واکنش مادورو به تمایل ترامپ برای دیدار سران دو کشور

وزیر ارتباطات ونزوئلا از همدستی سفارت اسپانیا در پایتخت این کشور با یکی از سران اپوزیسیون ونزوئلا جهت ترور و ربودن مقامات ارشد ونزوئلایی خبر داد.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد دولت ونزوئلا شنبه شب به وقت تهران گفت که توطئه شکست خورده اخیر یک شرکت امنیتی آمریکایی که قصد ربودن «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور این کشور را داشت در سفارت اسپانیا در پایتخت ونزوئلا برنامه‌ریزی شده بود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» «خوخه رودریگز» وزیر ارتباطات و اطلاعات ونزوئلا در یک برنامه تلویزیونی با متهم کردن دولت اسپانیا در حمایت از گروه‌های مخالف دولت این کشور جهت کشتن مقامات ونزوئلایی گفت که ونزوئلا نسبت به اینکه ساختمان سفارت اسپانیا در «کاراکاس» به پایگاه برنامه ریزی عملیات ربودن نیکلاس مادورو مبدل شده، شکایت کرده است.

 وزیر ارتباطات و اطلاعات ونزوئلا با انتقاد از دولت اسپانیا در زمینه فعالیت «لئوپولدو لوپز» یکی از رهبران مخالفان ونزوئلایی در سفارت اسپانیا در کاراکاس گفت: «آیا دولت اسپانیا می‌داند که لئوپولدو لوپز با هدف مذاکره درباره برنامه‌های خود برای ترور نیکلاس مادورو، همچنان به ارتباطات ویدیوکنفرانسی ادامه می‌دهد؟ آیا دولت اسپانیا حرفی برای گفتن در این زمینه دارد؟»

این مقام ارشد ونزوئلایی در ادامه افزود که «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را برای صحبت درباره اقدامات یکی از اعضای این اتحادیه علیه ونزوئلا، به این کشور دعوت کرده است.

لوپز از ماه مه (خرداد) سال 2019  بعد از کودتای نظامی از سوی «خوان گوایدو» رئیس جمهور خود خوانده این کشور با هدف سرنگونی نیکلاس مادورو در سفارت اسپانیا در کاراکاس مخفی شده است.

 ارتش ونزوئلا در سوم ماه مه حمله دریایی مزدورانی که با حمایت آمریکا از کلمبیا قصد ورود به  این کشور و ربودن مادورو را داشتند، خنثی کرد. بعدا مشخص شد که دو نفر از مزدوران بازداشت شده کارمندان شرکت امنیتی خصوصی آمریکایی بودند. این دو اعتراف کردند که در برنامه آموزش نیروهای مخالف جهت ربودن مادرو نقش داشتند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا  چنید قبل در پاسخی تند به بیانیه اخیر اتحادیه اروپا علیه کاراکاس تأکید کرد که این اتحادیه به جای نگرانی درباره امور داخلی ونزوئلا، نگران بحران اقتصادی و نژادپرستی اروپا باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NZ ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    0 0
    بنابراین سفر فعلا به صلاح نیست.
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    0 0
    این سفارت خانه ها بهتره بسته بشود مخصوصا که ارتباط اقتصادی هم با ونزوئلا ندارند
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    0 0
    خوب ایران نشسته و پالایشگاههای این کشور را چرا تعمیر نمی کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس