کد خبر 1095417
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳
سازمان سنجش نمایه

۹۰۰۰ نفر خواستار استرداد وجه ثبت‌نامی خود از سازمان سنجش شدند، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در این باره گفت: هر تصمیمی که در این باره اتخاذ شود در سایت سازمان سنجش اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گزارش مشرق، آزمون کارشناسی ارشد امسال قرار بود ۲ و ۳ مرداد و آزمون دکترا ۲۶ تیر برگزار شود اما درست در شب توزیع کارت‌های ورود به جلسه آزمون دکتری طی اطلاعیه‌ای که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد، زمان برگزاری این آزمون‌ها معلق شد.

در این اطلاعیه آمده بود: «با توجه به تصمیمات اتخاذشده، تاریخ و زمان برگزاری آزمون‌های دکتری و کارشناسی ارشد ناپیوسته تغییر یافته است. تاریخ و زمان برگزاری جدید آزمون‌های فوق الذکر پس از ابلاغ وزرات بهداشت اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

بیشتر بخوانید:

آزمون‌های لغو شده چه زمانی برگزار می‌شوند؟

پیشنهاد وزارت علوم برای آزمون سراسری غیرحضوری

ظهر همان روز مجدد سازمان سنجش آموزش کشور اطلاعیه‌ای صادر و زمان برگزاری این آزمون‌ها را اعلام کرد، بر این اساس آزمون دکتری ۹ مرداد و آزمون کارشناسی ارشد ۱۶ و ۱۷ مردادماه ۹۹ برگزار می‌شود.

۹ هزار نفر نوشته‌اند: «از سازمان سنجش درخواست داریم با توجه به عدم انتقال کنکورهای سراسری دکترا، ارشد و سراسری وزارت علوم به بازه زمانی ایمن،خطرناک بودن پروتکل‌های پیشنهادی و مختار بودن داوطلبان جهت شرکت در آزمون‌ها، با عنایت به عدم ارائه خدمات به آن داوطلبانی که ریسک حضور در آزمون توأم با شرایط کرونایی را پذیرا نیستند،لطفا نحوه استرداد وجه نقد ثبت نامی را به طور عمومی یا به هر نحوی که آن سازمان صلاح می‌داند،اعلام فرماید.

بدیهی است صرف انجام هزینه و عدم ارائه خدمات طبق قوانین آمر بر سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی سازمان ذی نفع مجاز به شناسایی درآمد اختصاصی تا زمان تحقق شروط شناخت درآمد مذبور نبوده و با درخواست متقاضی خدمت وجوه باید مسترد شود.» 

در پیگیری‌ها تواسنیتم با سردبیر ثبت این سوژه‌ تماس بگیریم که وی در این زمینه گفت: ما از قبل کمپین‌هایی داشتیم که داوطلبان در آن عضو بودند و با تغییر زمان‌ کنکورها به شدت مخالف بودند و زمان‌هایی که به تازگی اعلام شده با کنکورهای دیگر تداخل دارد. 

وی گفت: بسیاری از داوطلبان هم در آزمون‌های وزارت علوم و هم در وزارت بهداشت ثبت‌نام کرده‌اند که با اعلام زمان آزمون‌ها مشخص شد که داوطلب باید در یک هفته ۲ آزمون را برگزار کنند که با شرایط سخت و بحرانی کشور کار بسیار سخت و دشواری است. 

وی افزود: ما ترجیح می‌دهیم که مجدداً زمان برگزاری آزمون‌ها تغییر کند و پرواضح است که در چنین شرایطی تعداد داوطلبان انصرافی بسیار بالا است و از سازمان سنجش درخواست داریم که وجه نقد ثبت‌نامی داوطلبان را استرداد کند.

سردبیر این سوژه گفت: ما حتی فکر نمی‌کنیم که پروتکل‌های بهداشتی به خوبی اجرا شود و این ریسک را نمی‌کنیم که در آزمون  شرکت کنیم. 

* سازمان سنجش آموزش کشور حساب شخصی ندارد

فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در این زمینه  گفت: طبق اطلاعیه‌ای که در دفترچه ثبت‌نام آزمون ذکر شده است، هزینه دریافت شده از داوطلبان به حساب خزانه دولت واریز می‌شود و سازمان سنجش آموزش کشور حساب شخصی ندارد. 

وی افزود: هر تصمیمی که در این مورد گرفته شود در سایت سازمان سنجش اطلاع‌رسانی می‌شود.

* نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی کنکورها با وزارت بهداشت است

پیش از این ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفته بود که سازمان سنجش و مرکز سنجش وزارت بهداشت با هماهنگی‌ معاونت بهداشتی دستورالعمل‌ها را اجرا می‌کنند. قسمتی از پروتکل‌های بهداشتی آزمون‌ها مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا است و بخشی نیز مسائلی بود که در دوره کرونا به آن رسیده بودیم که با نامه وزیر بهداشت، معاونت بهداشتی وزارت بهداشت به هماهنگی‌ در زمینه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در کنکورها موظف شده است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • پری IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    23 6
    خدارا شکر از ثبت نام جاموندم
  • دکتری IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    19 3
    یعنی الان چکار کنیم؟؟؟
  • علی IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    1 1
    مگردر زمان ثبت نام به این متقاضیان استرداد وجه ثبت نام کنکوردعوت نامه نوشته بودندیا اجبار کرده بودند که ثبت نام کنن استردادوجه هیچ معنی ندارددر صورت عملی شدن خواسته اینان ، این کار یک بدعت می شود .
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۵
    0 2
    بی خیال بابا سازمان سنجش را کچل کردید
  • حمید پوتانلویی IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    0 6
    ازمون دکتری 98 با بهترین شرایط برگزار شد .
  • دلسا IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    3 17
    عجب بابا ؟واقعا ادم چی بگه ؟ تمام این ها حرف بی ربط هست یک جریان سیاسی داره توطئه می کنه که امسال کنکور برگزار نشه این مدل حرفا و حرکت ها کار دانش آموزان نیست کرونا واین حرفا بهانه است وگرنه اینقدر ها هم خطرناک نیست با رعایت پروتکل ها ،مردم همه کاراشون رو انجام میدن از خرید وعروسی ومهمانی ومسافرت وشمال ،حالا از کنکور نگرانند ؟ مگه آدم‌خیلی ساده باشه نفهمه این توطئه است برای نار ضایتی حداکثری وکشیدن مردم به کف خیابان!
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
      10 0
      برو بيمارستان محلتون ببین خطرناکه یا نه، یه عده عین تو میگن خطرناک نیس. بنده خدا روزی 1000 تا بستری دارین، در واقع این 1000 تا باید میمردن که به لطف دستگاه اکسيژن و... زنده اند. متاسفم برات. التماس تفکر
  • عذرا حاجی فرج فیروزدور IR ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    7 0
    باسلام:لطفا یاکنکور رابه صورت آنلاین برگزار کنید. یادانشجویان رابدون کنکوروارد دانشگاه کنید.چراکه تواین مدت واقعا فشار جبران ناپذیری به همه اومده.این پیشنهادهم به نفع سازمان سنجش است هم به نفع دانشجویان باتشکر فراوان فیروزد
  • رویا IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    2 15
    خبر مرگتون درس نخوندین نندازین گردن کرونا یکی مثل من میخوام کنکور بدم یعنی چی هی میندازین عقب حق ما ضایع میشه
    • masih DE ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
      8 0
      فکر میکنی حق من ضایع نمیشه من آزمون قلمچی تمام درس هارو بالای ۶۰ میزنم ولی چه کنم میترسم از کرونا تا یکی این رو تجربه نکنه نمیفهمه تو چجوری حرف میزنی وقتی هیچ درکی نداری یا کسی رو ازدست ندادی من مادربزرگ خودمو به خاطر کرونا از دست دادم از اول تیر تا الان بیرون نرفتم حتما باید یکی رو از دست بدی تا بفهمی...
    • محیا GB ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
      0 1
      اولا که ان شاءالله خبر مرگ خودت...خبر مرگت کنکور بدی ..اشخاص پست و خفیفی مثل تو باعث این همه فوتی تو کشورن ... شهر تو لابد سفیده که انقد پر توقع و احمق تشریف داری....
  • زهرا IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    5 1
    به نظر من امسال کنکور ارشد رو حذف کنند و دوستان رو بر اساس معدل وارد کلاس های ارشد کنند و یا یک مصاحبه قبلش بگیرند
  • علی IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    3 2
    دولت چند سالی بود میخواست کنکور حذف شه .الان بهترین وقت هست که اینکارو کنه .دولت میتونه الان اینکارو کنه .برای دانشگاه های دولتی شرط معدل و مصاحبه بذاره و برای دانشگاه های غیردولتی بصورت ازاد ثبت نام بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس