کد خبر 1077099
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۰
گیاه آرالیای برگ ژاپنی

گیاه آرالیا گیاهی سرسبز با برگ‌های پهن است که از مناسب‌ترین گیاه برای آپارتمان به شمار می‌آید.

به گزارش مشرق، آرالیا گیاهی سرسبز که زیستگاه آن آسیای شرقی و جنوب کشور ژاپن است، برگ‌های این گیاه پهن و گیاه به صورت درختچه است، آرالیا رشد بسیار خوبی دارد و در شرایط مناسب به حدود ۳ تا ۶ متر می‌رسد.

به دلیل شکل خاصی که این گیاه دارد، از جمله گیاهان زیبا و پرطرفدار گیاهان آپارتمانی است، البته باید توجه داشت که این گیاه برای رشد ونگهداری نیاز به شرایطی دارد.

این گیاه در مقابل تابش نور منعطف است و طرفدار نور زیاد است، اما آن را در سایه و کم نور نیز می‌توانید قرار دهید و دمای مناسب برای نگهداری گیاه آرالیا ۱۵ الی ۲۰ درجه سانتی گراد است به طور کلی این گیاه دمای کمتر را دوست دارد و در دمای بالا ساقه‌های آن بیش از اندازه نازک و بلند می شوند.

بستر کاشت گیاه در فصل رشد (بهار تابستان و پاییز) باید همواره مرطوب باقی بماند، اما با کاهش دمای هوا (زمستان) می‌بایست حجم آب را کاهش داد و بعد از آنکه سطح بستر خاک خشک شد گیاه را آبیاری کرد.

برای رشد بهتر این گیاه خاک مناسبی را برای آن تهیه کنید و برای نتیجه بهتر است در فصل بهار آن را هرس کنید و نباید در هرس کردن این گیاه شدت عمل به خرج داد، چون گیاه دچار استرس می شود؛ قبل از این کار حتما گیاه را آب دهید تا بتواند بعد از انجام هرس رشد و فعالیت مجدد خود را آغاز کند.

برای تحریک گیاه به تولید شاخ‌های جدید و جوان می‌توان حدود ۳۰ ٪ از شاخه قدیمی را از ناحیه اتصال به ساقه اصلی کوتاه کرد، شاخه‌های سنگین و شکسته و بد شکل را نیز قطع کنید. این اعمال منجر می‌شود تا رشد شاخه‌های جدید و جوان تحریک شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس