يمني (2).jpg

تحولات میدانی در جنوب استان مارب به گونه ای پیش می رود که سعودی ها بازنده بزرگ میدان نبرد در جنوب استان مارب شده اند و رزمندگان یمنی همچنان شکست ناپذیری خود را حفظ کرده اند.

سرویس جهان مشرق؛  رزمندگان یمنی (ارتش و انصارالله) به همراه نیروهای برخی قبایل پس از خاموش کردن آتش فتنه «یاسر العواضی» و پاکسازی بخش مهم و راهبردی «الردمان» در شمال استان البیضاء (جزئیات بیشتر) عملیات علیه نیروهای ائتلاف سعودی را به جنوب استان مارب کشاندند.

براساس آخرین اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، پیشروی نیروهای یمنی در جنوب استان مارب متوقف نشده و نیروهای ائتلاف با متحل شدن ضربات مهلک باز هم بازنده میدان نبرد شدند و از برخی مناطق عقب نشینی کردند.

این منبع میدانی که از نزدیک تحولات را در جنوب استان مارب دنبال می کند به جزئیات عملیات جدید علیه نیروهای ائتلاف سعودی اشاره کرد و افزود: در روزهای گذشته رزمندگان یمنی بخش زیادی از توان خود را به پیشروی در بخش «العبدیه» متمرکز کردند.

این منبع میدانی افزود: نیروهای یمنی حملات را از محور کوه های «الدومانی، فالق و خرفان» و منطقه «سوق قانیه» در جنوب بخش های «العبدیه و ماهلیه» ترتیب دادند و با عقب راندن نیروهای ائتلاف توانستند به سمت مناطق شمالی پیشروی کنند.

اعلام الحربی

به گفته این منبع میدانی، در جریان درگیری های سنگین در این محورها، مناطق «مجزع، معباشجب، رمضه، قفله، الحمرانی، مخلق و جیف الحمیدی» به همراه کوه «الشوحط» در جنوب استان مارب از اشغال نیروهای ائتلاف خارج و به کنترل نیروهای یمنی درآمدند.

این منبع میدانی با بیان این که با پاکسازی های صورت گرفته، امنیت قسمت هایی از جنوب بخش های «ماهلیه و العبدیه» تامین شد، گفت: با آزادسازی مناطق «مجزع و معباشجب» در جنوب بخش ماهلیه، نیروهای یمنی به مناطق «الهیر، حبله، الفرش، الغدیدرین» و کوه «رکب البیض» نزدیک تر شدند.

وی افزود: با پاکسازی مناطق «رمضه، قفله، الحمرانی، مخلق و جیف الحمیدی» و کوه «الشوحط» در جنوب بخش العبدیه، رزمندگان یمنی موفق شدند خود را به نزدیکی منطقه مهم و راهبردی «الوعیل» برسانند؛ این منطقه قلب بخش «العبدیه» محسوب می شود.

به گفته منابع میدانی، اگر منطقه با اهمیت «الوعیل» به کنترل نیروهای یمنی درآید، بخش «العبدیه» از لحاظ نظامی آزاد شده به شمار می آید و مواضع تحت اشغال نیروهای ائتلاف سعودی ساقط شده تلقی می شوند.

به گزارش مشرق، همزمان با پیشروی نیروهای یمنی در جنوب استان مارب، یگان موشکی جبهه مقاومت انصارالله نیز تجمع نیروهای ائتلاف سعودی را در بخش «ماهلیه» در یک حمله دقیق هدف قرار داد و خسارت های سنگینی به آنان وارد آورد.

براساس اطلاعات به دست آمده، شماری از ی نیروهای ائتلاف سعودی در این حملات کشته و حداقل ۱۵ تن دیگر نیز زخمی شدند؛ از سویی دیگر جنگنده های ائتلاف نیز چندین مرتبه مواضع نیروهای یمنی را در جنوب استان مارب هدف گرفتند.

ائتلاف سعودی که از شکست های اخیر سراسیمه شده با تشدید حملات هوایی علیه و اعزام نیروهای تازه نفس به بخش های «العبدیه و ماهلیه» در تلاش است پیشروی رزمندگان یمنی را در جنوب استان مارب متوقف کند که تاکنون ناکام مانده است.

اعلام الحربی

در روزهای گذشته جنگنده های ائتلاف دهها مرتبه مواضع نیروهای یمنی را در بخش های «العبدیه و ماهلیه» هدف قرار دادند اما این حملات گسترده منجر به متوقف شدن پیشروی ها نشده و نتیجه ای در تغییر تحولات میدانی نداشته است؛ نیروی هوایی ائتلاف در واکنش به ضربات متحمل شده حتی چندین مرتبه مناطق مسکونی را در استان های صعده و صنعاء هدف قرار دادند اما به اهداف خود دست نیافت؛ در این حملات شماری از شهروندان شهید و زخمی شدند.

به گزارش مشرق، یکی از نکات قابل توجه و جالب در نبردهای سنگین جنوب استان مارب تشکیل گروه مقاومت به نام «اویس قرنی» در بخش «العبدیه» است که در خط مقدم درگیری ها حضور دارند و نیروهای ائتلاف را در شوک فرو برده اند.

این گروه مقاومت همگی از ساکنان بومی بخش «العبدیه» هستند و همین مسئله به خوبی نشان می دهد اهالی و قبایل جنوب استان مارب تصمیم گرفته اند دیگر در مقابل سعودی ها سکوت نکنند و به نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله به پیوندند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، رزمندگان یمنی از زمان شروع عملیات در شمال استان البیضاء و جنوب استان مارب موفق شده اند حدود ۴۰۰ کیلومتر مربع را از اشغال نیروهای ائتلاف سعودی خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    64 5
    شما رو به خدا ببینید با دمپایی میجنگن با آل سعود ومتحدانش که چند کشور هستن با یک دنیا تجهیزات نظامی،اونوقت پلیس آمریکا از سر تا پا جوشن پوش مقابل مردم بی دفاع ایستاده یا با ماشین زیرشون میکنه
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      22 2
      شاید تفاوت مهم شون ایمانشون باشه سربازی که برای پول و برای باطل می جنگه و شاید معاد رو هم قبول نداشته باشه فرق داره با کسی که ایما ن به خدا و معاد داره و برای حفظ دین و ملتش می جنگه
    • US ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      1 33
      مال که با قناسه... اون هم نه ایستاده... بلکه به حالت شلیک در عمل... کجای کاری گاگول؟
  • سيد IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    94 8
    سيلي فرزندان اويس قرني به فرزندان ابولهب
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      25 2
      فرزندان ابولهب نسبت به ال سعود صهیونیست شرف دارند. ال سعود نجس تر از همه کفار ند
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      25 1
      خدا کمکشون کنه
  • افشین IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    23 1
    یمن نترس امارات و ریاصصصض را با موشک بزنید .الان وضع امریکا خرابه .بهترین وقته برای ادب کرد نمزدورهای امریکا و انگلیس و اون ملکه انگلیس حرومزاده
  • فرزند ایران IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    21 1
    این اصرار دشمنان مقاومت در شکست دادن بازوان مقاومت، نشان دهنده عمق اوضاع بد آن هاست. دشمنان مقاومت خطر سقوط و شکست را با تمام وجود احساس کرده اند و تمام نیروی خود را به میدان آورده اند. اما همچون گرفتار در باتلاق هر چه دست و پا می زنند بیشتر فرو می روند.
  • نه به ای را ن IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    5 28
    یمنی ها با دمپایی میجنگن اونوقت ایران تمام کشورهای دنیا بهش کمک میکردن هشت سالم طول کشید تازه با قطعنامه ۵۹۸ تموم شد
    • نه به ما د رت IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      11 2
      تو ایرانی نیستی. بنظرم باید شناسنامه تو باطل بشه
    • ابوالفضل IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      0 2
      درود به شرفت 16:26 حرف راست رو تو می زنی یه سری احمق به اسم بعثی با چند تا سلاح المانی و سلاح های شیمیایی فرانسوی و حمایت مالی و تسلیحاتی امریکا و انگلیس یعنی نابود کردنشون این قدر سخته ؟ حالا فرضا چند ده کشور دیگه هم برای صدام نیرو بفرستن واقعا چرا برای ایرانی شیعه 8 سال طول بکشه؟ تو بچه ای و تاریخ رو نمیدونی یا از اشنایان مریم جان هستی و یا ... دشمن که پره
    • نه به ح ر ا م ز ا د ه IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
      0 0
      اولش کسی کمک نکرد به ایران،همه به عراق داشتن کمک می کردن،بعدشم،حرف مفت نزن،بزنی،سر و کارت با تیر برق های دزفول و شوشتر و دورود و بروجرد هست. چریک های بختیاری
  • US ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    7 9
    حرف های وزیر دفاع رژیم صهیونیستی را منتشر کنید.شاید هم دوست دارید طبق معمول صبر استراتژیک!پیشه کنید.
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      5 1
      میگم زیرپرچم بیگانه بایدم اینطوری کامنت بزاری ،والا گشنه میمونی!
  • لک IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    22 2
    خدایا به حق فرق شکافته شده مولا علی یمنی هارو نجات ده از شر این کافران زمانه
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
      5 1
      الهی آمین و آنها را غالب فرما .
  • US ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    2 8
    آب رو بریزید اونجایی که میسوزه... سایت زین الدین رو مگه عربستان ترکوند؟
  • امین IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    5 1
    خدا قوت فرزندان اویس قرنی، برادران یمنی اگه بتونن چندتا موشک به این امارات مزدور که داره ادای قدرت رو درمیاره بزنه ،امارات از همکاری با عربستان دست برمیداره ،اونوقت آل سعود تنهاتر میشن و شاید مجبور به آتش بس بشن
  • جهانمهر IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    0 0
    باسلام خدمت دوستان خودتان ناراحت نکنید وخونسرد باشید کشورهای سوریه لیبی یمن کره شمالی تو جنگ هشت ساله به ما کمک های جزی کردن حال باید جبران کنیم دوستان من با سیاست کاری ندارم
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    2 1
    یمن دنبال همکاری قبایل است و بتدریج پیشروی می کند تا تلفات کمتر شود
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    1 3
    یمنی ها نیز باید مثل ترکها از پهبادهای بمب افکن برای نابودی تجمعات دشمن استفاده کنند و بعد پیشروی کنند
  • علی IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    2 1
    یمن خدا پشتش هست با خواست خدا اون خوک های کثیف جزای تمام جنایت ها شون میدن
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    2 1
    می توانیم دورادور هم کمک کنیم . دعای مرزداران را مدام بخوانیم . صوت و متن با جستجوی اینترنتی در دسترس هست .
  • ابوالفضل US ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    0 0
    17:52 باید تلاش کنی هموطن خخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس