کد خبر 1102607
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۵
سقطری

منابع یمنی گزارش دادند که نیروهای شورای انتقالی جنوب، سیطره خود را بر فرودگاه و بندر سقطری تثبیت کرده‌اند.

به گزارش مشرق، منابع یمنی، شامگاه امروز (دوشنبه)، به پایگاه خبری شبکه «الجزیره» خبر دادند که نیروهای «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب، تحت حمایت امارات) سیطره خود را بر جزیره «سقطری» در جنوب یمن تثبت کردند.

این منابع به الجزیره خبر دادند: «شبه‌نظامیان انتقالی در سقطری سیطره خود را بر فرودگاه و بندر تثبیت کردند و [هم اکنون] در حال آماده شدن برای تخلیه بار تسلیحات امارات هستند».

بیشتر بخوانید:

ادامه جنگ مزدوران عربستان و امارات

جنوب یمن بین سعودی و امارات تقسیم می‌شود؟

پیام تهدیدآمیز بن‌سلمان به رئیس‌جمهور مستعفی یمن

منابع یادشده در ادامه گفتند: «اعتبار عربستان سعودی، پس از وعده به "عبدربه منصور هادی" رئیس [مستعفی یمن] در خصوص بازگرداندن اوضاع به زمان پیش از شورش شورای انتقالی، [اکنون] در حال محک خوردن است».

شورای انتقالی که پیشتر در جنوب یمن اعلام خودمختاری کرده بود، به تازگی و پس از ارائه نسخه جدید توافق ریاض از سوی عربستان سعودی اعلام کرد که به منظور فراهم‌سازی زمینه برای اجرای توافق ریاض، از اعلام دولت خودگردان صرف نظر کرده است.

اما تنها دو روز پس از اعلام اجرایی شدن بخش سیاسی ریاض، منابع خبری از جمله پایگاه خبری «روسیا الیوم» گزارش دادند که درگیری سنگینی میان نیروهای دولت مستعفی یمن وابسته به سعودی و نیروهای شورای انتقالی جنوب هم‌سو با امارات عربی متحده رخ داده است.

وبگاه الخبر الیمنی نیز به نقل از برخی منابع دیپلمات در دولت مستعفی یمن در این ارتباط مدعی شده بود که «محمد آل جابر» سفیر ریاض در یمن، به «منصور هادی» گفته است که دولت سعودی از این پس با او همکاری نمی‌کند و به نوعی طرف حساب ریاض در یمن شخص «معین عبدالملک» نخست‌وزیر دولت مستعفی است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس