رویترز: کره شمالی به توسعه برنامه هسته ای خود ادامه می دهد

خبرگزاری رویترز مدعی شد که به گزارشی از سازمان ملل دست یافته که نشان می دهد کره شمالی به توسعه برناتمه هسته ای خود ادامه داده است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز روز دوشنبه مدعی شد بر اساس گزارش معتبری که از سازمان ملل دیده، کره شمالی همچنان به توسعه برنامه تسلیحات هسته ای خود ادامه می دهد و چند کشور ارزیابی کرده اند که پیونگ یانگ اقدام به توسعه تجهیزات کوچک هسته ای پرداخته که قابلیت نصب بر کلاهک موشک های بالستیک این کشور را دارد.

این گزارش که توسط کارشناسان مستقل نظارت بر تحریم های سازمان ملل منتشر شده می گوید که کره شمالی شش تست هسته ای انجام داده و احتمالا این تست ها به این کشور کمک کرده تا تجهیزات کوچک هسته ای بسازد. پیونگ یانگ از سپتامبر 2017 تست هسته ای انجام نداده بود.

بیشتر بخوانید:

این گزارش داخلی به 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل که در کمیته تحریم های کره شمالی نیز حضور دارند ارائه شده است.

رهبر کره شمالی چندی قبل  ضمن مخالفت با درخواست آمریکا برای خلع سلاح اتمی این کشور، تاکید کرد توانمندی‌های اتمی که پیونگ‌یانگ به دست آورده، بقا و امنیت آن را تضمین کرده است. «کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی در جلسه ای  با کهنه ‌سربازان ارتش این کشور، گفت این بازدارندگی «مؤثر و مطمئن» پیونگ‌یانگ است که آینده و امنیت ملی دائمی برای کره شمالی به ارمغان می‌آورد.

 وی در این نشست که به مناسبت سالگرد پایان جنگ کره برگزار شد، توضیح داد: «ما مسیر خودسازی [و تبدیل شدن] به یک کشور اتمی را طی کرده‌ایم و اکنون کشوری هستیم که می‌تواند از خود در برابر هر نوع تهدید نظامی یا فشار خارجی دفاع کند.»

رئیس کره شمالی بارها  با درخواست واشنگتن برای خلع سلاح هسته‌ای  کشورش مخالفت کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ش. AE ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    3 0
    راه درست برای دفاع از مرز بوم شاید مسولین ما هم سرمشق بگیرند بجای مذاکرات بیهوده
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      2 0
      مسولین غربگدای ما رویای مذاکره با آمریکا را نخواهد دید رهبر کره از این احمق ها هم خیلی بهتر میدونه که کشوری که سلاح های حساس خود از راه مذاکره به کشورهای بیگانه واگذار کند احتمال حمله و تهدید خارجی به خاک کشورش خیلی زیاده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس