کد خبر 1095679
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
المار محمدیارُف

رئیس‌جمهور آذربایجان، وزیر خارجه این کشور را به دلیل نارضایتی از عملکرد او در بحبوحه درگیری با ارمنستان، از منصبش برکنار کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری «ریانووستی» روسیه گزارش داد «الهام علی‌اُف» رئیس‌جمهور آذربایجان، «المار محمدیارُف» وزیر خارجه این کشور را از سمت خود برکنار کرد.

محمدیارف از سال ۲۰۰۴ وزیر خارجه جمهوری آذربایجان بود. «جیحون بایراموف» وزیر آموزش این کشور جانشین وی شده است.

بنا بر گزارش‌ها، در جلسه دولت در خصوص توسعه اقتصادی و اجتماعی آذربایجان در نیمه نخست سال ۲۰۲۰، رئیس‌جمهور آذربایجان از کار وزیر خارجه‌اش ابراز ناراحتی کرده بود. علی‌اُف گفته بود نمی‌تواند وی را از زمان بالا گرفتن تنش‌های مرزی با ارمنستان در دفتر کارش بیابد.

وزارت دفاع آذربایجان روز یکشنبه طی بیانیه‌ای از کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای خود در حمله ارتش ارمنستان به منطقه مرزی تووز خبر داد و گفت که در پاسخ به این حملات، مواضع نیروهای ارمنی را هدف حمله قرار داده است.

این درگیری‌ها برای دوشنبه و سه‌شنبه نیز ادامه داشت و طی آن، چند تن از نیروهای مسلح دو طرف کشته یا زخمی شدند.

به دنبال انتشار خبرهای مبنی بر یک روز آرام (چهارشنبه) در نقاط مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان، امروز پنجشنبه خبرها حاکی است که درگیری‌ها بین دو طرف از سر گرفته شده است.

بنا بر گزارش رسانه‌های مختلف از قبیل خبرگزاری فرانسه، مقام‌های دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر دادند که امروز پنجشنبه درگیری‌های مرزی بین دو طرف از سر گرفته شد. از سوی دیگر خبرگزاری آیسور ارمنستان به نقل از نماینده و عضو ارشد وزارت دفاع این کشور گزارش داد که درگیری‌های نظامی با جمهوری آذربایجان ادامه دارد.

نبرد ناگورنو-قره باغ پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۸۸ آغاز شد. قره‌باغ، منطقه‌ای در همسایگی ایران در ناحیه شمالی واقع شده و ریشه اختلاف این دو کشور بر سر مسئله  «ارضی» است و به عبارت دیگر جمهوری آذربایجان و ارمنستان هرکدام این منطقه را جزئی از خاک خود می‌دانند. نبرد در این منطقه تاکنون صدها کشته و مجروح بر جا گذاشته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • علی خدایی IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    4 3
    متاسفانه دیروز که در خیابان های باکو که مردم شعار میدادند بر علیه ایران شعار میدادند خواهشمندیم از برادران باکو به هیله های بیگانگان گوش نکنند و زود گول نخورند مشگل از خودشون است تا اینکه تقصیر را به گردن دیگری بندازن
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    8 4
    از نظر بین المللی قره باغ جز خاک آذربایجان است و هیچ دولتی این مسئله را نفی نکرده حتی مقمات رسمی ایران ! مگر یک عده طرفدار ارمنستان که ظاهرا هم مسلمان دو آتشه هستند !!!
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    6 3
    حداقل از2600سال پیش منطقه ناگوناقره باغ جزیی ازخانات آران بوده وکلا ترک نشین بوده درپنج دهه اخیرخانوارهایی ازارمنستان بتدریج بصورت غیر قانونی به روستاها وبعضا بشهرهای منقه قره باغ کوچ کرده اندارمنستان ازنظرسازمانهای بین المللی اشغالگرمیباشد ارمنستان با حمایت ارتش روسیه موفق به اشغات ناگونا قره باغ شد غیراز قره باغ چندین شهر دیگرجمهوری آذربایجان نیز اشغال شده است متاسفانه روسیه وفرانسه ازاشغالگری ارمنستان حمایت کامل میکنند امریکا وانگلستان نیزدرباطن ازاستمرار اختلاف درقفقاز بدشان نمی آیدمتاسفانه شورای نا امنیت هم آلت دول استکباریست وقادر به حرکتی نیست
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    7 2
    خجالت آور است که یک کشور که ادعای مسلمانی بودن دارد با یک کشور اشغالگر بر علیه کشور مسلمان ائتلاف بکند.
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    0 4
    بی عرضه بود خوب شد
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    0 1
    آقای ظریف،ان شاء الله بزودی قسمت شما بشه!!!
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    4 3
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخهههه
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
      0 2
      چخه
  • عبا دالله IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۷
    1 2
    اقا یون چرا جنگ و کشت کشتار این منطقه از ان ماست مردمان شیعه کجایید مرگ بر امریکا
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    3 3
    شیر یاخط بندازن و غره باغ مال هرگدام که برنده شد
  • DE ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۸
    4 1
    داغلیق قره باغ بیزیمدئ.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس