امارات عربستان یمن

منابع دیپلماتیک یمنی ادعا کرده‌اند که دولت سعودی به منصور هادی خبر داده است که دیگر با او همکاری نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، منابع دیپلماتیک در دولت مستعفی یمن، ادعا می‌کنند که دولت سعودی رسما «عبد ربه منصور هادی» را کنار زده و از این پس با «معین عبدالملک» همکاری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

انتشار اسناد محرمانه ریاض برای تجزیه یمن +عکس

تبانی امارات و عربستان برای پیچیدن طومار «هادی»

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، به گفته این منابع، «محمد آل جابر» سفیر ریاض در یمن، به «منصور هادی» گفته است که دولت سعودی از این پس با او همکاری نمی‌کند و به نوعی طرف حساب ریاض در یمن شخص «معین عبدالملک» نخست‌وزیر دولت مستعفی است.

این مسأله در حالی است که منصور هادی و تیم همراه وی به شدت با نخست‌وزیری «معین عبدالملک» از ابتدا مخالف بودند و او را وابسته به امارات می‌دانند. 

پیش از این نیز گزارشاتی از تبانی ریاض و ابوظبی برای پیچیدن طومار «منصورهادی» در پی اجرای توافق «ریاض۲» مخابره شده بود.

به گفته منابع دیپلماتیک یمنی، دولت سعودی تلاش دارد تا جلوی هرگونه دخالت منصور هادی در روند تشکیل دولت مورد حمایت خود در یمن را بگیرد.

بیشتر بخوانید:

جنوب یمن بین سعودی و امارات تقسیم می‌شود؟

منصور هادی نیز اخیرا دیدارهای متعددی با «معین عبدالملک» برای فشار بر او جهت انتخاب افراد مدنظر خویش در دولت انجام داده است.

روز چهارشنبه هشتم مردادماه خبر امضای توافقی جدید میان رئیس جمهوری مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب موسوم به «توافق ریاض ۲» در رسانه‌ها منتشر شد. این اولین بار نیست که سران ریاض تلاش می‌کنند اختلاف‌ها میان دولت منصور هادی و شورای انتقالی جنوب را با امضای توافق حل و فصل کنند.

به نظر می‌رسد، تصمیم دولت ریاض برای خالی کردن زیر پای منصورهادی به این معنا باشد که دولت سعودی تصمیم خود را گرفته تا با یکسان کردن جبهه داخلی یمن، هرچند به قیمت کنار زدن متحد خویش، تمرکز خود را برای مقابله با دولت صنعاء بگذارد و خروج از باتلاق یمنی را تسریع ببخشد. هرچند در این میان متغیرهای بسیاری نیز دخیل هستند که برتری نظامی شورای انتقالی جنوب بر دولت مستعفی را می‌توان یکی از آن‌ها دانست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس