کد خبر 1100777
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳
مارک اسپر

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد ۶۴۰۰ نیروی آمریکایی از آلمان به خانه برمی‌گردند و چند هزار نیروی دیگر به کشورهای اروپایی منتقل می‌شوند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد ۶۴۰۰ نیروی آمریکایی از آلمان به کشور خود بازمی‌گردند و چند هزار سرباز دیگر نیز به دیگر کشورهای اروپایی منتقل می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

نظامیان آمریکایی از آلمان خارج می‌شوند

خبرگزاری «آسوشیتد پرس»، به نقل از شماری از مقامات پنتاگون که نخواستند نامشان فاش شود نوشت، انتقال این سربازان که مجموعاً به حدود ۱۲ هزار نفر می‌رسد، «میلیاردها دلار» برای آمریکا خرج خواهد داشت و نیازمند ساخت پایگاه‌های نظامی جدید خواهد بود.

گفته می‌شود علاوه بر ۶۴۰۰ نیروی آمریکایی که طبق تهدیدهای قبلی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، آلمان را ترک می‌کنند، بیش از ۵ هزار نیروی آمریکایی دیگر به کشورهایی نظیر لهستان، بلژیک و ایتالیا منتقل خواهند شد.

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا نیز عصر چهارشنبه در نشستی خبری گفت: «فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا در نظر دارد ۱۱۹۰۰ پرسنل نظامی خود را از آلمان خارج کند».

اسپر تأیید کرد شماری از این نیروها ظرف چند هفته آینده به دیگر کشورهای اروپایی اعزام خواهند شد.

تصمیم ترامپ برای خارج کردن نظامیان از آلمان به دلیل عدم هزینه کردن کافی برلین در زمینه دفاعی است. در حالی که آمریکا از کشورهای ناتو خواسته تا دست کم ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را در زمینه دفاعی هزینه کنند آلمان تنها ۱.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف هزینه‌های دفاعی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

ترامپ در تماس تلفنی مرکل را تحقیر کرد

ترامپ پیشتر در سخنانی گفته بود: «ما در حال حفاظت از آلمان هستیم اما آنها تخلف مالی دارند. این هیچ معنایی ندارد. بنابراین من می‌گویم که قصد داریم تا تعداد نظامیان در آلمان را تا ۲۵ هزار نفر کاهش دهیم».

«جاناتان هافمن» دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور عمومی پیش‌تر گفته بود که وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش درباره طرح‌های بازاستقرار ۹۵۰۰ نظامی از آلمان به رئیس جمهور گزارش ارائه کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    3 0
    خاک بر سر المان
  • امید IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    1 0
    آلمان شده یکی از ایالت های آمریکا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس