کد خبر 1086345
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲
افزایش فشارها به محمود عباس برای برقراری تماس با آمریکا

وزیر اطلاع رسانی تشکیلات خودگردان فلسطین از فشارهای سنگین بر رئیس این تشکیلات برای برقراری تماس با آمریکایی‌ها درباره موضوع طرح اشغال کرانه باختری خبر داد.

به گزارش مشرق، وزیر اطلاع رسانی دولت تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که یک تصمیم ملی در سطوح مختلف شامل کمیته اجرایی، کمیته مرکزی فتح و رهبری فلسطین در مخالفت با طرح الحاق وجود دارد که یک موضع اصولی را ایجاد کرده است.

رژیم صهیونیستی با حمایت دولت آمریکا طی ماه‌های اخیر اعلام کرده است که قصد دارد طرح اشغالی الحاق ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری به قلمرو خود را اجرا کند.

بیشتر بخوانید:

خبرگزاری فلسطینی «سما» یکشنبه شب به نقل از  «نبیل ردینه» گفت: «ده روز آتی سرنوشت ساز و خطیر است. ما مطمئن نیستم که اسرائیل و آمریکا انصراف خواهند داد. از همین رو تصمیم ما این است که الحاق، مردود است و گام‌های بعدی بستگی به اتفاقاتی دارد که ظرف 10 روز آینده رخ خواهد داد».

وزیر فلسطینی همچنین از فشارهای سنگینی که بر محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان برای ازسرگیری تماس‌ها با آمریکایی‌ها وجود دارد، خبر داد و گفت: «اما موضع آشکار است و اگر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت که قدس روی میز نیست، عباس هم پاسخ داد که ترامپ روی میز نیست».

ابوردینه ادامه داد:«ما تنها با آمریکایی‌ها نخواهیم نشست و جایگزینی برای کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ از جمله قدس وجود ندارد به گونه‌ای که گام‌های بعدی ما با این موضع و با مشروعیت بین المللی منطبق است».

تشکیلات خودگردان فلسطین در سوم خرداد ماه گذشته اعلام کرد که به دنبال تصمیم رژیم صهیونیستی برای اجرای طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی، رام الله رابطه خود را با تل‌آویو و آمریکا قطع می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس