الحدیده1.jpg

استان ساحلی الحدیده که تنها راه ارتباط مردم یمن با دنیای خارج محسوب می شود در روزهای گذشته صحنه درگیری ها بود اما نیروهای ائتلاف با واکنش قاطع مواجه شدند و باز هم دست خالی میدان نبرد را ترک کردند.

به گزارش مشرق، از جنوب غرب استان الحدیده خبر می رسد، شماری از نیروهای تحت فرمان ائتلاف از منطقه مهم و حساس «الفازه» عملیاتی را در محور شرقی برای نفوذ به منطقه «جبیله» علیه نیروهای یمنی انجام دادند.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته، رزمندگان یمنی مستقر در منطقه که در آماده باش کامل بودند به سرعت وارد عمل شدند و با واکنش به موقع مانع از پیشروی نیروهای ائتلاف در منطقه «جبیله» شدند.

این منبع میدانی با بیان این که رزمندگان یمنی پس از درگیری های سنگین نیروهای مهاجم را مجبور به عقب نشینی از منطقه کردند، گفت: عناصر ائتلاف در تلاش هستند با افزایش دامنه مناطق اشغالی در محور جبیله، امنیت منطقه «الفازه» را بیش از پیش تامین کنند.

به گفته این منبع میدانی، ائتلاف با پیشروی در محور جبیله همچنین قصد دارد جاده «المخا - یختل - سه راه المتینه - الفازه - سه راه حسینیه - شهر الحدیده» را امن تر کند که با خیال راحت تر نیرو و تجهیزات را از محور غربی استان تعز به مرکز استان الحدیده و مناطق حومه انتقال دهد.

منطقه «جبیله» از محور غربی به این جاده مهم و راهبردی (تعز - الحدیده) متصل می شود و نیروهای ائتلاف در هراس هستند در صورت شروع درگیری ها، رزمندگان یمنی این مسیر را مسدود و آنان را در شهر الحدیده و مناطق جنوبی محاصره کنند و همین مسئله باعث شده اشغال «جبیله» را در دستور کار قرار دهند.

خبرها از حومه غربی شهر  شبه محاصره شده «الدریهمی» حاکیست، نیروهای ائتلاف از محور شمالی منطقه «الطائف» عملیاتی را انجام دادند اما رزمندگان یمنی مستقر در خط مقدم نبرد با واکنش قاطع مانع از نفوذ آنان به شهر شدند و حملات را خنثی کردند.

شهر الدریهمی در غرب استان الحدیده و حومه جنوب شرقی شهر ساحلی الحدیده واقع شده و بیش از یک سال است که در شبه محاصره قرار دارد و نیروهای ائتلاف روزانه دهها قبضه خمپاره به سمت مناطق مسکونی و زیرساخت های این شهر شلیک می کنند.

محور شرقی شهر الدریهمی که به جاده «بیت فقیه - المنصوریه» متصل می شود، تنها راه برای ارتباط با دنیای خارج محسوب می شود که ائتلاف با حملات مداوم خمپاره ای و موشکی این محور را هم مسدود کرده و مانع از کمک رسانی به مردم این شهر شده است.

از شهر الحدیده خبر می رسد، نیروهای ائتلاف در حال مستحکم تر کردن مواضع در برخی از خیابان های تحت اشغال هستند و به گفته منابع میدانی در تازه ترین اقدام، مقر و خاکریزها را در نزدیکی خیابان «الخمسین» تقویت کرده اند و همزمان مناطق در کنترل رزمندگان یمنی را در محورهای غربی و مرکزی شهر با شلیک خمپاره هدف قرار دادند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای ائتلاف در روزهای گذشته حداقل ۷۱ مرتبه توافق آتش بس را در شهر الحدیده با حمله به مواضع نیروهای یمنی نقض کرده اند و خسارت هایی را به برخی مناطق وارد آوردند.

استان ساحلی الحدیده که به عروس دریای سرخ معروف است حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ کلومتر مربع مساحت دارد و از مهمترین مناطق در غرب یمن به شمار می آید و از محور شرقی با پایتخت (شهر صنعاء) حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله دارد و با استان های «حجه، تعز، اب، ذمار، ریمه، صنعاء، المحویت» هم مرز است.  

استان الحدیده از ۲۶ بخش تشکیل شده و ۴۰ جزیره (کمران، طققاش، حنیش الکبری، حنیش الصغری و ...) هم دارد و از محور غربی به دریای سرخ متصل می شود و ائتلاف در سال های گذشته با انجام حملات سنگین تلاش کرده از این استان به عنوان یک اهرم فشار علیه مردم یمن استفاده کند.

به گزارش مشرق، ائتلاف با اشغال استان ساحلی الحدیده در تلاش است ارتباط یمن را با دنیای خارج قطع کند و فشار را بر دولت نجات ملی و جبهه مقاومت انصارالله چند برابر کند که تاکنون ناکام مانده و به نتیجه ای نرسیده است.

در حال حاضر علاوه بر بخش «الخوخه»، مناطقی از بخش های «حیس، الجراحی، التحیتاء، بیت فقیه، الدریهمی، الحوک و الحالی» با مساحت ۴ هزار کیلومتر مربع در اشغال نیروهای تحت فرمان ائتلاف است که حدود ۳۰ درصد از خاک کل استان الحدیده را شامل می شود و در مقابل نیروهای یمنی ۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع که معادل ۷۰ درصد از مساحت استان الحدیده است را در کنترل دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    30 3
    متاسفانه رزمندگان مخلص و مجاهد انصارالله در حوزه استراتژی، تکنیک و تاکتیک رزمی کاملا ضعیف و تنها سلاحشون نیروی ایمان و اراده اونهاست. باب‌المندب رو از دست دادن و کل سواحل غربی هم داره از دست میره. اگر ایران کمک جدی و فکر اساسی نکنه دیگه هیچ امیدی بهشون نیست، حتی اگر مشرق مرتب از شجاعت و پیشروی‌های اندک و میلیمتری نیروهای مقاومت خبر و تحلیل بذاره!
    • DE ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
      5 4
      یمنم که مثه عراقو لبنان رفت
  • جوجه تیغی بدنساز NL ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    9 28
    واسه من جزئیات جزئیات نکن. لب کلامو بگو خلاص. انتقام بیروتو گرفتید یا نه؟ آره یا نه؟ در غیر اینصورت جزئیاتتونو میسپارم به ۳۱ اسفند
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
      6 16
      جوجه کثافت عوضی مطمئن باش بعد از لغو تحریم تسلیحاتی به حساب ارباباتون تو آمریکا و اسرائیل و سعودی خواهیم رسید فقط منتظر باش روزهای نابودی اسرائیل را بشمار
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    20 14
    حوثی ها فقط دارن تلفات میدن به هیچ وجه زورشون به سعودی نمیرسه
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    32 6
    ای کاش می شد قاطع تر کمکشون کرد
  • فرزند ایران IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    34 6
    دوستان یمنی مقاومت کنید به مدد الهی به زودی به خصوص بعد از لغو تحریم های تسلیحاتی ایران، در کنار هم شاخ شیطان را در حجاز خواهیم شکست. نابودی سعودی به اذن خداوند نزدیک است
  • NL ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    44 6
    با این وضع و گشت های مداوم دریایی برای جلوگیری از رسیدن سلاح، شورشیان انصار الله شکست خواهند خورد. مگه چقدر مهمات دارند که مقاومت کنند یک سال؟ دو سال؟ آخر شکست میخورند.
    • خودمونیما IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
      9 34
      شورشیان غلطه. مجاهدین درسته. ضمنا هر کسی موظفه عمل به عقل و ایمان بکنه. نتیجه بخشی به دست خالق دنیا و مافیهاست. اگه تا اینجا موفق بودن، بازم موفقند ایشالّا
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
      5 9
      غنیمت زیاد میگیرن
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    3 5
    کاش می توانستیم مستقیما دخالت کنیم و به مواضع تروریست‌ها و. سواحل یمن حمله می کردیم....
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    20 5
    آقا میشه بیخیال این عروسها بشین؟ عروس دریای مدیترانه - عروس دریای سرخ. ما ایرانی‌ها هم شدیم ساقدوش عروسها. کاری نکنید این مردم انقلاب کنند
    • IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      2 3
      انقلاب کنند که دوباره بشن عروس یانکیها و دختراشون را یکی یکی شوهر بدن برن
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    29 1
    خب چه انتظاری دارین؟ در ناحیه ساحلی و بیبانی حتی اگر رومل هم باشی بدون پشتیبانی هوایی شکست میخوری.در استان الجوف و مارب دلیل پیش روی های انصار الله این بود که منطقه کوهستانی بود و نیروی هوایی رژیم آل یهود فاقد کارآیی بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس