کد خبر 1101059
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
عکس/ محدودیت‌های کرونا در ونزوئلا

سخنگوی معاون وزیر امور خارجه روسیه از آمریکا خواسته بلافاصله تحریم‌های یک جانبه خود علیه ونزوئلا که موجب توقف فعالیت‌های اقتصادی این کشور شده را لغو کند.

به گزارش مشرق، «الکسی زیتسف» سخنگوی معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنج‌شنبه از سیاست‌ یکجانبه واشنگتن در اتخاذ اقدامات بازدارندگی علیه فعالیت‌های اقتصادی ونزوئلا در خارج از این کشور انتقاد کرد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، زیتسف گفت: «واشنگتن باید به طور کامل سیاست یکجانبه خود در [اتخاذ] اقداماتی که باعث توقف فعالیت‌های اقتصادی کاراکاس‌ در خارج از این کشور می‌شود را رها کند و به دولت ونزوئلا اجازه دهد آزادانه دارو و کالاهای ضروری را برای خود فراهم آورد.» 

وی همچنین گفت: «تنها بعد از انجام این کار مردم ونزوئلا می‌توانند به طور مؤثر با بیماری همه‌گیری (کووید-۱۹) مبارزه کنند.»

بیشتر بخوانید:

آیا پایان بازی نفت فرا رسیده است؟

زیتسف در این نشست خبری با اشاره به مسدود شدن ۱۱۶ میلیارد دارایی‌ ونزوئلا توسط آمریکا گفت: «قابل توجه است که رفع مسدودی این دارایی‌ها، در رسانه‌های جریان اصلی به عنوان کاری که تنها از عهده "خوان گوایدو" برمی‌آید به تصویر کشیده می‌شود.»

آمریکا در اوایل سال ۲۰۱۹ تحریم‌های سختی را علیه ونزوئلا اعمال کرد و دارایی‌های دولتی این کشور به ارزش میلیاردها دلار را در خارج از این کشور توقیف و مسدود کرد.

بیشتر بخوانید:

انتقاد ونزوئلا از همکاری اتحادیه اروپا با مواضع خصمانه آمریکا

واشنگتن با این اقدام در تلاش است دولت «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا را سرنگون و «خوان گوایدو»، رهبر مخالفان ونزوئلا را جایگزین کند.

آمریکا در راستای ایجاد هرج و مرج در ونزوئلا، خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا به رسمیت شناخته است.

مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز سه‌شنبه از تحریم دو مقام سابق وزارت نیروی ونزوئلا خبر داد.

فشار آمریکا علیه ونزوئلا همچنین شامل مسدود کردن ۱۱۶ میلیارد دلار دارایی دولتی ونزوئلا در خارج از این کشور است. این در حالی است که مقامات کاراکاس می‌گویند، واشنگتن و گوایدو بخشی از این پول را برای استفاده شخصی خودشان برداشت کرده‌اند. 

تحریم‌های آمریکا طی ماه‌های اخیر به کمبود سوخت در ونزوئلا منجر شده است. با این وجود، مقام‌های آمریکایی در محافل خصوصی می‌گویند شکست دولت آمریکا در براندازی «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا به عاملی برای سرخوردگی کاخ سفید منجر شده است. 

با توجه به بحران سوخت در ونزوئلا،  ایران از ماه آوریل تاکنون ۵ نفتکش که مجموعا حدود ۱.۵ میلیون بشکه بنزین حمل می‌کردند به ونزوئلا که به شدت به سوخت نیازمند است، ارسال کرده و این محموله‌ها اندکی از صف‌های طولانی در پمپ‌های بنزین این کشور کاسته است. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس