سعید حدادیان مداح

مداح معروف تهران بعد از انتشار مطالبی درباره برپایی دسته عزاداری از میدان آزادی تا انقلاب، گفت: این فضاسازی‌ها مغرضانه است؛ اینکه در آستانه محرم مداحان مورد هجمه دشمنان قرار می‌گیرد، عادی شده است.

به گزارش مشرق، روز گذشته صحبت‌هایی از سعید حدادیان مداح شناخته‌شده اهل‌بیت در فضای مجازی درباره برگزاری مراسم عزاداری محرم، منتشر شد که بازتاب‌های مختلفی در پی داشت. سعید حدادیان در واکنش به این فضاسازی مغرضانه برخی افراد و رسانه‌ها در باره اظهارات وی در باره برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم، گفت: این که در آستانه ماه محرم و صفر معمولا وعاظ و مادحین اهل‌بیت(علیهم‌السلام) مورد هجمه دشمنان و مغرضان قرار می‌گیرند برای ما عادی شده و تلاش خواهیم کرد «لا تخافون لومه لائم» به وظایف و تکالیف خود در تعظیم شعائر الهی که ماه محرم یکی از برجسته‌ترین جلوه‌های این شعائر است عمل کنیم.

بیشتر بخوانید:

هیئتی‌ها در عرفه، عزاداری در محرم را تمرین می‌کنند + جزییات برنامه‌ها

نگرانی مشترک مسئولان وزارت بهداشت و مداحان

وی در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تکلیف دینی رعایت مسائل بهداشتی در رفتار ‌های فردی و اجتماعی گفت: این شرایط ایجاب می‌کند که با پرهیز از افراط و تفریط هم به تکلیفی که برای تعظیم شعائر الهی داریم عمل کنیم و هم به عنوان یک واجب شرعی دستورالعمل‌های بهداشتی را حتی با حساسیت بیشتر مورد توجه قرار دهیم. خوشبختانه جامعه مذهبی و اهل هیئت و روضه حضرت اباعبدالله(ع) نشان داده‌اند که در این راه کارنامه بسیار خوبی دارند و نمونه رفتارهای منطقی آنان را در شب‌های قدر، بازگشایی  صحن حرم‌های مطهر و مساجد و برگزاری جلسات مذهبی مشاهده کرده‌ایم که همین موجب شده‌ مسئولان بهداشتی و درمانی با اتکا به روحیه مسئولیت پذیری جامعه ایمانی، برگزاری مراسم ماه محرم را امکان‌پذیر بدانند.

بیشتر بخوانید:

با تعطیلی عزاداری امام حسین(ع) هیچ اتفاقی نمی‌افتد

سعید حدادیان گفت: بر طبق قاعده اصولی «الجمع مهما امکن اولی من الطرح» چون امکان برگزاری مراسم با عمل به دستورالعمل های بهداشتی واقعاً امکان‌پذیر است شرط عقل ایجاب می نماید یکی را به خاطر دیگری ترک نکنیم.

وی در توضیح اظهار نظری که از وی منتشر شده است گفت: اصل سخن من اثبات عملی بودن این دو امر بوده است و در آن سخن اشاره کردم که اهمیت برگزاری مراسم محرم آنقدر بالاست که حتی اگر لازم باشد در دسته‌های عزاداری خیابانی با رعایت فاصله اجتماعی این مراسم را برگزار کنیم، دریغ نخواهیم کرد.

حدادیان افزود: من از این فرصت استفاده می ‌کنم و به مغرضان و حتی برخی از دلسوزان و دوستانی که با برداشت ناصحیح، چه بسا آب به آسیاب دشمنان اهل بیت بریزند، می‌گویم که ریشه‌های شور حسینی آنقدر  در عمق فرهنگ و جان ایرانیان عمیق است که نه لازم است کسی را به اجبار به مجالس عزای حسینی کشاند و نه می‌توان با اجبار و شانتاژ و جو سازی پای مردم را از این مجالس قطع کرد. وظیفه ما خادمین اهل‌بیت علیهم‌السلام این است که فضای مناسبی را برای این ارادت‌ورزی و پاسخ به این مطالبه مردمی فراهم کنیم و با افتخار چنین خواهیم کرد حتی اگر لازم باشد جان بر سر این پیمانی که با عاشقان اباعبدالله و سرور و سالار شهیدان بسته‌ایم، بگذاریم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • علی IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    0 0
    بیشترپخش ویروس بخاطر تجمع‌های خانوادگی وعروسی وتشیع جنازه ها و پاساژگردیهاست ومجالس مذهبی اتفاقا عنایت بهداشت بیشتره الکی عده ای مغرض جوسازی میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس