برنی سندرز نمایه

سناتور ایالت ورمونت آمریکا روز یکشنبه در پیامی در توئیتر با اشاره به فقیرتر شدن مردم آمریکا نوشت که نیمی از خانوارهای آمریکایی در جریان همه‌گیری کرونا درآمد خود را از دست داده‌اند.

به گزارش مشرق، «برنی سندرز» سناتور دموکرات ایالت ورمونت، روز یکشنبه در پیام‌هایی در توئیتر به ثروتمندتر شدن ثروتمندان آمریکایی و فقیرتر شدن مردم عادی این کشور پرداخت.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «ثروتمندان ثروتمندتر شده‌اند (اما) بیش از نیمی از خانوارهای آمریکایی درآمد خود را در جریان همه‌گیری (کرونا) از دست داده‌اند این در حالی است که ۴۹۱ میلیاردر، ثروت خود را ۷۴۳ میلیارد دلار افزایش داده‌اند. این ناپسند است. ما به اقتصادی نیاز داریم که برای همه کار کند نه اقتصاد متقلبانه‌ای که برای ثروتمندان و قدرتمندان است.»

بیشتر بخوانید:

کرونا و بحران اقتصادی با آمریکا چه کرد؟

۱۱ میلیون نفر در آمریکای لاتین در آستانه قحطی

اقتصاد آمریکا در دوران شیوع کرونا با بحران شدیدی مواجه شده و طبق گفته سندرز نرخ تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه گذشته دست کم ۳۳ درصد افت داشته است.

از سوی دیگر، طبق اطلاعات اداره آمار آمریکا که در روز چهارشنبه هفته گذشته منتشر شد، حدود ۳۰ میلیون نفر از مردم این کشور در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا به غذای کافی دسترسی نداشته‌اند. 

خبرگزاری اسپوتنیک روز گذشته گزارش داد: «در حالی که همه گیری کووید-۱۹، میلیون‌ها نفر (در آمریکا) را از کار بیکار کرده است، بسیاری از آمریکایی‌ها در حال تجربه وضعیت وخیمی هستند».

طبق این گزارش، وزارت کار آمریکا پنجشنبه هفته گذشته خبر داد که طی هفته گذشته ۱.۴۳ میلیون نفر جدید از بیکار شدن خود در این کشور خبر دادند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    0 1
    با تحریم همه دنیا را فلح کردید
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    4 0
    آمار ایران را بگوئید
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    1 1
    آقا این سندرز از ایران حقوق میگیره و دروغ میگه، فامیلمون اونجاست میگه وضع مردم خیلی بهتر شده، حقوق دو برابر، آذوقه مجانی، اجاره صفر و خلاصه حالی به حولی!!! به مرگ مصی و سالومه اگه دروغ بگم!!! گذشته از مزاح، واقعأ یکی از دوستان که آمریکا زندگی میکنه چند روز پیش یه همچین چیزی با غلظت کمتر میگفت، گفتم دلشو نشکنم حالا سالی یبار زنگ میزنه!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس