کد خبر 1098131
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰
محمد اسلامی نمایه

وزیر راه و شهرسازی گفت: فعلا خانواده های ۵ نفره و تازه ازدواج کرده ها در اولویت دریافت تسهیلات ودیعه اجاره مسکن هستند.

به گزارش مشرق، محمد اسلامی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر چهارشنبه ۱ مرداد درباره وام ودیعه اجاره مسکن اظهار داشت: بر اساس وعده‌ای که رئیس جمهور داده، اعطای وام ودیعه مسکن از هفته آینده آغاز می‌شود.

وی افزود متقاضیان در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام می‌کنند مستأجران کارمزد آن را واریز می‌کنند تسهیلات از طریق مستأجر در اختیار موجر قرار می‌گیرد حقوق بگیران ثابت یا کارگران، خانواده‌های ۵ نفره و کسانی که امسال ازدواج کرده‌اند در اولویت قرار دارند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: گروه دوم هم خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد در اولیت دریافت این تسهیلات هستند.

بیشتر بخوانید:

وام ودیعه مسکن به کدام مستاجران تعلق می‌گیرد؟

اسلامی با بیان اینکه این تسهیلات در تهران ۵۰، در شهرهای بزرگ ۳۰ و سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان است گفت: شرایط مشمولان دریافت این تسهیلات، همان شرایطی است که برای طرح اقدام ملی مسکن اعلام شده اما شرط محل زادگاه از آن حذف شده است.

وی درباره ضمانت این وام گفت: معرفی نامه و گواهی کسر از حقوق از سوی کارگاه دارای کد بیمه تأمین اجتماعی یا دستگاه اجرایی محل خدمت متقاضی، برای بانک به عنوان ضمانت کافی است.

به گفته اسلامی، ۶۰۰ هزار خانوار در اولویت دریافت این تسهیلات هستند که بر اساس اطلاعات سامانه‌های وزارت رفاه آنها را احصاء کرده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا که تعیین سقف اجاره بها را برای تهران ۲۵ درصد، کلانشهرها ۲۰ و سایر شهرها ۱۵ درصد بود، توانست رشد لجام گسیخته اجاره بها را کنترل کند و آرامشی بر بازار اجاره حاکم کرده است.

وی ادامه داد: البته مواردی هم داشته‌ایم که به شوراهای حل اختلاف مراجعه کرده‌اند بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، اگر مالک خانه خود را فروخته باشد و اگر مستأجری به تعهدات خود عمل نکرده باشد (به تشخیص شورای حل اختلاف)، حکم تخلیه مستأجر به سود آن موجر صادر می‌شود.

اسلامی با بیان اینکه ۲۰ هزار میلیارد تومان برای تسهیلات ودیعه مسکن در نظر گرفته‌ایم، منابع آن را از محل منابع در نظر گرفته شده برای کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا عنوان و اظهار کرد: البته نرخ سودی که برای این تسهیلات در نظر گرفته شده بود، ۱۲ درصد بود که با توجه به اینکه در تسهیلات ودیعه مسکن، قرار است اصل وام به بانک برگردانده شود، یک درصد دیگر هم به آن افزوده شد و به ۱۳ درصد افزایش یافت.

وزیر راه و شهرسازی افزود: پیشنهاد ما ابتدا ۷۰ میلیون تومان بود اما دیدیم که بانک‌ها برای وام ۷۰ میلیونی، ۲ ضامن طلب می‌کنند و روند بروکراسی آن طولانی می‌شود؛ لذا این وام را به ۵۰ میلیون تومان کاهش دادیم که هم افراد بیشتری از آن استفاده کنند و هم با گواهی کسر از حقوق، امکان ضمانت آن فراهم شود.

اسلامی با بیان اینکه مستأجران متقاضی دریافت این تسهیلات باید قرارداد رسمی داشته و کد رهگیری اخذ کرده باشند که بر اساس مصوبه ستاد ملی کروناست؛ از زمان صدور این مصوبه در ستاد ملی مبارزه با کرونا، ۸۰۰ درصد میزان دریافت کد رهگیری رشد داشته است. همچنین بر اساس گزارشی که از اتحادیه شرکت‌های باربری و حمل اثاثیه دریافت کرده‌ایم، میزان جابه جایی ها کاشه چشمگیری داشته است.

وی درباره این موضوع که آیا دریافت سود از مستأجر و اقساط ۵۴۰ هزار تومانی، به مستأجران فشار نمی‌آورد، گفت: در بازار به ازای هر ۱ میلیون تومان، ۳۰ هزار تومان از مستأجر اخذ می‌شود که ۵۰ میلیون تومان، معادل ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره است؛ در حالی که مستأجر باید یک سوم آن را قسط بدهد که نشان می‌دهد این وام، به صرفه و جذاب است.

اسلامی در خصوص این موضوع که آیا این وام، سبب افزایش اجاره بها می‌شود، گفت: به نظر من این تسهیلات اثر خوبی برای رفع مشکلات مستأجران دارد؛ از سوی دیگر از موجران هم می‌خواهیم تا انسانیت به خرج دهد و یار و کمک کار مستأجران باشند و این رقم تسهیلات را روی اجاره بها نکشند.

به گفته اسلامی، از فردا احتمالاً امکان ثبت نام در سامانه وزارت راه و شهرسازی فراهم می‌شود و تلاش کرده‌ایم تا روند اداری دریافت این تسهیلات با حداقل بروکراسی باشد. اما اول خانوارهای ۵ نفره و تازه ازدواج کرده‌ها در سال ۹۹ ثبت نام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 50
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    10 1
    هیچوقت نگویید موجرها خواهشا کمتر اجاره بگیرند، قانون بگذار و متخلف را جریمه کن
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
      3 0
      باز هم تصمیم غیر کارشناسی و احمقانه در اوج کرونا مردم بدبخت را کشاندید به بنگاه ها جهت کدرهگیری و ادارات جهت گواهی کسر از حقوق،وظیفه دولت پایین آوردن قیمت مسکن و ساخت مسکن ارزان قیمت به قشر ضعیف است نه دادن وام اجاره که خودش باعث افزایش اجاره خانه خواهد شد. مسوولین لطفا با دخالت احمقانه خود اجاره ها را بالا نبرید،ما از شما توقع خیر نداربم.در هر زمینه ای وارد شدید ،به ضرر مردم ضعیف تمام کردید.شما در یک هفته قیمت میلگرد و مصالح را چند برابر می کنید و به مالکان دستور افزایش 25 درصدی در یک سال می دهید.مگه جوک خنده دار تر از این هم داریم؟
    • IR ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      0 0
      سلام خسته نباشید آخه چرا مردم با این طرز برنامه هاتون بیشتر اذیت مکنید ما خانواده پنج نفره هستیم همسر من یک تاکسی اجاره کرده تا نون این پنج نفر در بیاره ماهی یک ومیلیون وپانصد اجاره خونه میدم خونه را تازه قراردادبستم ده میلیون پیش دادم با قرض آخه اگه ضامن داشتم ویا کسر از حقوق خوب تو این چند سال بلد بودم وام‌بگیرم تازه آخرش صاحب اون وام خودم میشدم کم کم هم صابخونه میشدم ولی افسوس به هیچی که مربوط به آدم های زیر خط فقیر هستیم ن
  • یعقوب IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    13 1
    کلا شما دولتی ها هم خودتان ناقصید و هم طرح هایتان , مستاجر مستاجره دیگه فرقی نداره که , یعنی چی اول 5 نفره ها و تازه ازدواج کرده ها؟ بقیه چی ؟ یک کلام بگین سرکاریم تمام
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    25 0
    نا بوده و بوده همین بوده که وامهای کلان و میلیاردی شرایط پرداختشان سهل تر بوده مخصوصا برای آنهائیکه قصد بازگشت وام را نداشته اند !
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    21 0
    قرار شد سه نفر رو ببرن کره ماه آزمون برگزار کردند ! سئوال اولی دو دو تا چهار تا بود و سوارش کردند سئوال دومی دو منهای دو بود و سوار سفینه شد از آخری تابع هذلولی و انتگرتل رادیگال چهل و شش هزار و دویست و دو بود جواب داد آقا نمیخوای ببری نبر دیگه منو نپیچون
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    4 0
    زنده باد پوپولیسم فریدونی
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    7 0
    از قر و فر برتی وام مسکن بهد از هفت سال دسیدیم به دنگ و فنگ وام اجاره !
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    4 0
    چشم سابریتیها روشن با این طرحهای دولت مورد حمایتشون
  • محمدی IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    7 0
    واقعا که من شوهر رانده تاکسی کسر حقوق از کجا بیاره اخه خدا خیرتون بده
  • ادی IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    5 0
    همه حرفهای این دولت دروغ
  • زهرا.ی IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    7 2
    سلام.من مستمربگیرپدرم هستم.زن خودسرپرست.یه دختر16ساله دارم.حقوق بگیر.ولی بمن کسرحقوق نمیدن.چون همسرپدرمم ازحقوق پدر استفاده میکنه.این وسط من چیکار کنم.بخاطر نداشتن پول پیش خونه مردم هم کارمیکنم هم زندگی.توروخدا یه راهی برای ماهم بزارید تا من هم بتونم یه سقف بالاسر خودم ودخترم داشته باشم
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    4 0
    وباز هم بی عدالتی ماییکه نه بیمه داریم نه درامد ثابت بادوتابچه و مستجریم فقط دوتومن پول پیش داریم چه کنیم هرچی درمیاریم میدیم اجاره از الان غصه دارم که سرسال میخواد چی بگه
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    3 0
    این چه طرحیه آخه ما که چند ساله مستاجریم و یک خانواده چهار نفره اولویت چیه ؟؟؟؟؟یک کاری میکنید خودتون توش میمونید ماها پس باید صبر کنیم کی اولویت هاتون تموم بشه نامه کسر از حقوق. کارگری که هیچ جا بیمه نیست ؟؟؟؟?؟
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    2 0
    پس مستاجرهای که شغل آزاد دارن چی میشه؟همه بسته های حمایتی شامل حال کارمندها میشه در صورتی که مشاغل آزاد لطمه بیشتری از کرونا خوردن
  • محمد IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    5 0
    خخخخخخ ای آقا وزیر یک نفر رفته بود خ شو بفروشه قیمت بالا داد کسی نمی‌خورید حالا وام دادن شما @کسی که تازه ازدواج کرده هنوز بچه نداره چه ب سه 5تفره
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    3 0
    سلام مستمری بگیر حقوق پدر هستم زن سرپرست خانواده با دو فرزند. بمن گواهی کسر حقوق نمیدن چون با مادرم شریک حقوق هستیم. تورو خدا بفکر ما زنان سرپرست و مستاجر هم باشید. از تامین اجتماعی بخواهید که بما هم گواهی کسر حقوق بدهد.
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    2 0
    یعنی یه خانواده ۳ نفره که ۹ سال ازداوج کردم هنوز سر پناهی نداریم تو پول اجارمون موندیم دوماه دیگه مهلت خونم تمومه از فکرش کحا برم با ای پول اندکی که دارم شبا خابم نمیبره که از فشار اقتصادی نمیتونه تعداد خانوادش زیاد بکنه تا کی باید صبر بکنه که شامل طرحتون بشه اخه این چه طرحی که ریختین انگار بهونه اوردین که بیشتریا شاملش نشن .خدایا خودت کار همه رو درست کن
  • س IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    1 0
    آخه کی میتونه ۳تابچه رابزرگ کنه خرجشو تواین مملکت بده که حکم کردین ۵نفره راوام میدیم دوتاشو به زور شکمشونو پر میکنیم
  • شهرزاد IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    1 0
    هرروزیه شرط جدیداخه خانواده پنج نفره باشی یعنی چی ماکه چهارنفره هستیم چی...والابه امام حسین.ـ
  • ناشناس IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    0 0
    شرایط ما خیلی بدتر از حقوق بگیران دولته. من که چند سال بیکاری و بیماری همسرم و بدلیل کرونا بیکاری خودم رو تحمل کردم ومستاجر مسکن مهر کرج هستم. یعنی زیر زیر خط فقر هستیم. نه وام 1 میلیونی نه بسته کرونا و رمضان و نه وام حمایت از مشاغل آسیب دیده شامل حالمون شده! چه خاکی باید تو سرکنیم وقتی هیچ وقت ما رو جزو آدم حساب نکردید؟
  • بی بی IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    1 1
    دولت فکر می کنه. که مستا جران انقدر پول دارند که بتوانند از این وام استفاده کنن. هم بهره اش وهم پول را به دولت برگردا نند. به این چه می گو یند غیر از نزول است. دولت با این کار مردم بدبخت را بد بختر و مردم پول دار را پولدار تر می کند. به جای این کارها یکی یک تکه زمین. به مستهجران بده و واو کمی هم بهشان بده تا دو تا اطاق بسارن. واین بخششها هم دولت نکنه
  • همتی IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    1 0
    اخه این چه شرایطی هست ما گور نداریم که کفن داشته باشیم از بی کفنی زنده ایم ضامنمون کجاست گواهی کسر از حقوقمون کجاست ماکه فرستی نداریم برای جابجای شرایط این وام رو هم نداریم ای بابا این چه شرایطی هست
  • نیره چلاقلو IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    0 1
    کسی که کار ثابت ندارد خوب اگر ضامن بیاورد به او تعلق میگیرد
    • سعید IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
      0 0
      به نظر من که خیلی طرح عالی و به جایی هستش، با این وضع و شرایط نامساعد اقتصادی و وجود ویروس کرونا که این روزها همه مردم را گریبانگیر خودش کرده، طرح کمک ودیعه مسکن میتونه کمک بزرگ و مرحمی باشه برای دل کارگر و قشر کم درآمد جامع.. بنده شخصا از بانی و عامل اصلی این طرح تشکر کرده و سپاسگزارم. خداوند متعال یاورتان باشد انشاءالله...4
  • حسین IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    0 0
    سلام دوستان به نظرمن این دولت هیچ سودی یا طرحی که برای خانواده های فقرباشد ندارد ونباید بعداز چهل سال که هر سال زندگی دارد بدتر میشود دلخوش به این وام ها یا این طرحها باشیم فقط اینکه بوجه ای میگیرن به اصطلاح برای وام مسکن نصفش را میخورند وبقیه آن رابا سود همین وامها در میارن تا وام را هم بدهند خونت را کثیف میکنند من خودم کرایه نشین هستم ولی نمی خواهم حتی به این وام فکر کنم چونکه ضررش بیشتر از سودش هست
  • مستاجر US ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    0 0
    من خودم تازه ازدواج کردم ولی منی که نه کاری دارم ن از جای خاصی حقوق میگیرم اخه حقوث ثابتم کجا بود اونم ب صورت فیش حقوقی من صبح ک میشه میرم سر فلکه تا ببینم یکی میاد برم براش کار کنم ی دو ریال پول بخور نمیر بگیرم تو رو خدا یه بازنگری بکنید داخل طرحتون
  • بدبخت IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    0 0
    پس زنهای بی‌سرپرست و بدون حقوق چ خاکی ب سرشون بریزن
  • علی IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    0 0
    اگ ب من وام تعلق نگیره قرقیش میکنم یعنی اللعنتولاه
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    0 0
    قضیه مثل این میمونه که همه جا موتور رو خیلی راحت می‌فروشند بعد تو خیابون راهنمایی رانندگی میگیره! خب واسه کم شدن جرم جلوی موتورفروشی ها رو بگیرین قانون وضع کنین. اجاره بها هم دقیقا اینجوریه؟ چرا هیچ قانونی چیست؟ چرا صاحب خانه ها عشقی قیمت میذارن؟ چرا هیچ نظارتی رو این قضیه نیست؟ چرا انقدر مستاجر تو ایران بدبخته؟
  • کارو IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    0 0
    شما خواهشا جیب ما را نزننین وام نخواستیم.
  • سالار بختیاری IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    0 0
    واقعا شرآور است خوب شما سودی که میگیرید مثل سود نزول هست میخواین پانزده میلیون بدید و سود سیصد و شصت هزار تومانی بگیرید شما میخواین تجارت کنید یا کمک بخدا زشته مردم را اینقدر گوسفند فرض کنید اینکه میشه سود بیست و هشت درصد تویه بازار ۱۰ میلیون میدن با بهره سه سیصد تومن حالا شما هم که مثل نزول خورها این وام رو میدین پس الویت گذاری توت برای چی هست شما که دارین با بد بختی مردم تجارت میکنید بخدا شرم آور هست .
  • حامد IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    0 0
    یبارکی بگیید نمییدیم خلاص
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    0 0
    آخه من زن خودسرپرست خانواده ام دوتا بچه کوچیک دارم بابدبختی خرج زندگیمو درمیارم آخه چرا وام اجاره مسکن واین همه سختش کردن یعنی بریم تو خیابون زندگی کنیم
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    1 0
    خودتون مسخره کردین یا مردم آخ منی که راننده مسافر کش هستم برگ کسر از حقوق از کجا بیارم مگه همه این مردم حقوق بگیره ثابت هستن نه والو همه کارگر روز مزد هستیم چند ماه مردم سرکار گزاشتین وام ودیعه ودیعه میکنید حالا میگن حقوق ثابت بگیر باشن با کسر از حقوق همش سرکار یه خدا خودش قضاوتتون کنه
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    1 0
    جناب وزیر این مردم که مستاجر هستند از نداری مستاجر شدن شما فکر میکنی همه مثل خودتون حقوق بگیر گلان دولتی هستن خیر بنده خدا کسی که شغل آزاد داره برگه کسر از حقوق از کجا بیاره که وام شما را بگیره از شما به ما خیری نمیرسه شر نرسان
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    0 0
    هدف مثل همیشه ندادن وپیچوندن مردمه
  • مسعود هاشمی IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
    0 0
    سلام پس من چکار کنم با یک زن بیمار و یک بچه وقتم اینجا تموم شده صاحب خونه به خاطر یک ماه وقتی که بهم داده سفته ۵۰ میلیونی گرفته ۱۰ روز دیگه باید از اینجا بلند بشم جا پیدا نکردم با ۵تومن پول پیش چکار باید بکنم شما بگید تورو خدا همه چیز رو مخصوص کارمند نزارید با یک موتور کار میکنم که مال خودم نیست ما چه گناهی کردیم که کارمند نیستیم ۱۰ روز دیگه چکار کنم انصاف هم خوب چیزیه
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    0 0
    چرا کسی که حقوق بگیر نیست و از لحاظ مالی از هر حقوق بگیری ضعیف تر است از حقوق اجتماعی محروم است خیلی طرح های کمک معیشتی دیگر هم همین طور هستند ثروتمندان که همه ی یارانه های غیر نقدی را می بلعند وهمچنین تورم به آنها کمک می کنددرآمد های ناچیز قشر ضعیف که با جان کندن بدست می آورند به ثروت آنها اضافه شود فهم اینکه چگونه درآمد قشر ضعیف به ثروتمندان می رسد از حساب دو دوتا آسان تر هست عقلای اقتصادی مردم را از لحاظ درآمدی به ده دهک تقسیم می کنند ،حقوق بگیرا ن ثابت در بین دهک های پر درآمد هم وجود دارند ولی در بین دو و سه دهک پایین درآمدی نیستند چرا چون محاسبه ی فقر نسبی است اینکه درآمد ثابت را مبنای شرایط وام قرار دادید مستحقین را بهره مند نمی کند .ولی حقوق بگیران ثروتمند ومتوسط را بهرهمند می کند . زیادند آنهای که فقیرند علاوه برآن حقوق ثابت نمی گیرند وعضو کمیته امداد ونهاد های حمایتی نیستند. شاید خواستید آن مدیران رده بالا که حقوق بگیر ثابت هستید بهره ای بیش برده باشید شما که همه جوره فایده می برید . سر ما کنون سنگ شما تا در روز مکافات چه تاوان دهید
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    0 0
    عوض اینکه وام بدن به خانواده های که بچه دارن که بایدخرج مدرسه وهزارتاچیزدیگه بدن وام میدن به اونای که تازه ازدواج کردن خوب اوناهمون وام ازدواج هضم کنن اینم ازبدبختی مای که صاحب ۲ تابچه هستیم برج ۸۰۰ تومن کرایه میدیم برای خونه ۵۰ متری ممنون مسئولین که بعدازاین همه فکربه اینجارسیدید
  • حسین سماواتیان IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    0 0
    سلام مسخره کردن مردم کار درستی نیست شما ملاحظه بفرمایید مسولین در همین خصوص این چندروز چند رقم حرف زدن بخاطر انسانیت به جامعه ی شریف ایران رحم کنید ..
  • سعید IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    0 0
    به نظر من که خیلی طرح عالی و به جایی هستش، با این وضع و شرایط نامساعد اقتصادی و وجود ویروس کرونا که این روزها همه مردم را گریبانگیر خودش کرده، طرح کمک ودیعه مسکن میتونه کمک بزرگ و مرحمی باشه برای دل کارگر و قشر کم درآمد جامع.. بنده شخصا از بانی و عامل اصلی این طرح تشکر کرده و سپاسگزارم. خداوند متعال یاورتان باشد انشاءالله...4
  • الهه IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    0 0
    با این شرطی که گذاشتید..من یک بچه دارم با دوازده میلیون رهن چهار سال از ازدواجم میگذره باید چه کار کنم..تو رو خدا یه ماه مهلت دارم برای جابه جایی..لطفا شرط پنج نفر از کجا درست شد..خدایا چه گلی بزنم سرم واسه فکراتون
  • سردار DE ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    0 0
    یه دفعه میشه یه کار صادقانه انجام بدین میخوای وام ودیعه بدین یا جونهارو به ازدواج تشویق کنی میخوای وام بدین یا خانواده هارو به فرزند بیشتر تشویق کنی
  • نسرین صفری US ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    0 0
    سلام ما۱۰ ساله زندگی مشترک داریم بایه بچه و همچنان مستاجر،چه فرقی داریم باخانواده ۵ نفره ازکجابیاریم برگه کسرازحقوق وقتی کاری هم نیس
  • فریدون کرمی IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    0 0
    من ۲۷ میلیون رهن دادم ک بخشی ازین پول روقرض گرفتم وبصورت قراردادی باحداقل حقوق تامین اجتماعی کارمیکنم هیچ سرمایه دیگه ای هم ندارم چراشامل من وامثال من نشده این وام؟؟؟؟؟؟؟
  • نادرب IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    1 0
    یکی نیس به این احمقها بگه کدوم مالک خونه شو به ادم ۵نفره اجاره میده؟؟؟
  • ناشناس IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    0 0
    باسلام اگه دولت میخواد وام به محرومان وکم درامد ها بدهد کاره سختی نیست خیلی سادس بره به دادگاها وشورای حل اختلافها ببینه به کی حکم تخلیه صادر کردن که نمیتونه پاشه خونرو تخلیه کنه دولت خودشم میدونه بره زودم میفهمه کی هستش
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    0 0
    باسلام.جناب.وزیرراه.خسته.نباشی.الان.خودتون.....میکی.کسرحقوق.بدیم.کافی.اینا.ازمن.سفته.چک.بددوتا.ضامن.خواستن.من.ازکجابیارم.توروقران.کمن.کنی..این.بانک.ها.دارن.مارواذیت.میکند.تبریزبانک.شهر.توقران.کمک.کنی
  • IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 0
    مالک ما کد پستی فروخته حا لا ما چکار کنیم لعنت به وزارت راه وشهر سازی بازم مالک ها پولدار شدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس