کد خبر 1097536
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
راموس

کاپیتان سرخیو راموس علاوه بر قهرمانی در لالیگا با ثبت چند رکورد فصلی بی‌نظیر را سپری کرد.

به گزارش مشرق، درخشان‌تر از فصلی که با قهرمانی لالیگا برای رئال‌مادرید تمام شد عملکرد سرخیو راموس، کاپیتان این تیم بود. راموس در آخرین بازی فصل کهکشانی‌ها هم توانست دروازه لگانس را باز کند تا یک‌بار دیگر ارزش‌هایش را نه تنها در قلب خط دفاعی بلکه در امر گلزنی هم ثابت کند. سرخیو حالا رکوردها را یکی پس از دیگری می‌شکند و خودش را وارد مرحله جدیدی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

رکوردشکنی تاریخی کاپیتان رئال مادرید +عکس

۱۰۰
راموس آخرین گل فصل خود را در آخرین بازی فصل رئال‌مادرید با یک رکوردشکنی خاص جشن گرفت. او موفق شد تعداد گل‌های خود را سه‌رقمی کند و در فوتبال اروپا با ۱۰۰ گل شناخته شود. آماری که برای یک مدافع فوق‌العاده به حساب می‌آید. لقب گلزن‌ترین مدافع تاریخ لالیگا بدون تردید برازنده شماره ۴ کهکشانی‌هاست.

۹۷
راموس از سال ۲۰۰۵ به عضویت باشگاه رئال‌مادرید درآمد و تا الان که ۱۵ سال از آن می‌گذرد توانسته به‌عنوان مهره اصلی در ترکیب این تیم حضور داشته باشد. کاری بسیار سخت که کمتر بازیکنی می‌تواند از عهده‌اش بربیاید. او در این سال‌ها با وجود موفقیت در کار اصلی‌اش که دفاع کردن است توانست ۹۷ گل برای کهکشانی‌ها به ثمر برساند.

۳
راموس پیش از حضور در مادرید پیراهن سویا را به تن داشت. پیراهنی که یک سال در فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳ متعلق به تیم دوم و فصل بعد هم در تیم اصلی بود. او در تیم اصلی سویا همان یک سال را بازی کرد و توانست ۳ گل به ثمر برساند تا سهم کوچکی را هم از این یکصد گل در این تیم داشته باشد. ۲ گل در لالیگا ثبت شد و یکی هم در لیگ اروپا.

۷۲
از این ۱۰۰ گلی که راموس زده ۷۲ گلش با پیراهن رئال‌مادرید فقط در لالیگا بوده است. آماری که سهم بیشتر گل‌های او را به سمت لیگ می‌کشاند.

۱۳
سرخیو در این ۱۵ سال تعداد گل‌های قابل توجهی هم در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده است. ۱۳ گل او در معتبرترین تورنمنت اروپایی ثبت شده است.

۷
راموس ۳۴ ساله در این بازه زمانی طولانی تنها ۲ مرتبه با کهکشانی‌ها جام‌حذفی را فتح کرده است. او اما توانسته ۷ بار برای تیمش در این تورنمنت گلزنی کند.

۳
در ۴ مرتبه‌ای که کهکشانی‌ها قهرمان جام باشگاه‌های جهان شدند ۳ گل در این تورنمنت توسط راموس به ثمر رسیده بود.

۲
راموس همچنین موفق شد ۲ مرتبه در سوپرجام اروپا گلزنی کند و ۲ بار هم در سوپرجام اسپانیا به گل برسد.

۶۷
آماری که راموس ثبت کرده از این جهت خارق‌العاده است که فاصله عجیبی با نفر دوم دارد. رونالد کومان که در بارسلونا بازی می‌کرد به عنوان یک مدافع ۶۷ گل بیشتر نتوانست بزند.

۱۱
این مدافع موفق شد در فصلی که تمام شد ۱۱ گل برای کهکشانی‌ها به ثمر برساند و نام خودش را به عنوان بهترین مدافع قرن ۲۱ لالیگا ثبت کند. رکوردی که ۱۵ سال پیش یعنی زمانی که راموس تازه از سویا به مادرید رفته بود با ۱۰ گل زده در اختیار ماریانو پرنیا مدافع ختافه قرار گرفته بود و حالا راموس فاتح قرن حاضر است.

۲۱
آمار راموس در تیم ملی اسپانیا را هم نباید فراموش کرد. سرخیو با زدن ۲۱ گل برای تیم ملی کشورش ثابت کرد در لباس ماتادورها هم خوب راه گلزنی را بلد است.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس