هایکو ماس

وزیر امور خارجه آلمان روز سه‌شنبه گفت که این کشور هنوز جزئیات اطلاعات خروج نظامیان آمریکایی از این کشور اروپایی را دریافت نکرده است.

به گزارش مشرق، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان روز سه‌شنبه گفت که برلین هنوز از آمریکا هیچگونه جزئیات اطلاعات خروج نیروهای این کشور از آلمان را دریافت نکرده است.

بیشتر بخوانید:

خوش‌رقصی وارثان هیتلر برای صهیونیست‌ها

وی که در جریان سفر به ورشوی لهستان این سخنان را مطرح می‌کرد، افزود: «حضور نظامیان آمریکایی در خاک آلمان برای دفاع از آلمان و آمریکا کلیدی به شمار می‌آید.»

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در نشستی درباره خروج نیروهای آمریکایی از آلمان گفت که کشورهای اروپایی در پرداخت‌های خود به ناتو مرتکب تخلف شده‌اند.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، افزود: «اگر آنها پرداخت نکنند چرا ما باید کاری را انجام دهیم که در حال انجام آن هستیم؟»

رئیس جمهور آمریکا تایید کرد که تعداد نظامیان آمریکایی در آلمان تا ۲۵ هزار نفر کاهش خواهند یافت.

«ریچارد گرنل»، سفیر واشنگتن در برلین نیز پنجشنبه از اقدام ترامپ برای خروج سربازان آمریکایی از آلمان دفاع کرد و گفت که آمریکا برای امنیت دیگر کشورها «بیش از حد هزینه کرده است».

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو روز سه‌شنبه گفت که ناتو به دنبال دستیابی به جزئیات تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره خروج تعدادی از نیروهای آمریکایی از آلمان است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ترامپ که به شدت از آلمان به دلیل هزینه نکردن بیشتر در زمینه دفاعی انتقاد کرده، روز گذشته گمانه‌زنی‌ها درباره خروج ۹۵۰۰ نیروی نظامی آمریکایی از آلمان را تایید کرد.

استولتنبرگ که در جریان یک ویدئوکنفرانس صحبت می‌کرد، افزود: «هنوز تصمیم گرفته نشده که چگونه و چه زمانی این تصمیم اجرایی خواهد شد.»

دبیر کل ناتو در ادامه گفت که وی با ترامپ و همچنین مقامات آمریکایی صحبت کرده و با «آنگرت کرامپ-کارنبائور» وزیر دفاع آلمان نیز در این باره صحبت کرده است.

وزیر دفاع آلمان هفته پیش گفته بود که هنوز از این تصمیم مطلع نشده است.

استولتنبرگ در ادامه گفت: «این ترتیبات دوجانبه میان آمریکا و آلمان بوده اما موضوعی است که برای همه ائتلاف مهم است.»

وی اضافه کرد که به ترامپ گفته نیروهای آمریکایی در اروپا نه تنها برای حفاظت از این منطقه هستند بلکه به آمریکا اجازه می‌دهد تا قدرتش را فراتر از قاره اروپا اعمال کند.

هفته پیش یک مقام آمریکایی گفت که این تصمیم ناشی از ماه‌ها کار بوده و هیچ ارتباطی به تنش‌ها میان ترامپ و «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان نداشته که حضور در نشست سران گروه ۷ در آمریکا را رد کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    1 0
    خیلی ضایعه آدم آلمانی باشه بعد آمریکایی‌ها تو کشورش هرکاری میخوان بکنن و آدمم حسابش نکنن!! البته از نظر غربگدا ها نوکری آمریکایی‌ها هم افتخاره، حالا خبر ندن چیکار میخوان تو مملکتت بکنن، چی میشه مگه!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس