اتهام‌زنی هم‌حزبی‌های ترامپ به چین درباره دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری

گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی مدعی هستند چین تلاش می‌کند تا با استفاده از یک نرم‌افزار شبکه اجتماعی، بر انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر امسال در این کشور تاثیر بگذارد.

به گزارش مشرق، در ادامه تنش‌زایی‌های سیاسی و دیپلماتیک آمریکا با چین بر سر مسائل مختلف از جمله شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کنسولگری، این بار موضوع دخالت پکن در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌روی ایالات متحده دستمایه فشار واشنگتن بر این کشور قرار گرفته است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه بامداد امروز (چهارشنبه به وقت تهران) با متهم کردن چین به تلاش برای اثرگذاری در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از طریق نرم‌افزار شبکه اجتماعی «تیک‌تاک»، از دولت واشنگتن خواستند فشار بیشتری بر فعالیت این نرم‌افزار وارد کند.

بیشتر بخوانید:

بر این اساس، قانون‌گذاران آمریکایی از جمله «تام کاتن»، «مارکو روبیو» و «تد کروز» سناتورهای تندرو جمهوری‌خواه، طی نامه‌ای به دفتر مدیر اطلاعات ملی، سرپرست وزارت امنیت داخلی و دفتر تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) اتهاماتی را به فعالیت‌های چین در این نرم‌افزار وارد کردند.

در این نامه ادعا شده است: «ما بسیار نگران هستیم که [حزب کمونیست چین] می‌تواند از کنترل خود بر [نرم‌افزار] تیک‌تاک استفاده کند تا مباحثات [سیاسی] را برای اختلاف‌افکنی میان آمریکایی‌ها تحریف یا دستکاری کند و نتایج سیاسی دلخواه خود را کسب نماید».

نگارندگان این نامه سپس از نهادهای آمریکایی خواستند، احتمال استفاده پکن از این نرم‌افزار مشهور برای ترویج برخی دیدگاه‌های سیاسی خاص و اجرای عملیات نفوذ را ارزیابی کند.

با این حال، وزارت امنیت داخلی و اف‌بی‌آی هنوز به سوالات درباره این نامه و اقدام احتمالی علیه تیک‌تاک پاسخ نداده‌اند.

هفته پیش، در ادامه تلاش‌های آمریکا برای افزایش فشار بر چین، واشنگتن از پکن خواسته بود که کنسولگری خود در شهر هیوستون ایالت تگزاس را ظرف ۷۲ ساعت تعطیل کند. بعد از آن وزارت خارجه چین در اقدام متقابل علیه تنش‌زایی جدید واشنگتن، دستور داد کنسولگری آمریکا در شهر چنگدو تعطیل شود.

نهایتا روز دوشنبه، وزارت خارجه چین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، کنسولگری آمریکا در چنگدو در ساعت ۱۰ صبح (به وقت محلی) تعطیل شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس