کد خبر 1099342
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
پیروانی:فعالیت اعضای کمیته فنی فدراسیون در خفا انجام می‌شود/ آنها پشت سر سرمربیان پنهان می‌شوند

سرمربی اسبق تیم امید ایران گفت: با اولین ناکامی مربی ایرانی در تیم‌های پایه سر وی را بریده و اجازه دست و پا زدن هم به این مربی نمی‌دهند اما آقایان کمیته فنی وقتی بذر نکارید محصول هم درو نمی کنید.

به گزارش مشرق، غلامحسین پیروانی درباره فرایند فعالیت های کمیته فنی فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم جوانان اظهار داشت: کمیته فنی هر فدراسیون باید دست کم هر 15 روز یا یک ماه جلسه تشکیل بدهد و جزئیات این جلسه را هم رسانه‌ای کند. چگونه امکان دارد 25 بازیکن تیم ملی جوانان معرفی شده باشند و پرویز مظلومی در تلویزیون خودش را به عنوان سرمربی معرفی کرده باشد اما هیچ یک از اعضای کمیته فنی و البته سایت فدراسیون فوتبال در این باره اطلاع‌رسانی نکنند.

وی افزود: معلوم نیست کمیته فنی فدراسیون فوتبال ایران چه کاری انجام می‌دهد؟ مظلومی مربی خوبی است و ما بحثی درباره وی نداریم. یک روز می‌آیند و می‌گویند سهراب بختیاری‌زاده سرمربی تیم ملی جوانان شده است و بعدازظهر همان روز می‌فهمیم چنین خبری نیست. این دیگر چه مدل اطلاع‌رسانی است؟ مشخص است اعضای کمیته فنی خوب تصمیم نمی‌گیرند و حتی نمی‌دانیم چه کسانی در این کمیته عضویت دارند.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال امید گفت: من شنیدم حمید استیلی هم به تازگی از حضور در این کمیته استعفا داده است. متأسفانه هیچگونه اطلاع‌رسانی درباره برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری‌های کمیته فنی انجام نمی‌شود و این موضوع به سود فوتبال ایران نیست. افرادی در این کمیته عضویت دارند که با وجود سوابق به نسبت خوب‌شان مدت‌ها است از علم روز فوتبال مطلع نیستند در حالی که باید حتماً مطالعه داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

جلسه کمیته فنی برای انتخاب دستیاران مظلومی

پیروانی افزود: افرادی که اکنون در کمیته فنی حضور دارند آدم‌های محترمی هستند اما فعالیت‌های‌شان در خفا انجام می‌شود و به شکلی کار می‌کنند که هیچکس از اتفاقات داخل این کمیته خبر ندارد. دوستان اکنون بیایند و دلیل استعفای حمید استیلی را توضیح بدهند. چرا هر کسی دلش خواست در جلسات این کمیته شرکت می‌کند و هر کسی دلش نمی‌خواهد حاضر نمی‌شود. در کل باید عملکرد افراد تحصیلکرده‌ای که در کمیته فنی حضور دارند شفاف‌سازی شود تا همه سر از کار آنها دربیاورند. باید مشخص شود چرا و به چه دلیلی برخی تصمیمات در کمیته فنی اتخاذ می‌شود.

وی  ادامه داد: به نظر من در این مسائل اصلاً خوب تصمیم‌گیری نمی‌شود. تیم ملی امید پس از المپیک 1976که خودمان عضو این تیم بودیم و به شوروی 2 بر یک باختیم نتیجه‌ای در رقابت‌های انتخابی المپیک نگرفته زیرا ساختار آن درست نیست. هر ساختمانی نیاز به فونداسیون مناسبی دارد. هر چهار سال یک بار و در آستانه رقابت‌های مقدماتی المپیک یادمان می‌افتد باید برای تیم ملی امید سرمربی انتخاب کنیم و آخر هم ره به جایی نمی‌بریم.

سرمربی اسبق تیم فوتبال فجرسپاسی شیراز توضیح داد: خودم یکسال سرمربی تیم ملی امید بودم. در آن زمان 24 نفر را انتخاب می‌کردیم اما باشگاه‌ها به تیم ما بازیکن نمی‌دادند. 15 روز اردو داشتیم که شاید نیمی از بازیکنان در آن غایب بودند. هرچه هم به فدراسیون فوتبال می‌گفتیم تمام بازیکنان دعوت شده باید به اردو بیایند و این فدراسیون هم اعلام می‌کرد هر بازیکنی به اردوی تیم ملی امید نیاید محروم می‌شود، فایده‌ای نداشت. می‌خواستیم نفراتی مانند بختیار رحمانی و شجاع خلیل‌زاده را با خودمان به بازی‌های آسیایی ببریم اما باشگاه‌ها به ما اجازه ندادند. 

پیروانی ادامه داد: وقتی هم تیم در بازی‌های آسیایی گوانگجو نتیجه نگرفت به کمیته فنی گفتم چیزی نکاشته‌ایم که بخواهیم درو کنیم. دور از کرم خدا است وقتی ما خوب شخم نمی‌زنیم، خوب آبیاری نمی‌کنیم ‌بخواهیم خوب درو کنیم؛ خدا عادل است در آن سال به کره جنوبی و ژاپن باختیم که امکانات و تدارکات‌شان خیلی بهتر از ما بود. این تیم‌ها 2-3 ماه در برزیل و آرژانتین اردو داشتند. بذرشان را خوب کاشتند و خوب هم درو کردند. عدالت خدا ایجاب می‌کرد وقتی ما خوب تدارک ندیده‌ایم مقابل تیم‌هایی که امکانات خوب دارند نتیجه نگیریم. شک نکنید با اقدام‌هایی که در کمیته فنی فدراسیون انجام می‌شود از  این به بعد هم نتیجه نخواهیم گرفت. تمام رقیبان در حال کار کردن هستند و ما بدون برنامه‌ریزی می‌خواهیم به هدف برسیم که چنین چیزی محال ممکن است.

وی درباره دلیل انتخاب معینی و محصص به عنوان مدیر فنی تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان گفت:‌ به نظر من این کار فایده‌ای ندارد و وقتی تصمیمی گرفته می‌شود باید دلایل آن هم برای همه روشن شود. سیروس پورموسوی به چه دلیلی استعفا داد؟ وی مربی خوب و کارآمدی است اما به این دلیل از سمت خود کناره‌گیری کرد که شخصیتش در نظر گرفته نشد. باید قبول کنیم شأن و شخصیتی که برای مربی خارجی در نظر می‌گیرند به مربی ایران نمی‌دهند. 

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال امید گفت:‌ حدود یک سال و نیم مربی تیم ملی امید بودم یک روز بهرام افشارزاده پرسید چرا پیروانی باید سرمربی باشد که جواب دادم من مربی تیم فجر سپاسی بودم که با زحمات همه عوامل باشگاه و تیم بهترین جوان‌ها را به فوتبال مملکت دادیم.  منم منم هم نداشتم و کارنامه‌ام مشخص است.  در بازی‌های تدارکاتی‌مان با تیم ملی توانستیم تیم‌هایی مانند پرسپولیس، استقلال و سپاهان که سرمربی خارجی داشتند شکست بدهیم. 

وی ادامه داد: در آن زمان علی کفاشیان خیلی از من حمایت کرد که خداوند به او خیر بدهد. به وی گفتم ایراد من این است که چشم‌هایم رنگی نیست. همین آقایان که اکنون در کمیته فنی هستند آن روز پشت من قرار نگرفتند زیرا برای‌شان مرغ همسایه غاز بود و شخصیتی برای مربی ایرانی قائل نشدند. ایگان کوردس تیم ملی امید را حذف کرد و با وی بهترین برخورد صورت گرفت در همین جام‌های ملت آسیا با کی‌روش حذف شدیم اما کسی توانست به وی انتقاد کند.

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: عباس چمنیان که تیم ملی نوجوانان را به یک چهارم نیمه نهایی جهانی رساند را با یک شکست در رده جوانان کنار گذاشتند. برادر خودم امیرحسین را پس از صعود تیم ملی جوانان به جام جهانی به عنوان مربی تیم امید انتخاب کردند. به وی گفتم اگر بخواهی در این تیم از نفراتی که زیر 20 سال هستند استفاده کنی و شکست بخوری هیچکس از تو حمایت نمی‌کند. اعضای کمیته فنی پشت سرمربی قایم می‌شوند. به امیرحسین گفتم از شما 20 پیراهن بیشتر پاره کرده‌ام و می‌دانم چه آینده‌ای در انتظارت است. با هر تصمیم این کمیته موافقت نکن  زیرا با اولین ناکامی باید از شغل خود خداحافظی کنی. 

پیروانی ادامه داد: بحث این است با اولین ناکامی مربی ایرانی در تیم‌های پایه سر وی را بریده و اجازه دست و پا زدن هم به این مربی نمی‌دهند. شک نکنید پرویز مظلومی که اکنون با به‌به ‌و چهچه به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان انتخاب شده در زمان ناکامی با بدترین برخورد مواجه می‌شود. آقایان کمیته فنی وقتی بذر نکارید دور از کرم خدا است که محصولی درو کنید. قطر سال‌ها در فوتبال پایه به خوبی عمل کرد تا در جام ملت‌های اخیر قهرمان آسیا شد. در واقع (کار نیکو کردن از پر کردن است). برخی هم فقط بلد هستند حرف زدند درحالیکه باید گفت (سعدیا گرچه سخندان و صادق گویی/ به عمل کار برآید به سخنرانی نیست) ما باید امثال قطر را الگو قرار بدهیم.

وی درباره اینکه کمیته فنی فدراسیون فوتبال تا چه زمانی قرار است با همین تفکر و همین نفرات به فعالیت خود ادامه بدهد، گفت: چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است. چه کسی مسئول فدراسیون فوتبال است که بخواهم درباره کمیته فنی این فدراسیون حرف بزنم. اصلاً معلوم نیست چه کسی امور فدراسیون را مدیریت می‌کند. این مجموعه در زمان ریاست صفایی فراهانی، دادکان و اوایل دوره کفاشیان وضعیت خوبی داشت و مسئولانش بد کار نکردند. من آدم سیاسی نیستم اما شرایط فوتبال ایران هم مانند آن شعر معروف است که می‌گوید(هرکه خوبی کرد زجرش می‌دهند /هرکه زشتی کرد اجرش می‌دهند) وقتی فدراسیون فوتبال ایران ثبات و صاحب ندارد، بیهوده است بخواهیم در مورد کمیته فنی صحبت کنیم. وقتی فدراسیون ما منظم باشد می‌توان انتظار داشت که عملکرد کمیته فنی هم با نظم باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس