کد خبر 1097907
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
قهرمان نامدار ترکیه: دوست داشتم معلم شوم /لغو اردوهای کشتی در ژاپن

طاها آکگول گفت: قصد داشتم معلم شوم اما در نهایت یک کشتی گیر برای کشورم شدم.

به گزارش مشرق، طاها آکگول آزادکار وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشور ترکیه که مدال های طلای المپیک و طلا، نقره و برنز جهان را در کارنامه خود دارد، گفته است که زمانی برای معلم شدن تلاش می کرده است.

بیشتر بخوانید:

اعلام رنکینگ آزادکاران برای حضور در المپیک/ یزدانی تنها صدرنشین ایرانی

قهرمان کشتی آزاد جهان و المپیک تصریح کرد: اصول کشتی را آموخته بودم، اما نتوانستم موفقیت زیادی کسب کنم به خاطر همین تصمیم گرفتم ورزش را ترک کنم و به تحصیلات بپردازم.

وی ادامه داد: تصمیم گرفتم وارد دانشگاه شوم و حرفه معلمی را دنبال کنم و ۳ سال کشتی را کنار گذاشتم. اما در حالی که در دانشگاه شهر ازمیر در حال تحصیل بودم، یک باشگاه کشتی را در این شهر پیدا کردم. در آن زمان ندایی از درون به من گفت باید دوباره امتحان کنم و من به تمرین در آنجا پرداختم.

آکگول اظهار داشت: پس از تمرین در این باشگاه تا پایان سال توانستم مدال کسب کنم و وقتی فهمیدم می توانم از استعدادم به شکل خوبی استفاده کنم بر روی کشتی تمرکز کردم و از آن زمان تا به حال در این ورزش بوده ام.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من قصد داشتم یک معلم ترک باشم و اکنون یک کشتی گیر هستم. وقتی به گذشته نگاه می کنم می گویم" خُب، اینگونه بود که اتفاق افتاد".

اردوهای کشتی در ژاپن لغو شد

  1. اردوی آماده سازی تیم کشتی ژاپن که قرار بود از فردا آغاز شود با تصمیم مسئولان ورزشی این کشور تا روز ۱۰ شهریورماه به تعویق افتاد.

این تصمیم با توجه به افزایش مجدد شیوع ویروس کرونا در کشور ژاپن و با اولویت اصلی حفظ ایمنی و سلامت ورزشکاران، برای تمامی اردوهای تیم های کشتی ژاپن گرفته شده است.

کشور ژاپن قرار است تابستان سال آینده میزبان بازی های المپیک در شهر توکیو باشد که برگزاری آن به دلیل شیوع ویروس کرونا از سال ۲۰۲۰ به سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاد.
 

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس