ذرت بو داده همان تنقلات محبوب سالن سینماها، محصولی 100 درصد با دانه کامل است و بنابراین منبع بسیار خوبی برای فیبرهای خوراکی به شمار می رود.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، ذرت بو داده گزینه بسیار مناسبی برای تنقلات و غذای میان وعده است. در واقع ذرت بو داده سالم تر از آن چیزی است که مردم فکر می کنند؛ البته به این شرط که غرق در روغن نشده باشد. این تنقلات معروف که در ایران اصطلاحا به نام پف فیل شناخته می شود، اکنون به عنوان یک ماده مقوی نیز تشخیص داده شده است.

پروفسور جو وینسون اخیرا با انتشار تحقیقات خود در جامعه شیمی آمریکا اعلام کرده که در ذرت بو داده به اندازه میوه ها و سبزیجات آنتی اکسیدان های سالم وجود دارد. آنتی اکسیدانها از پلی فنول تشکیل شده اند که در پیشگیری از ایجاد سلول های سرطانی موثر هستند.

تیم پژوهشی پروفسور وینسون دریافته اند که 1،5 درصد از ذرت بو داده را پلی فنول تشکیل داده است. از دو قاشق چایخوری دانه ذرت، 33 گرم ذرات بو داده درست می شود. این مقدار ذرت بو داده، که می توان آن را به عنوان یک میان وعده مصرف کرد، چیزی حدود 55 میلی گرم پلی فنول دارد.

بدن معمولا آنتی اکسیدان های خوراکی را از مواد غذایی سالمی مانند چای، قهوه، شکلات و همچنین آب میوه به دست می آورد اما تیم وینسون دریافته اند که ذرت بو داده حتی از گلابی و سیب نیز پلی فنول بیشتری دارد. تازه بیشتر پلی فنول این میوه ها نیز در دانه شان قرار دارد که معمولا خورده نمی شود.

ذرت بو داده یعنی همان تنقلات محبوب سالن سینماها، همچنین محصولی 100 درصد با دانه کامل است و بنابراین منبع بسیار خوبی برای فیبرهای خوراکی می باشد. اما گاهی اوقات ذرت بو داده پر از کره و نمک یا حتی شکر است که با این کار از ارزش آن برای سلامتی کاسته می شود. اگر نمی توانیم هنگام دیدن فیلم از خوردن ذرت بو داده دل بکنیم می توانیم خودمان در خانه ذرت را بو داده و همراه خود به سینما ببریم.

البته ذرت بو داده نمی تواند جای میوه و سبزیجات تازه را بگیرد ولی برای کودکانی که عاشق این تنقلات هستند، یک خبر خوب محسوب می شود.

طرز تهیه پاپ کورن یا پف فیل

برای درست کردن ذرت بو داده اول یک قابلمه را روی گاز می گذاریم و کمی به آن  روغن می ریزیم. بعد ذرتها را داخل روغن ریخته و بعد از آن  نمک و هر ادویه ای را که دوست دارید مثل فلفل ، آویشن و ....  که باب میل خودتان است را به آن اضافه می کنیم و مرتب ذرتها را هم می زنیم.

ابتدا شعله گاز تقریبا باید زیاد باشد. آنقدر هم می زنیم که اولین دانه باز شود سپس بلافاصله در قابلمه را می گذاریم و  زیر قابلمه را کم می کنیم  و منتظر می مانیم تا چند دقیقه بماند ، ملاحظه می کنیم که سر و صدای پریدن دانه های ذرت به گوش می رسد  .

ما می توانیم بدون برداشتن در ظرف و تنها با گرفتن دو طرف قابلمه و تکان دادن آن ، ذرتها را هم بزنیم. وقتی سرو صدا قطع شد یعنی اینکه تمام ذرتها باز شده اند. بلافاصله در ظرف را برداشته و آنها را در یک ظرف دیگر می ریزیم. حتما این کار را به سرعت انجام دهید چون ذرتها سریع می سوزند. می توانید برای خوش طمع شدن از کره هم استفاده کنید اما ارزش غذایی ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عبداللهی ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
    4 0
    غرق در نعمات الهی هستیم وازآن کمابیش بیخبر.آفرینش وخلقت راآغاز نمودتا نیک بنگریم که خداوندی که همه چیز را برای ما انسانها آفرید از ما چه می خواهد؟!!!قال المعصوم: رَحِمَ الله مِن أینَ و فی أینَ و الی أینَ.یعنی خدارحمت کندکسی راکه بداند ازکجاآمده است و در کجاست و به کجا می رود.الحمدلله علی کلِّ حال.
  • میشل ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۲
    6 0
    مرسی و ممنون ، خیلی خوب توضیح داده اید .
  • بانو ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
    2 0
    ممنون عالی بود
  • ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    2 0
    مفید بود خیلی عالی ممنون
  • مريم ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
    2 0
    خيييييييلي عالي بود ممنون
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
    0 0
    عالی بود
  • ریحون IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
    0 0
    استفاده کردیم
  • IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    0 0
    عالی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس