کد خبر 1098126
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۰
گوترش نمایه

دبیر کل سازمان ملل از جمهوری آذربایجان و ارمنستان خواسته تا به درگیری‌های مرزی پایان دهند و مذاکرات دو جانبه را آغاز کنند.

به گزارش مشرق، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل طی تماس‌های تلفنی با رئیس جمهور آذربایجان و نخست‌ وزیر ارمنستان، خواستار توقف فوری درگیری‌ها و بازگشت آرامش به مرز دو کشور شد.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل روز چهارشنبه اعلام کرد که طی تماس تلفنی با الهام علی اف و نیکول پاشینیان از ادامه درگیری‌ها شدیدا ابراز نگرانی کرده  و تاکید شده که درگیری‌ها فورا پایان یابد و دو طرف مذاکرات را آغاز کنند.

بیشتر بخوانید:

واکنش ارمنستان درباره احتمال حمله به نیروگاه هسته‌ای این کشور

گفتنی است، به گفته منابع باکو در پی حمله نظامیان ارمنستانی به منطقه مرزی تووز شماری از سربازان آذربایجانی کشته و مجروح شدند. البته آذربایجان هم به این  حمله پاسخ داده و مواضع نیروهای مرتبط به ارمنستان را مورد حمله قرار داده است. درگیری‌های بین دو کشور برای چندین روز ادامه داشته و در پی آن شمار بیشتری از سربازان دو طرف کشته و یا مجروح شده‌اند.

تنش‌های کنونی بین دو کشور پس از آن رخ داد که ارمنستان در سال ۱۹۹۲منطقه کوهستانی قره‌باغ را اشغال کرد و موجب اعلام خودمختاری این منطقه شد. تلاش‌های بین‌المللی برای حل تنش‌های بین دو کشور نیز نتیجه‌بخش نبوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 0
    آذربایجان و رژیم صهیونیستی متحدان نزدیک یکدیگر هستند، به گونه‌ای که باکو حدود ۴۰ درصد نفت وارداتی تل‌آویو را تأمین کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس