کد خبر 1099130
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
مستاجران نمایه اجاره نشینی نمایه

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه گفت: از ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار مستاجر در کشور به یک میلیون خانوار واجد شرایط وام ودیعه اجاره مسکن پرداخت خواهد شد.

به گزارش مشرق، پروانه اصلانی با اشاره به اینکه دسترسی به اینترنت در برخی نقاط وجود ندارد و برای تسهیل ثبت نام ابتدا به صورت پیامکی ثبت نام می‌کنیم، افزود: از ساعت ۱۰ امروز (چهارم مرداد) ۳۲۵ هزار و ۶۳۰ پیامک، به سرشماره ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ برای ثبت نام دریافت وام ودیعه مسکن، ارسال شده است.

وی با اشاره به افزایش اجاره بهاء و کاهش درآمد برخی از سرپرستان خانوار به دلیل شرایط کرونایی گفت: دولت تصمیم به حمایت مستاجران گرفته و مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از این گروه در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید:

ثبت نام وام ودیعه مسکن آغاز شد +جزئیات

خانم اصلانی افزود: با توجه به محدودیت منابع، نمی‌توانیم از همه مستاجران و متقاضیان حمایت کنیم به همین دلیل، اولویت بندی در شناسایی متقاضیان انجام شده، که براساس آن، کسانی که تازه ازدواج کرده اند، کسانی که سه فرزند و بیشتر دارند، خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، در اولویت قرار گرفتند.

وی گفـت: نخستین شرط اولویت برای این گروه ها، این است که براساس قانون ساماندهی، از هیچ گونه تسهیلات در بخش مسکن استفاده نکرده و هیچ گونه حمایتی در حوزه مسکن از سوی دولت در بخش زمین و مسکن دریافت نکرده باشند.

خانم اصلانی افزود: شرط دیگر برای دریافت وام کمک ودیعه اجاره مسکن، این است که مالکیتی از سال ۸۴ نداشته باشند و خرید و فروش زمین و مسکن از این تاریخ تاکنون برایشان ثبت نشده باشد.

وی اضافه کرد: تاهل و سرپرست خانوار بودن، شرط دیگر وام کمک ودیعه اجاره مسکن است براین اساس زنان سرپرست خانوار جزو اولویت‌های دریافت ودیعه اجاره مسکن هستند، همچنین سابقه سکونت ۵ ساله در شهر محل سکونت، از دیگر شرایط دریافت این وام است.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: این وام به مستاجر داده می‌شود و وثیقه آن را نیز از مستاجر دریافت می‌کنند، اما در قالب چک در وجه موجر قابل صدور است در واقع مسئول پرداخت اقساط مستاجر است و دریافت کننده وام موجر است.

خانم اصلانی گفت: برای بازپرداخت وام، مستاجر با بانک طرف حساب است و باید سود و اصل وام را به بانک بازپرداخت کند.

وی افزود: تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن به این ترتیب اعلام شده، در کلان شهر تهران ۵۰ میلیون تومان، سایر کلانشهرها ۳۰ میلیون و در شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان با نرخ سود ۱۳ درصد و یک ساله خواهد بود.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: افرادی که از این وام استفاده می‌کنند طی ۱۲ ماه، صرفا سود تسهیلات را پرداخت می‌کنند و هنوز تصمیمی مبنی بر این که افرادی که تمایل دارند اصل وام را به همراه سود پرداخت کنند، گرفته نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا ابتدا ثبت نام پیامکی انجام می‌شود و سپس بعد از تایید می‌توانند متقاضیان در سامانه www.tem.mrud.ir ثبت نام کنند گفت: دسترسی به اینترنت و اینترنت پرسرعت در برخی نقاط وجود ندارد و این تجربه در طرح اقدام ملی مسکن باعث شد تا چنین تصمیمی گرفته شود به همین دلیل برای تسهیل ثبت نام ابتدا به صورت پیامکی ثبت نام می‌کنیم.

اصلانی با اشاره به این که از امروز با استفاده از کدملی افرادی که از طریق پیامک ثبت نام شده اند استعلام‌های لازم از طریق سامانه رفاه ایرانیان آغاز می‌شود تا مشخص شود مشمول دریافت این وام ودیعه اجاره مسکن هستند.

وی افزود: بنابراین تا پایان مهلت ثبت نام پیامکی صبر نمی‌کنیم و فرصت را از دست نمی‌دهیم.

اصلانی ابراز امیدواری کرد: تا دو هفته آینده، استعلام متقاضیان به پایان برسد و منجر به پرداخت وام شود به همین دلیل از متقاضیان درخواست کردیم کد ملی را با شماره همراه خودشان اعلام کنند تا همه استعلام‌ها سریعتر انجام شود.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: بعد از استعلام، به متقاضیان از طریق پیامک اعلام می‌شود تا در سامانه ثبت نام کنند و کسانی که به صورت پیامکی ثبت نام کردند امامشمول دریافت وام نیستند نیز پیامک داده می‌شود.

اصلانی گفت: اولویت بندی استانی در پرداخت این وام نداریم، اما سهمیه استانی براساس اجاره نشینی استان‌ها خواهیم داشت.

وی همچنین افزود: این میزان اعتبار (۲۰ هزار میلیارد تومان) و افزایش سهم تعداد متقاضیان (یک میلیون متقاضی) , قابل تمدید نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • رضا IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    21 4
    یه عده روانی چند ساله مملکت رو به فضاحت کشیدن و هر روز هم تصمیمات دور از عقل و خرد اونها نمک تازه ای بر زخم های این مردم بیچاره است . مردمی که یه کم غفلت اونها باعث ادامه بدبختی هاشون برای 4 سال مجدد شد . 500 درصد تورم ایجاد کرده بعدش چندرغاز حقوق اضافه میکنه . بی لیاقتی وزیر از خدا بی خبرش باعث چند برابر شدن قیمت خانه و اجاره مسکن شده بعد اومده 15 میلیون پول پیش میریزه حساب صاحب خانه تا مستاجر قسطشو بده ، در آخر برش گردونه بانک . خاک بر سر نادونت .
    • اب IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
      7 0
      واقعا حقیقت روگفتین
    • مهدی IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      0 0
      دمت گرم .ناگفته نناندتقسیرمامردم بی سوادوخرافاتیم هست
  • حسن زمانی ES ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    4 0
    سلام من مستاجرم
    • سعید سلطانی IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
      1 0
      سلام من هم مساجر هستم که پول پیش کم دارم لطفاً رسیدگی کنید
    • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      0 0
      جک میگید اینجا .. کی بهت کمک کنه .. هااااا
  • علی نیسی IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    4 0
    با سلام از سال ۶۶ تا به اکنون مساجر هستیم دیگر قادر به پرداخت ودیعه که صاحب خانه ها با قانون خودشان تعیین می کنند نیستم.....
  • فاطمه رايگان IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
    1 1
    سرپرست خوانوار
  • مجتبی شاه محمدی IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    0 0
    خیلی دوست دارم خونه بخرم از مستجری در بیام دیگه خسته شدم
    • زهرا IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
      2 2
      همه دوست دارند‌
  • احسان فاتح IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    0 0
    سودش زیاده ماکه سودبدهیم اخرسال هم اصل پول روازما بگیرندسالبعدروچکارکنیم توروخداجواب بدهین
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    0 0
    من ی مستاجرم 4ساله ک شوهرم کارمیکنه کارگری ،ن ماشین ن خونه بخدا خسته شدیم
  • سید خلیل محمدی IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    0 0
    بازار مسکن تویه ایران افتصاحه اونوقت کشور های دیگه رو زیر زرهبینشو دارن
  • کمیل محمدیاری IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    0 0
    مستاجر
  • حمیدرضا صدیقی IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    1 0
    اقا ماها که وضع مالیمون ضعیفه و زیر نظر بهزیستی و کمیته هم نیستیم باید بریم خیمه بزنیم اخه این حرفه حقه ک شما میزنید . واگذارتون به خدا
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
      0 0
      داری امتحان الهی میشی
  • مستاجر بدبخت IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
    1 0
    اگه کسی بازنشسته بوده وبعلت شغلی که داشته هر سالی در به در شهری بوده و سابقه ۵سال زندگی در شهر مورد نظر را ندارد جزع آدمیزاد ضدایرانی نیست که وام به او تعلق نمیگیره کدام آدم بی عقل نافهمی این شرط ۵ال سابقه زندگی را داده
  • رضا IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
    1 0
    سلام. کجای این طرح به تازه مزدوجین داره کمک میکنه؟ بعضی ها که سابقه ی سکونت 5 ساله ندارن چرا نباید چنین وامی بگیرند؟ یعنی تورم روی اونا اثر نذاشته؟ شایدم با این کار میخوان یه عده ای رو فیلتر کرده باشن که چنین معیارهایی رو میذارن که منطقی نیست. اگه «مشرق نیوز» این اشکالات وارده رو پیگیری کنه خیلی خوبه. با تشکر
  • م UA ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    2 0
    کیا از مستاجرین حمایت میکنن و براشون برنامه می ریزن؟ افرادی که حقوق ماهیانه چند ده میلیونی می گیرین و اصلا نمیدونن مستاجری یعنی چی؟
  • مهدی IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    0 0
    سال دیگرودیه زیاد بشود چکارکنیم
  • مرتضی IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    0 0
    من مستأجر هستم پول پیش کمه لطفا رسیدگی کنید متشکرم
  • اکبر IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
    0 0
    ندارم
    • سبحان IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
      0 0
      همدردیم...
  • ابراهیمی IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
    0 0
    خدا ازتون نگذره با این تصمیمات مزخرفتون کلی باید سگ دو بزنیم برای بدتر کردن وضعیت موجود . اینم ببرید بدزدید مانند بقیه ببینم به کجا می رسید . شماها که منابع مملکت رو همه بلعیدید کسی هم کاریتون نداره
  • ایرانی IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    0 0
    این چه وضعشه؟ من زن سرپرست خانوارم اواخر سال قبل قراردادم رو تمدید کردم. همون قرارداد هولگرام دار و دارای کد رهگیری رو براش متمم زده شد و ثبت رسمی توی سامانه املاک هستش. ولی وقتی برای تکمیل اطلاعات مراجعه می کنم سایت، با وجود اینکه حایز شرایط نوشته، ولی اجاره نامه های 99/1/1 به بعد رو فقط قبول میکنه!!! یعنی اونیکه پارسال قرارداد بسته و مهلت کمی مونده به اتمام قراردادش، بیشتر به این پول نیاز داره یا اونیکه تازه قرارداد بسته؟!!! شرط 5 سال سکونت رو هم که تاکید شده بود حذفه همچنان ملاک هستش. واقعا آدم تعجب میکنه اصلا فکر میکنن و ماده و تبصره ای رو اضافه میکنن یانه؟
  • م‌م IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 1
    سلام آیاوام‌به‌مستاجرداده‌میشه‌یاصاحب‌خانه کدوم
  • یعقوب محمدی US ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 0
    من دوتادختردارم ومتاهلم ومستاجرنزدیک 14سال هستش مستاجرم پیامک ارسال کردم اصلابرام ج نیومده ماهیانه چهارصدهزارتومان اجاره میدم ..نه خونه ای دارم نه ماشیتی هیچی ندارم نمیدونم چرابهم ج ندادندلطفاکمکم کنین
  • علی قاسمیان IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    0 0
    درخواست وام
  • حسام IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    0 0
    سلام. من یساله متاهل شدم و اجاره نشینم. بنگاه دار برام کد رهگیری نگرفت و منم اطلاع نداشتم. الان درخواست وام کردم که با درخواستم موافقت نشده. کی میشه اعتراض کرد به رد درخواستم؟ الان اقدام کردم واسه کد رهگیری که قراره عصر بگیره برام. تروخدا راهنمایی کنید منو. از خانه بیرونم میکنه مستاجر زابرا میشم تو خیابون دنبال خونه.
  • حسام IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    0 0
    سلام. من یساله متاهل شدم و اجاره نشینم. بنگاه دار برام کد رهگیری نگرفت و منم اطلاع نداشتم. الان درخواست وام کردم که با درخواستم موافقت نشده. کی میشه اعتراض کرد به رد درخواستم؟ الان اقدام کردم واسه کد رهگیری که قراره عصر بگیره برام. تروخدا راهنمایی کنید منو. از خانه بیرونم میکنه مستاجر زابرا میشم تو خیابون دنبال خونه.
  • محمدرضافولادی IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    0 0
    ایاقابل تمدید برای کسانی که جامانده اند هست یاخیر2
  • لیلا دهقانی IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    0 0
    واقعا اولویت با زن سرپرست خانواره؟چقدر دروغ واقعا من الان صاحبخونه دنبال حکم تخلیه هست مگه نگفتن هیچ شورای اختلافی قبول نکنه؟!پس این وام به کی میرسه واقعا؟
  • محسن IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    1 0
    وام ودیعه مسکن
  • امید علی IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    0 1
    وام‌ودیه‌مسکن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس