کد خبر 1174129
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
یمنی1.jpg

یک قایق جنگی متجاوزان سعودی حامل سلاح و مهمات در مقابل سواحل الحدیده در غرب یمن منهدم شد.

به گزارش مشرق؛ رسانه های یمنی اعلام کردند ، قایقی متعلق به ائتلاف سعودی متجاوز علیه این کشور که حامل سلاح و مهمات برای نیروهای اشغالگر بود در مسیر رسیدن به بندر المخا منفجر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی الخبر الیمنی، این قایق قصد داشت سلاح و مهمات به نیروهای سعودی که کار استقرار در ساحل غربی را بعد از عقب نشینی نیروهای اماراتی از این منطقه برعهده داشتند، برساند که به طور کامل منهدم شد.

هنوز نحوه این عملیات و عامل یا عاملان این اقدام مشخص نشده اند و معلوم نشده است که نیروهای انصارالله یمن یا گروه های همسو با امارات متحده عربی که در مناطق ساحل غربی مستقر هستند، کدام یک دست به این اقدام زده اند.

نیروهای امارات در پی شدت گرفتن اختلاف با عربستان سعودی بر سر نحوه آشتی با قطر بدون اعلام قبلی از این منطقه عقب نشینی کردند.

از سوی دیگر دفتر  امور بشر دوستانه در یمن خواهان توقف فاجعه انسانی در منطقه الحدیده و ساحل غربی یمن شد.

بر اساس بیانیه این نهاد بشردوست ، گروه های همسو با ائتلاف سعودی به شکل هدفمندی حملات خود را متوجه  غیر نظامیان و مناطق مسکونی در مناطق تحت کنترل دولت یمن و کمیته های مردمی می کنند.

بر اساس این بیانیه، نیروهای همسو با عربستان از اواسط ژانویه، منازل و مزارع مردم را در مناطقی که تحت کنترل ارتش یمن و کمیته های مردمی قرار دارد، هدف حملات گسترده خود قرار می  دهند.

این حملات تنها طی هفته گذشته باعث آوارگی حدود ۱۲۰ خانواده یمنی و شهید و زخمی شدن دهها نفر شده است.

جنایاتی که همزمان با ورود نیروهای همسو با ائتلاف سعودی به منطقه المخا در این مناطق رخ داده باعث شد تا استفان دوگاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در بیانیه ای نسبت به افزایش سطح تنش در ساحل غربی یمن و بحران انسانی به وقوع پیوسته در پی آن هشدار دهد.‎

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    3 0
    تیر غیب بود بر کفار
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    3 0
    با عقب نشینی امارات از ساحل غربی و یمن شمالی باید انصارالله سریع به ساحل غربی حمله و آن را پاکسازی نماید و خود را به مخا برساند کار مارب هم باید یکسره گردد
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
    5 0
    باید موشکهای دوش پرتاب ضدهوایی و ضدزره به یمین ها برسانید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس