آزمون دکتری ۹۹ در دانشگاه شریف

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت از غیبت ۲۵ درصد داوطلبان دکتری در جلسه آزمون خبر داد و گفت: از مجموع ۱۸ هزار و ۲۴۱ نفر- رشته ثبت نام کننده در آزمون، تعداد ۱۳ هزار و ۶۷۳نفر در جلسه حاضر بودند.

به گزارش مشرق، سعید هاشمی رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت از غیبت حدود ۲۵ درصد داوطلبان دکتری در جلسه آزمون خبر داد و گفت: از مجموع ۱۸ هزار و ۲۴۱ نفر- رشته ثبت نام کننده در آزمون، تعداد ۱۳ هزار و ۶۷۳نفر در جلسه حاضر بودند.

بیشتر بخوانید:

۸۵ درصد پروتکل‌ها در کنکور دکتری رعایت شد

وی ضمن بیان این مطلب گزارشی از برگزاری آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه داد و اظهار کرد: این آزمون در پنج نوبت صبح و عصر روز جمعه ۱۰ مرداد، صبح و عصر روز شنبه ۱۱ مرداد و صبح یکشنبه ۱۲ مرداد ماه ۱۳۹۹ در ۲۹ دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور به طور همزمان برگزار شد. 

وی در ادامه تصریح کرد: طبق اعلام قبلی به دانشگاه‌های حوزه آزمون، تمامی محل‌های مربوط به برگزاری آزمون ضدعفونی شد و آزمون با رعایت حداکثری موارد بهداشتی انجام پذیرفت. در فاصله بین دو آزمون صبح و عصر نیز مجدداً تمامی محل‌های مربوط به برگزاری آزمون ضدعفونی شدند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: آزمون تخصصی و پژوهشی (Ph.D) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نوبت صبح رأس ساعت ۹ و آزمون عصر رأس ساعت ۱۵ آغاز شد.

وی ادامه داد: در مجموع ۱۸ هزار و ۲۴۱ نفر رشته در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) وزارت بهداشت ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۴۰۵۷ داوطلب در نوبت اول، ۴۲۱۳ نفر در نوبت دوم، ۴۲۰۵ نفر در نوبت سوم و ۴۶۲۷ نفر در نوبت چهارم ثبت نام کرده بودند. ۱۱۳۹ داوطلب نیز برای آزمون صبح یکشنبه ثبت نام کرده‌اند. 

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت تاکید کرد: از مجموع ۱۸ هزار و ۲۴۱ نفر- رشته ثبت نام کننده در آزمون، تعداد ۱۳ هزار و ۶۷۳نفر (حدود ۷۵ درصد) در جلسه آزمون حاضر شدند و ۴۵۶۸ نفر (حدود ۲۵ درصد) غایب بودند.

همچنین در سه سال گذشته در سال ۹۶ حدود ۳۸ درصد، در سال ۹۷ حدود ۲۳ درصد و در سال ۹۸ حدود ۴۸ درصد داوطلبان در جلسه آزمون حاضر نشدند.

هاشمی گفت: تمهیدات پیش بینی شده مبنی بر افزایش تعداد حوزه‌های آزمون و تعداد نوبت‌های برگزاری آزمون، باعث شد از تراکم جمعیت داوطلبان در حوزه‌ها به شدت کاسته شود. همچنین افرادی که در فرم خوداظهاری مربوط به کرونا وضعیت خود را مبتلا اعلام کرده بودند، در هر حوزه در سالنی مجزا از سایر داوطلبان آزمون دادند.

بر اساس اعلام مفدا،‌ رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: نتایج اولیه آزمون دکتری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شهریور ماه و  نتایج نهایی داوطلبان نیز بعد از انجام مصاحبه از اوایل مهر ماه جاری از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی https://sanjeshp.ir/ اعلام خواهد شد و تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف هستند مصاحبه پذیرفته شدگان اولیه دکتری را به صورت "مجازی" و براساس سوابق تحصیلی داوطلب انجام بدهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    4 5
    زمان برگزاری خیلی خوبِ ..از دکترا تا کنکور سراسری سه هفته و تا ارشد دوهفته هست اینجوری مشخص میشه کرونا گرفتن یا نه!
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    7 2
    سیزده هزار نفر کجا.. یک میلیون نفر کجا.. یقینا برگزاری کنکور سراسری درست نیست..
  • عذراحاجی فرج فیروزدور IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    3 0
    باسلام خدمت مسئولین باید عرض کنم متاسفانه هیچ قدمی برای داوطلبان قرنطینه درمنزل برداشته نشده، و داوطلبان قرنطینه مجبورند ازآزمون محروم بمانند
  • ناشناس IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    7 0
    تا ببینی چند درصدمون هم بعد غیب بشیم به لطف بی فکری مسئولین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس