کد خبر 1092536
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۰
برگ بیدی

برگ بیدی گیاه بومی آرژانتین و جنوب کانادا که به راحتی می‌توانید آن را در آب پرورش و در آپارتمان نگهداری کنید.

به گزارش مشرق، گیاه برگ بیدی یا زبرنیا، گیاهی با برگ‌های بیضی نوک تیز با رگه‌های موازی سفید و دارای ۶۰ گونه است. این گیاه از گیاهان بومی آرژانتین و جنوب کانادا است که به عنوان گیاهان آپارتمانی پرورش داده می‌شود، این گیاه برگ‌های مناسبی برای آویز دارد و برای نگهداری آن باید نکاتی را در نظر بگیرید.

برگ بیدی به سایه تا نور متوسط، گرمای زیاد، خاک همیشه خیس، رطوبت ۵۰ تا ۷۰ درصد و خاک قلیایی احتیاج دارد. هوای سرد باعث نرم شدن و از بین رفتن برگ هایش می‌شود و خاک مناسب آن مخلوطی از خاک باغچه، ماسه و تورب، خاک مناسب برگ بیدی است.

روش‌های تکثیر برگ بیدی

باید توجه داشته باشید که این گیاه به سرعت در آب و یا خاک ریشه می‌دهند. از اواسط بهار تا اواخر تابستان که گیاه مادری تجدید رشد کرده و شاخه‌ها آن باید سرزنی و جوان شوند، می‌توانید شاخه‌های هرس شده را به طول ۵/۷ سانتیمتر جدا کرده و هر ۵ قلمه را در گلدانی با قطر دهانه ۹ سانتی متر حاوی کمپوست خصوص بذر و قلمه قرار دهید.

خاک را نسبتا مرطوب کنید و گلدان را در دمای ۱۸ درجه سانتی گراد و نور کافی نگه دارید. پس از ۲ تا ۳ هفته ریشه دهی انجام می‌شود و شما می‌توانید مقدار آبیاری را بیشتر کرده و با کود مایع آن‌ها را تغذیه کنید. در شرایط مشابه، قلمه در آب نیز ریشه خوهند داد.

بیماری‌های برگ بیدی و درمان آن

اگر زمانی که از برگ بیدی نگهداری می‌کنید، مشاهده کردید برگ‌های آن نرم و آبکی شده و رنگ خود را از دست می‌دهند احتمال بدهید هوای سرد باعث یخ زدگی گیاه شده است.

برگ‌های این گیاه در اثر تغذیه مصنوعی بیش از اندازه، ضخیم سبز روشن می‌شوند. تغذیه را متوقف کنید، رنگ ابلق برگ ها، برمی گردد.

لکه‌های سوخته قهوه‌ای روی برگ‌ها در اثر مواد براق کننده را متوقف کننده شیمیایی حادث می‌شود. اگر نوک برگ‌ها به طرف بالا برگشت و سپس سقوط کرد حتما هوای محیط آن گرم و خشک بوده است. گلدان را به محل خنک تری ببرید و غبار پاشی را فراموش نکنید. قاعده ساقه نزدیک سطح خاک در اثر آبیاری زیاد و یا زهکش نامناسب، می‌پوسد.

در صورتی که برگ‌ها بد شکل و چسبناک شدند و حشرات سبز رنگی هم اطراف گیاه دیده شد بهتر است هر دو هفته یکبار با یک حشره کش برگ ها را  سمپاشی کنید.

برگ بیدی یکی از گیاهانی است که می‌شود در آب نگه داری کرد، اتفاقا سریع هم ریشه دار می‌شود و برگ اضافه می‌کند و از لبه‌ی شیشه آویزان می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سیدرضا علمی DE ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    0 0
    این گیاه در اپارتمان دراز و علفی میشود ولی سایه آفتابِ محیط آزاد را بیشتر می پسندد.پرپشت و ضخیم و خوش رنگ میشود
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
    1 0
    شهردار تهران و اعضای شورای شهر و رئیس شورای شهر بدلیل اصرار بر اجرای طرح ترافیک که باعث افزایش شلوغی مترو و اتوبوس ها شده و در نتیجه منجر به افزایش ابتلای مردم به کرونا و افزایش فوت مردم بیگناه شده ، باید سریعاً بازداشت و محاکمه و مجازات و قصاص شوند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس