کد خبر 1087429
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
داورزنی

 قانون منع حضور بازنشستگان تازگی ندارد اما بخشنامه جدید دولت سختگیری‌های تازه‌ای را پیش روی مسئولان قرار داده و طبیعتاً ورزش هم از این چارچوب خارج نمی‌ماند.

به گزارش مشرق، اواخر سال قبل بحث بازنشستگی تعدادی از مدیران ورزش از جمله چند رئیس فدراسیون مطرح شد که تعدادی از این افراد مشمول قانون شدند اما تعدادی دیگر با ورود وزیر ورزش و استفاده از تبصره‌ها توانستند بمانند که البته این ماندگاری آنقدرها هم طولانی نشد.

بیشتر بخوانید:

واکنش داورزنی به خبر بازنشستگی اش

دفعه قبل وقتی بحث بازنشستگی تعدادی از مدیران مطرح شد، وزیر ورزش با این استدلال که برخی از افرادی که 35 سال خدمت کرده‌اند، هنوز به 65 سال نرسیده‌اند، داورزنی و دو سه نفر دیگر را حفظ کرد اما گویا با بخشنامه جدید سازمان اداری – استخدامی، دست وزیر هم بسته شده است.

بخشنامه جدید شرایط سنی را حذف کرده و به صراحت می‌گوید افرادی که 35 سال کار کرده‌اند باید بروند تا دولت در سال آخر خود پای مدیران جوان را به بخش‌های مختلف باز کند. تسهیلاتی که برای ایثارگران هم در نظر گرفته شده بود، در این بخشنامه حذف شده و با این شرایط تعداد قابل توجهی از افراد باید بروند.

در ورزش یکی از اسم‌هایی که باز سر زبان‌ها می‌افتد، محمد رضا داورزنی است؛ رئیس فدراسیون والیبال که خیلی وقت است درباره بازنشستگی‌اش صحبت می‌شود و هر بار با استناد به تبصره‌های موجود موضوع رفتن‌اش را تکذیب کرده است اما این بار انگار شرایط فرق می‌کند و اگر حرف دیوان پیش نرود و بخشنامه دولت اجرا شود، چاره‌ای برای داورزنی نمی‌ماند جز اینکه فدراسیون والیبال را ترک کند.

 البته او تنها نیست. کیکاووس سعیدی (دبیرکل کمیته ملی المپیک)، برانوش نیک‌بین (مدیر کل حوزه وزارتی ورزش)، عبدی افتخاری (رئیس فدراسیون اسکی و عضو هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک) و محمد علیپور (رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی و عضو هیأت اجرایی کمیته) از جمله مدیرانی هستند که باید پست‌های خود را ترک کنند.

از بین این اسامی، کیکاووس سعیدی نیز به واسطه پستی که دارد، می‌تواند خبرساز باشد؛ چراکه بعد از چند ماهی که معرفی دبیر کل کمیته ملی المپیک طول کشیده بود، مدتی است این بخش سر و سامان گرفته و حالا باز باید پروسه انتخاب فردی برای دبیرکلی آغاز شود که با توجه به اساسنامه کمیته و محدودیت‌های موجود در انتخاب نفرات، به نظر می‌رسد سر و صداهای تازه‌ای در راه باشد.

در مورد افتخاری هم شرایط کمی متفاوت است. مردادماه دوره چهارساله مدیریت او در فدراسیون اسکی به اتمام می‌رسد و با این وضعیت، او دیگر نمی‌تواند کاندیدا شود و علیپور که هنوز تا پایان دوره‌اش زمان دارد، باید جای خود را به فرد دیگری بدهد.

البته همه اینها منوط به اتفاق‌هایی است که در روزهای آینده می‌افتد. این بخشنامه دولت دو سه هفته قبل به وزارت ورزش ابلاغ شده و به تبع آن به کمیته ملی المپیک رفته است. البته ایرادی که دیوان عدالت اداری گرفته، باعث شده تا اجرایش برای مدتی متوقف شود اما سرانجامش مشخص نیست.

به گفته صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک، دیروز نامه‌ای از سوی وزارت ورزش برای دولت رفته تا تعیین تکلیف شود و حالا هر پاسخی که بیاید، تعیین می‌کند که این مدیران چه سرنوشتی پیدا می‌کنند.

ایراد دیوان عدالت اداری این است که دولت نمی‌تواند به موضوع ایثارگری و شرط سنی 65 سال بی‌تفاوت باشد اما دولت می‌خواهد جوانگرایی کند و نیاز دارد فضا را برای مدیران جدید باز کند. به همین خاطر چنین بخشنامه‌ای را ارسال کرده است. این بخشنامه از ابتدای سال 99 لازم الاجراست و یکی دو هفته‌ای بیشتر برای تعیین تکلیف‌اش زمان نمانده است و باید دید در روزهای پیش‌رو چه اتفاقی می‌افتد.

صالحی امیری: شرایط سنی و ایثارگری حذف شده است

کیکاووس سعیدی، دبیر کل کمیته ملی المپیک موضوع بازنشستگی‌اش را رد می‌کند و این در حالی است که رضا صالحی امیری ابلاغ بخشنامه منع استفاده از بازنشسته‌ها را تأیید می‌کند.

سعیدی که ابتدا ترجیح می‌دهد در این رابطه صحبت نکند، بعد از اینکه می‌بیند این گزارش درباره بازنشستگی خودش است، تأکید می‌کند که براساس شایعات نباید مطلبی نوشته شود. او می‌گوید که بازنشسته نیست و تا آخر امسال مأموریت دارد. این در حالی است که رضا صالحی امیری با صراحت درباره این بخشنامه صحبت می‌کند. او تأکید دارد که باید منتظر بررسی موضوع بین دیوان و دولت باشیم.

رئیس کمیته ملی المپیک می‌گوید: «چند روز قبل این بخشنامه به دست ما رسیده و بر اساس آن، عنوان شده که دیگر شرط سنی در بازنشستگی لحاظ نشود و افرادی که با مدرک فوق لیسانس، 35 سال و با مدرک لیسانس 30 سال خدمت کرده‌اند باید از سمت‌های خود کنار بروند. در این بخشنامه تبصره‌های مربوط به ایثارگری نیز حذف شده است و به این ترتیب تعدادی از افراد در ورزش، شامل این قانون می‌شوند. البته دکتر سلطانی‌فر، وزیر ورزش نامه زده و پیگیر شده‌اند چون دیوان ایراد گرفته باید ببینیم در نهایت پاسخی که داده می‌شود، چیست. این پاسخ برنامه پیش روی همه ما را مشخص می‌کند. اگر تأکید بر رفتن افراد باشد، متأسفانه تعدادی از مدیران را در سمت‌هایشان نخواهیم داشت.»

او با تشریح شرایطی که اجرای این بخشنامه رقم می‌زند، می‌گوید: «دولت می‌خواهد از نیروهای جوان استفاده کند که از این جهت کار پسندیده‌ای است اما باید به این نکته توجه کنیم که توانمندی افراد را هم در نظر بگیریم. ممکن است فردی 80 سال داشته باشد اما از فردی که 60 سال دارد، هم به لحاظ فکری و هم بدنی، قوی‌تر باشد. خب چرا نباید از این فرد استفاده شود؟»

صالحی امیری حرف‌هایش را اینطور به پایان می‌برد: «البته قانون است و همه ملزم به اجرای آن هستیم. فعلاً منتظریم تا وزیر ورزش پاسخ نامه خود را دریافت کنند.»

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
    0 0
    هرسال قانون جدیدی میاد که یک عده باهاش باید بروند ولی سال بعد همونها هستند که قانون جدید می آید و بازهم باید بروند . بالاخره اقایون و توله هاشون صندلی ها را دو دستی جوری چسبیده اند که جدایی محاله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس