علوی: انتخابات فدراسیون فوتبال اواخر آبان‌ماه برگزار می‌شود

خط اول خبری که درباره تیم های فوتبال نوجوانان و جوانان منتشر شد حال شنونده را به کلی به هم می ریخت که دو مدرس پابه سن گذاشته و امتحان پس داده مدیریت فنی این دو تیم را عهده دار شدند.

سرویس ورزش مشرق – پوست اندازی در فوتبال در دنیا مدتهاست شروع شده است. به ویژه از حدود یک دهه پیش با ورود مورینیو، گواردیولا، کلوپ، سیمئونه، لوئیز انریکه، لمپارد و .... در ایران با ورود مربیان جوانی مثل گل محمدی‌، پورموسوی، منصوریان، ویسی، فکری، علی کریمی، مجیدی، نکونام‌ و ... استارت این مهم خورده است تا سبک تازه فوتبال و انرژی بالای این مربیان در انتقال به فوتبالیست های جوان اثرگذاری بیشتری داشته باشد اما در ساختار فوتبالی کشورمان، همچنان مرغ یک پا دارد و مشخص نیست تا چه تاریخی و با بروز چه عواقبی باید منتظر این پوست اندازی ها باشیم.

اتفاق بدی که این روزها در فوتبال شاهدش هستیم این است که اصرار و تأکید بر استفاده از امثال مرتضی محصص‎ها و فریدون معینی‎ها اینقدر هست که نسل جدید فوتبالیست های بازنشسته ای مانند مهدی مهدوی کیا، علی دایی، مهدی پاشازاده، علیرضا امامی فر و خیلی های دیگر کم کم دوران جوانی را پشت سر گذاشته و انرژی بالای این روزهای‎شان را از دست می دهند ولی آنجایی که باید از آنها استفاده شود، نمی شود!

فریدون معینی با ۷۳ سال سن شده مدیرفنی تیم نوجوانان و مرتضی محصص با ۶۸ سال سن مدیریت فنی تیم جوانان را در دست خواهد داشت. قحط الرجال است؟ در اینکه از دانش و مدرک این مدرسین و پیشکسوتان باید استفاده کرد شکی نیست اما در امور فنی آن هم در این سطح بالا واقعا این انتخاب ها جای سوال دارد!

پس حاصل برگزاری کلاس های مربیگری که خود این افراد مدرسش هستند چیست؟ این انتخاب ها چه معنی غیر از این دارد که محصصی که زیر برگه مدرک مربیگری A، B، C این مربیان جوان را امضا می کنند هیچ اعتقادی به این مربیان ندارند؟ اعتقاد ندارند که مدیریت یا مربیگری یکی از این تیم‎ها را به این مربیان نمی سپارند و سراغ پرویز مظلومی ۶۶ ساله برای هدایت تیم جوانان رفته اند.

شیب نزولی فوتبال پایه در ایران اگر در سالهای اخیر زوایه کمی داشت با روشی که فدراسیون در پیش گرفته برخلاف جهت حرکت شیب ابتلا به کرونا، با سرعت به پایین می رود و تا چندی دیگر از رویارویی با تیم های نوجوانان تایلند و نپال هم باید رعشه بر تن بازیکنان پایه فوتبال کشورمان بیافتد. در آسیا استفاده از مربیان جوان نام آشنا فاصله های فنی بین تیم ها را کم کرده و دیگر نمی توان چند قدرت برتر آسیا را از پیش برنده دانست، چه بسا در رده پایه ایران در سال های اخیر قطعا جزو قدرت های اول نبوده و با این روال حالاحالاها هم نخواهد بود!

اگر قرار بر از بین بردن تیم های رده پایه فدراسیون است به جای هزینه کردن های وقت و بی وقت برای پشتوانه سازی های ظاهری، اتاق کمیته تیم های پایه فدراسیون را اجاره بدهند و از درآمدی که بدست می آید هزینه های تیم بزرگسالان را بدهند و دستمزد اسکوچیچ را درآمدزایی کنند.

وزارت ورزش و فراکسیون ورزش مجلس کجای کار هستند که دور باطل بهره گیری از چند مربی و مدرس که هیچ حرف جدیدی برای نسل تازه وارد ندارند را می بینند و سکوت اختیار کرده اند؟ اسامی نفرات دعوت شده به اردوی تیم جوانان در حالی اعلام شده که هنوز فدراسیون نام سرمربی تیم جوانان را به صورت رسمی اعلام نکرده ولی پرویز مظلومی در تلویزیون خودش را سرمربی این تیم معرفی می کند!

اتفاقات این ماه های فدراسیون چیزی شبیه به یک دورهمی خانوادگی است که حاضران ظرف غذا را به یکدیگر تعارف می کنند و حاضر نیستند از قرنطینه خانگی بیرون رفته و اجازه ورود به بیرونی ها را هم نمی دهند، مبادا بخشی از بودجه ای که قرار است در امور مختلف هزینه شود به جیب اغیار برود!

ظاهرا در برخی امور، فدراسیون به شکل ملوک الطوایفی و تا جایی پیش رفته که بی توجه به انتقادات و بدون پذیرفتن ایرادهایی که ممکن است به این مجموعه گرفته شود اعضا هرکاری دوست داشته باشند انجام می دهند و کمترین اهمیتی به احوالات کلی فوتبال، طرفداران این رشته و کارشناسانی که این موارد را می بینند نمی دهند!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • جواد IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    6 3
    نه استیلی درخشان افاضلی و بقیه لنگیها را بیارن تا شما راضی بشین اون قبلا اومدن و ر...
    • IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      1 3
      افاضلی مگه کیسه ای نبود
    • IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      1 1
      متن و بخون بعد ... بزن
    • IR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      3 0
      ۱۶:۳۸ تو لنگی هستی خودتو استقلالی جا زدی
  • SE ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
    4 1
    اختاپوس حماقت بر فدراسیون فوتبال حاکم است
  • 4189453447 IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    2 0
    حالا چون مربی استقلالی اومده نعره آقایان بلند شده چطور وقتی استیلی امتحان پس داده تیم امید روحذف کرد جیکتون درنیومد.مافیای رسانه ای لنگی دس بکارشده درصورتیکه همه اعصای فدراسیون لنگین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس