کد خبر 1095730
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰
گیاه سرخس

سرخس‌ها گیاهان بسیار زیبایی هستند که انواع گوناگون و طرفداران زیادی دارند و در اکثر خانه‌ها یافت می‌شوند.

به گزارش مشرق، سرخس‌ها گیاهان بسیار زیبایی هستند که انواع گوناگون و طرفداران زیادی دارند و در اکثر خانه‌ها یافت می‌شوند و این گیاه در اقلیم‌های شرجی دوام بهتری دارد.
مراحل کاشت و پرورش گیاه سرخس

برای کاشت این گیاه نیاز است تا دمای داخل محیط خانه را مناسب کنید، بیشتر سرخس‌ها در محیطی دوام می‌آورند که دمای آن مناسب رشد این گیاه باشد، سرخس را در یک گلدان پلاستیکی بکارید، زیرا گلدان‌های پلاستیکی رطوبت را بهتر نگه می‌دارند، خاک این گیاه باید کاملا ارگانیک باشد، زمانی که سرخس را در یک گلدان در محیط خانه قرار دهید باید محتوای ارگانیک بودن خاک را بالا ببرید و از خزه و ذغال سنگ درون آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

برگ بیدی گیاهی مناسب برای نگهداری در آپارتمان

جالب است بدانید که سرخس‌ها نور غیر مستقیم را ترجیح می‌دهند. نوری که در طول روز از پشت پنجره می‌تابد، برای این گیاه کافی است. سرخس‌ها در کنار پنجره‌های غربی و جنوبی تابش خوبی ندارند، زیرا نور در طول روز بسیار شدید است همچنین نور بیش از حد زیاد نیز باعث خشک شدن سرخس می‌شود.

برای آبیاری نیز بهتر است تا ابتدا سطح خاک گلدان را لمس کنید. زمانی که سطح بالایی خاک خشک شد، به آن آب دهید و آب دادن را تا جایی ادامه دهید که از زیر گلدان بیرون بزند و بهتر است که یک بشقاب را زیر گلدان قرار دهید.

رطوبت محیط را در اطراف گیاه افزایش دهید، رطوبت اطراف سرخس به اندازه میزان آب دادن به ریشه‌ها اهمیت دارد. سرخس‌ها عاشق رطوبت هستند و بنابراین باید در معرض رطوبت و بخار قرار بگیرند و در نتیجه شاداب‌تر از همیشه خواهند بود. اگر رطوبت محیط کم باشد، رنگ سرخس کم کم به قهوه‌ای تبدیل می‌شود.

همچنین می‌توانید ساقه‌ها و برگ‌های سرخس را نیز با آب اسپری کنید. از اسپری آبی استفاده کنید که مناسب با دمای محیط باشد و آب آن بیش از حد سرد و یا گرم نباشد که این کار باعث افزایش رطوبت محیط نمی‌شود، بلکه برگ‌های گیاه را تمیز نگه می‌دارد و حشرات را دور می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    0 0
    مشرق جان مردیم اینقدر گیاهان تزئینی اپارتمانی رو فقط تبلیع و اموزش می دید. یک بخشی رو هم به تولید گیاهان مفید و درختان میوه برای استقاده بهینه از بالکن اپارتمان ها ، پر رونق کردن پارک ها و حاشیه شهرها اختصاص بدید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس