نمودار بیکاری آمریکا

بر اساس اعلام مراجع رسمی آمریکا، حدود نیمی از جمعیت این کشور همچنان بیکار است که این امر نشان می‌دهد بازار کار آمریکا برای احیاء خود پس از شیوع کرونا، کار سختی در پیش دارد.

به گزارش سرویس جهان مشرق، به نقل از سی‌ان‌بی‌سی آمریکا، نسبت اشتغال به جمعیت در آمریکا یعنی درصد افراد شاغل از مجموع جمعیت بزرگسال در ماه مه به ۵۲.۸ درصد کاهش یافت. این بدان معناست که ۴۷.۲ درصد آمریکایی‌ها بیکار هستند. در شرایطی که تعطیلی کسب‌وکارها به دلیل شیوع ویروس کرونا موجب از هم گسستن بازار کار شده است، درصد جمعیت شاغل از ۶۱.۲  درصد در ماه ژانویه به شدت کاهش یافت و به ارقام پایین‌تر سقوط کرد، بسیار پایین‌تر از رقم ۶۴.۴ درصد در سال ۲۰۰۰ که در دوران پس از جنگ جهانی یک رکورد محسوب می‌شد.

بر اساس این گزارش طبق اعلام اداره آمار نیروی کار، نسبت اشتغال به جمعیت یعنی درصد افراد شاغل از مجموع جمعیت بزرگسال در ماه مه به ۵۲.۸ درصد کاهش یافت. این بدان معناست که ۴۷.۲ درصد آمریکایی‌ها بیکار هستند.

این نسبت در واقع تصویر کلی‌تری از وضعیت اشتغال ارائه می‌دهد. نسبت مذکور دربرگیرنده بزرگسالان فاقد شغل و همچنین افرادی است که از یافتن شغل ناامید شده‌اند، حال آنکه نرخ بیکاری صرفاً افرادی را شامل می‌شود که فعالانه به دنبال یافتن شغل هستند.

سی‌ان‌بی‌سی در ادامه نوشت: تورستن اسلوک اقتصاددان ارشد دویچه بانک در این خصوص در یادداشتی نوشت:

«برای آنکه نسبت اشتغال به جمعیت را به اوج خود در سال ۲۰۰۰ بازگردانیم، باید ۳۰ میلیون شغل ایجاد کنیم.»

اقتصاددانانی که در نظرسنجی داو جونز شرکت کرده‌اند انتظار دارند تعداد مشاغل غیرکشاورزی به میزان ۳.۵ میلیون شغل در ماه ژوئیه افزایش یابد. این رقم ماه مه ۲.۵ میلیون شغل بود که از یک افزایش خیره‌کننده حکایت داشت و بالاترین میزان افزایش طی یک ماه به شمار می‌رفت.

در ضمن، بنا بر گفته داو جونز، انتظار می‌رود نرخ بیکاری از ۱۳.۳ درصد در ماه مه به ۱۲.۴ درصد طی ماه جاری کاهش یابد. نرخ بیکاری شامل کسانی نمی‌شود که از جستجوی شغل دست کشیده‌اند. نیروی کار حدود ۶۰ درصد جمعیت بزرگسال آمریکا را در بر می‌گیرد.

پس از بهبودی سریع و غیرمنتظره در ماه مه، علائمی مبنی بر کند شدن روند بهبود بازار کار مشاهده شده است که دلیل آن افزایش نگرانی‌ها در خصوص اوج‌گیری مجدد ویروس کرونا طی هفته‌های اخیر بوده است. تعداد آمریکایی‌هایی که درخواست مزایای بیمه بیکاری کرده‌اند طی دو هفته گذشته بالاتر از حد انتظار بود.

کریس راپکی اقتصاددان مالی ارشد یونیون بانک در یادداشتی در این باره نوشت:

«در حال حاضر، روند بهبود اقتصادی به دلیل میلیون‌ها آمریکایی بیکار که نتوانسته‌اند کار پیدا کنند رو به کندی گذاشته است. از دست رفتن تعداد بسیار زیادی از مشاغل بدان معناست که اقتصاد همچنان با مشکل مواجه است.»

این گزارش در پایان می‌نویسد: تعدادی از ایالات از جمله تگزاس و فلوریدا به دلیل افزایش بیسابقه موارد ابتلا به ویروس کرونا، طرح‌های بازگشایی مشاغل را متوقف ساخته‌اند. بر اساس داده‌های دانشگاه جان هاپکینز، تعداد موارد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در سطح کشور طی هفته گذشته ۴۲ درصد افزایش یافت و روز یکشنبه به رقم میانگین ۳۸۲۰۰ مورد جدید رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • بی نام IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    5 0
    حالا برای شغل ریخته که یکسره از بیکاری آمریکا خبر میذاری؟
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      0 6
      22:37 آره که شغل ریخته، اگه فوق لیسانس هم داری بیا تو رستوران من ظرف بشور فکر کن کالیفرنیاست! مگه میرین اونجا ازین کارا نمیکنین؟ خوب تو مملکت خودتون بکنین!!!
    • بی نام IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      5 0
      چرت و پرت نگو حق و حقوقی که اونجا به فوق لیسانس میدن مگه اینجا میدن؟؟
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    0 4
    آخیـــــــــ حیوونیا! جیگر اصلاح طلبا با این خبر آتیش می گیره نچ نچ نچ. الهی بمیرین برای هم این روزا رو نبینین :/
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    1 4
    از قدیم گفتن چاه نکن بهر کسی، اول خودت دوم کسی! این همه ظلمی که این یانکی‌ها در حق مردم دنیا کردن و میکنن باید یه جا بالاخره یه تقاصی پس بدن دیگه. حالا بخاطر تحریم و اینا تو کشور ما و ونزوئلا و... کلی بیکار زیاد شده بزار تو آمریکا هم بشه، جای دوری نمیره!!
  • CA ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    5 0
    قبله قدیم آمالتان کد خدا حداقل صداقت داره و رسما انواع آمار کرونا و تاثیرات مرتبط را گزارش رسمی می دهد؛ قبله جدید آمالتان حکومت فاضلابی چین حتی آمار کرونایی ها و کشته ها را اعلام نمیکند
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    1 5
    سقوط امپراطوری
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    4 0
    نصفشون بیکارن اونوقت بزرگترین اقتصاد دنیاست
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      0 5
      یکم صبر کن، احتمالأ تا چند ماه دیگه بزرگترین اقتصاد دنیا نخواهد بود!!!
  • رضا DE ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    5 0
    نمودار این بیکاری v شکل میباشد یعنی افزایش شدید بیکاری بعداز عادی شدن شرایط کاهش شدید بیکاری و علت آن تعطیلی کسب و کارهای پرخطر به علت کرونا میباشد.
  • CA ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    7 0
    واقعا دیگه خدات شفات بده مشرق، نیم مردم آمریکا، اولا سی میلیون دارن بیمه بیکاری میگیرن، ثانیا این رقم انقدر خوبه که خیلیاشون دنبال کارم نمیگردن، اینجا پولی که ماهیانه میدن قرار نیست بعدا با سود بیان پس بدن ، فقط مالیاتش و پرداخت میکنن، واقعا که
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      0 5
      خدا تورو شفا بده، اولأ همهٔ ملت حقوق نمیگیرن کلی شرط و شروط داره، ثانیأ از کی تو شدی وکیل مدافع یانکی‌ها و ترامپ؟ یکم صبر کن وقتی عین بدهکارهای بی اعتبار کشورها ریختن طلباشونو ازتون بگیرن و دلار بی پشتوانه چاپ کردنم دیگه جواب نداد بیا اینجا ببینم چی میگی!!! فکر نکنم بیشتر از یکی دوسال وقت داشته باشین تا پولهایی رو که از مردم کشورای دیگه غارت کردین از حلقومتون بکشن بیرون!!!!
  • IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    5 0
    پس ما که ۱۵ به ۸۰ یا سه به شانزده هستیم کجای کاریم،!!
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
      0 7
      گیریم که ایران اصلا در قعر جهنمه و بدترین مکان دنیاست ولی اینجا موضوع این نیست. موضوع اینه که شماها که از صبح تا شب راجع به همه چیز آمریکا دروغ میگفتین و میزدین تو سر ایرانیا یکم حیا کنین و دیگه اراجیف نبافین که اونجا بهشته و اینا، دم خروس زده بیرون هانی!!!
  • علی IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
    1 4
    ایادی امریکا در ایران همیشه نگران وضع امریکا هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس