کد خبر 1091670
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱
کرانه باختری

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین اعلام کرد، تلاش‌هایی با مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جریان است تا جلسه‌ای برای اعلام تشکیل ائتلاف بین‌المللی ضد الحاق با هدف مجازات تل‌آویو برگزار شود.

به گزارش مشرق، «صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» اعلام کرد، دوشنبه (فردا) نشستی عربی برای رایزنی درباره طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال اراضی کرانه باختری برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

ساخت ۱۶۴ واحد صهیونیست‌نشین جدید در بیت‌لحم

بر اساس گزارش «القدس العربی»، عریقات ابراز امیدواری کرد، در صورت اجرای این طرح به دست رژیم صهیونیستی ، کشورهای عربی  در معاهده صلح با این رژیم بازنگری کنند.

این مقام فلسطینی ضمن تأکید بر ابتکار صلح عربی گفت، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به تماس‌های خود با سران جهان ادامه می‌‎دهند و اخیرا نیز هفت نامه به شخصیت‌هایی از کشورهای مختلف فرستاده و در آن اعلام کرده، در صورت اجرایی شدن طرح موسوم به «الحاق»، تمام توافق‌های امضا شده میان رام‌الله با آمریکا و رژیم صهیونیستی عملا لغو شده است.

ببینید:

عکس/ مخالفت ایرلندی‌ها با الحاق اراضی «کرانه باختری»

عریقات سپس اعلام کرد، تلاش‌هایی با مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جریان است تا جلسه‌ای برای اعلام تشکیل ائتلاف بین‌المللی ضد الحاق با هدف مجازات و پاسخگو کردن تل‌آویو در صورت اجرای این طرح، برگزار شود.

وی افزود: نخست‌وزیر «بنیامین نتانیاهو» بر اساس طرح الحاق می‌خواهد وظیفه تشکیلات را تغییر دهد تا فقط نهادی خدماتی و ابزاری برای ادامه اشغالگری باشد اما این رخ نخواهد داد؛ همه اینها در چارچوب معامله قرن صورت می‌گیرد.

عریقات در ادامه از برخی مواضع بین‌المللی مانند پارلمان لوکزامبورگ، وزیر خارجه فرانسه و یازده عضو سنای آمریکا در مخالفت با طرح اشغال کرانه باختری قدردانی کرد.

وی سپس بر اهمیت وحدت تلاش‌های فلسطینی و کنار گذاشتن وابستگی‌های حزبی برای بازگرداندن فلسطین به مرزهای ۱۹۶۷ با مرکزیت قدس شرقی تأکید کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس