عریقات: اشغال کرانه باختری پایان صلح در منطقه خواهد بود - کراپ‌شده

یکی از مقامات ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد که تصمیم رژیم صهیونیستی برای اشغال کرانه باختری پایان صلح در منطقه خواهد بود.

به گزارش مشرق، «صائب عریقات» مذاکره کننده ارتش تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد که تصمیم رژیم صهیونیستی برای اشغال کرانه باختری به هرگونه صلح در منطقه پایان خواهد داد.

وی که در جریان یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، افزود: «این طرح به معنای نابودی تشکیلات خودگردان فلسطین بوده و پایانی برای هرگونه مذاکرات خواهد بود و آپارتاید به شمار می‌آید.»

بیشتر بخوانید:

یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

عریقات تاکید کرد اگر نتانیاهو تصمیم بگیرد که اراضی فلسطینیان را اشغال کند باید تمامی مسئولیت‌های آن را به عنوان یک قدرت اشغالگربپذیرد.

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت آمریکا، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

تل آویو موعد اجرای طرح خود را یکم جولای (۱۱ تیر) اعلام کرده است و «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان نیز گفته است که در صورت اجرایی شدن این طرح، تشکیل کشور فلسطینی با قانون اساسی جدید به پایتختی قدس شرقی را اعلام خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس