کد خبر 1099231
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵
تیم‌های پایه فوتبال ایران به ناکجا آباد می‎روند/ باید تفکرات در کمیته فنی فدراسیون تغییر کند

یک پیشکسوت گفت: باید فکر جدیدی به کمیته فنی بیاید و خود مدیران ما هم باید مدیریت شوند زیرا سال‌هاست مشغول ضرر کردن هستیم و فوتبال ما با ادامه این روند به ناکجاآباد می‌رود.

به گزارش مشرق، علی اصغر مدیرروستا در باره ارزیابی‌اش از روند انتخاب پرویز مظلومی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال جوانان اظهار داشت: مظلومی با توجه به شرایطی که کرونا ایجاد کرده و همچنین محدود بودن فرصت آماده‌سازی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا، کار سختی پیش رو دارد. تیم‌های پایه باید اردوها و بازی‌های تدارکاتی خوبی داشته باشند. وی مربی نام‌آشنا و بازیکن سطح بالایی بوده است. نمی‌توان ایرادی به مظلومی برای کار در تیم‌های پایه گرفت، اما مشکل این است که فاصله کمی تا مسابقات داریم و در این زمان محدود، کارمان خیلی سخت می‌شود.

وی افزود: برای مظلومی آرزوی موفقیت می‌کنم اما اگر فدراسیون تصمیم به این انتخاب داشت، باید خیلی زودتر چنین کاری انجام می‌داد. باید فردای استعفای سیروس پورموسوی جایگزین وی مشخص می‌شد تا این مربی وقت بیشتری برای آماده‌سازی تیم داشته باشد. فرصت زیادی را از دست دادیم و در صورت ناکامی، به همین موضوع بسنده می‌کنیم. در کل مظلومی جزو چهره‌های نام‌آشنا و خوش‌سابقه فوتبال ایران است و برای سرمربیگری تیم جوانان گزینه خوبی محسوب می‌شود. ان‌شاءالله بتواند در کارش موفق باشد.

بیشتر بخوانید:

واکنش محصص به جنجال در انتخاب مربیان تیم جوانان

مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال در باره دلیل اعلام نشدن نام مظلومی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی جوانان از سوی فدراسیون، گفت: این مسائل به حوزه کمیته فنی برمی‌گردد. این کمیته که افرادی مانند ماجدی، محصص، معینی، محمدی، استیلی و شیعی در آن عضویت دارند، باید در زمینه معرفی سرمربی تیم جوانان زودتر اقدام و این موضوع را رسمی اعلام کنند. شنیده‌ام استیلی به دلیل ناراحتی از همین شرایط، از حضور در کمیته فنی استعفا کرده است.

مدیر روستا ادامه داد: باید قانون‌مندتر روند انتخاب سرمربی تیم جوانان را پیش برده و هر چه سریع‌تر وی را به شکل رسمی معرفی کنیم. متأسفانه سال ها است به این موضع کمیته فنی عادت کرده ایم. هرچند کرونا هم سبب شده نتوانیم همه چیز را در حد ایده‌آل تصور کنیم.

وی درباره اینکه فریدون معینی و مرتضی محصص به ترتیب قرار است به عنوان مدیر فنی تیم‌های نوجوانان و جوانان فعالیت کنند، اظهار داشت: این افراد برای فوتبال ایران زحمت کشیده‌اند اما وقتی کاری نتیجه نمی‌دهد، باید سراغ راه دیگری رفت که متأسفانه در حال حاضر چنین اتفاقی در فدراسیون نیفتاده است. برای قدرتمند شدن باید تیم‌های پایه خیلی قوی داشته باشیم. باید ساختار را به شکلی بریزیم که بعدها به مشکل نخوریم. تیم‌های پایه ما در سال‌های اخیر روند اشتباهی داشته‌اند و ان‌شاءالله با تغییر تفکر به نتیجه برسیم.

پیشکسوت فوتبال ایران درباره دلیل ادامه فعالیت برخی افراد ناکام در کمیته فنی فدراسیون توضیح داد: باید فکر جدیدی به کمیته فنی بیاید و خود مدیران ما هم باید مدیریت شوند. سال‌هاست از این موضوع ضرر می‌کنیم و فوتبال ما با ادامه این روند به ناکجاآباد می‌رود، اما باز هم می‌گویم مظلومی انتخاب مناسبی برای تیم ملی جوانان است.

مدیرروستا درباره حضور نداشتن چهره‌های مطرح و افرادی که جامعه فوتبال آنها را قبول دارند در کمیته فنی فدراسیون، گفت: فردی مانند علی دایی، اگر ریاست فدراسیون را هم به وی پیشنهاد دهید، این پست را قبول نمی‌کند؛ چه برسد حضور در کمیته فنی. چهره‌ای مانند دایی کار اداری را دوست ندارد اما افراد زیادی هستند که می‌توانند با حضور در کمیته فنی به فوتبال ایران کمک کنند. با این وجود، جبهه‌گیری‌ها و زد و بندهایی وجود دارد که مانع ورود چهره‌های مطرح و تأثیرگذار به کمیته فنی و بدنه مدیریتی می‌شود. اگر فکر عوض شود، افرادی مانند محصص و معینی که استاد ما هم هستند، می‌توانند دیدگاه خود را تغییر داده و به فوتبال ایران کمک کنند.

وی درباره شانس موفقیت تیم های جوانان و نوجوانان ایران و صعود آنها به جام جهانی توضیح داد: تیم جوانان اکنون زمانی برای آماده‌سازی ندارد. امثال پرویز مظلومی و حسین عبدی می‌توانند در فوتبال ایران تأثیرگذار باشند. هر چند عبدی زمان به مراتب بیشتری در تیم نوجوانان در اختیار داشت اما مظلومی فرصتی ندارد و شاید از این لحاظ به مشکل بخورد. باید تیم‌های پایه را قوی‌تر کنیم اما سال‌هاست فقط درباره این موضوع شعار می‌دهیم. در حالیکه کار باید در عمل انجام شود.

مهاجم اسبق تیم ملی تصریح کرد: وقتی مربیان تیم های پایه ما دستمزد کافی نمی‌گیرند، طبیعی است که برای موفقیت تمیشان دل هم نمی‌سوزانند. این موضوع به تیم های ملی پایه هم سرایت می کند. می‌دانم فردی مانند مظلومی 99 درصد با فدراسیون بحث مالی نداشته و تنها به دلیل عرقی که به مملکت دارد، پیشنهاد را قبول کرده است. چرا ما نباید پول کافی به مربیان تیم‌های پایه بدهیم تا با دلسوزی و وقت گذاشتن تیم را در مسیر موفقیت قرار بدهند. وقتی بی توجهی به تیم‌های پایه و زبانی اهمیت دادن به آنها فارغ از آنکه در عمل تیم‌های جوانان و نوجوانان برای ما مهم باشد، سبب ضربه خوردن به فوتبال ما می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس