وزیر خارجه ونزوئلا خورخه آریزا

وزیر خارجه ونزوئلا از مواضع اتحادیه اروپا در قبال کشورش انتقاد کرد و گفت که این اتحادیه پیرو مواضع آمریکا در قبال ونزوئلاست.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه ونزوئلا روز یکشنبه اروپا را به پیروی از مواضع خصمانه آمریکا در قبال کشورش متهم کرد.

بیشتر بخوانید:

تحرک مجدد موشک‌انداز آمریکایی در سواحل ونزوئلا

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» «خورخه آریزا» وزیر خارجه ونزوئلا با انتقاد از مواضع خصمانه اتحادیه اروپا علیه کشورش و تاثیرگذاری تصمیمات آمریکا بر این اتحادیه اظهار داشت: «هنگامی که "جوزپ بورل" وزیر امور خارجه اسپانیا بود گفت که موضع اتحادیه اروپا براساس قوانین بین المللی نیست و آمریکاییها آنها را متقاعد کرده اند که دولت "نیکلاس مادورو" رئیس جمهور ونزوئلا طی چند روز کناره گیری خواهد کرد.»

آریزا در ادامه گفت که کاراکاس انتظار داشت اتحادیه اروپا براساس اصول بنیادین و روابط  دیرباز خود با ونزوئلا، در روابط با آمریکا موضع گیری کند. وزیر خارجه ونزوئلا  در بخشی دیگر  از تصمیم مادورو مبنی بر حفظ  نمایندگی دیپلماتیک اروپا در کاراکاس در بالاترین سطح ممکن  با ۱۴ سفیر و نماینده دائم قدردانی کرد.

وی  در این زمینه نیز گفت: «اگرچه آنها رئیس جمهور ونزوئلا را به رسمیت نشناختند، اما مادورو به آنها اجازه داد که با وجود اختلافات سختی که با  ما دارند، در ونزوئلا بمانند تا گفت وگو کنند

اتحادیه اروپا از نوامبر ۲۰۱۷ و به منظور تحت فشار گذاشتن کاراکاس برای کناره گیری مادورو رئیس جمهور قانونی این کشور از قدرت تحریم‌هایی را علیه ونزوئلا اعمال کرده که شامل ممنوعیت صادرات سلاح،‌ بلوکه کردن اموال و محدودیت‌هایی علیه مقامات ارشد این کشور می‌شود.

اتحادیه اروپا تاکنون ۳۶ مقام ونزوئلا را هم در لیست تحریمهای خود قرار داده است. کشورهای غربی به رهبری آمریکا و با همکاری برخی کشورهای منطقه آمریکای لاتین به دنبال روی کار آوردن «خوان گوایدو» رهبر مخالفان این کشور به قدرت هستند و در این مسیر به انواع روشهای گوناگون از جمله کودتا، تحریم و تهدید نظامی متوسل شده‌اند که همگی آنها با شکست مواجه شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس