بشار اسد

فعالان شبکه‌های اجتماعی می‌گویند، حضور بشار اسد و همسرش در جمع نظامیان در یک پست نزدیک دمشق برای نخستین بار از روز اجرای تحریم آمریکایی سزار علیه سوریه عملا به چالش کشیدن تحریم‌های آمریکا است.

به گزارش مشرق، فعالان در  شبکه‌های اجتماعی در سوریه عکس‌های جدیدی از «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه و همسرش و اعضای خانواده آنها را هنگام بازدید از یک پست نظامی در حومه دمشق منتشر کردند.

فعالان می‌گویند که شاید این تصاویر مربوط به جبهه‌های نبرد در ادلب باشد در حالی که پایگاه خبری «روسیا الیوم» به نقل از خبرنگار خود گفته است: «این عکس در جریان یک سفر خصوصی رئیس جمهور سوریه و همسرش به همراه اعضای خانواده آنها به شهر بولدان در حومه دمشق گرفته شده است، زمانی که آنها با توقف در یکی از پست‌های نظامی این منطقه به گفت‌وگو با سربازان سوری پرداختند».

بیشتر بخوانید:

الجزیره: هدف از تحریم سوریه، جدا کردن دمشق از تهران است

آمریکا به خاطر سوریه، امارات را تهدید کرد

این تصاویر با واکنش سوری‌ها روبه رو شد که آن را به چالش کشیدن تحریم‌های آمریکا به موجب تحریم سزار از سوی رئیس جمهور سوریه و همسرش خواندند، چرا که این اولین حضور آن دو در انظار عمومی پس از تحریم‌های اخیر است.

کنگره آمریکا در تاریخ ۲۰ آذر ماه ۱۳۹۸طرح تحریم‌های خود علیه سوریه معروف به قانون «سزار» را به تصویب رساند. مرحله اول تحریم‌ها از روز چهارشنبه گذشته (۱۷ ژوئن برابر با ۲۸ خرداد ماه جاری) اجرایی شد. این قانون به دنبال اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه دولت سوریه و متحدان آن و شرکت‌ها و مؤسسات مرتبط با این کشور است.

وزیر امور خارجه آمریکا هم از تحریم ۳۹شخص حقیقی و حقوقی سوریه از جمله رئیس‌جمهور سوریه و همسرش در راستای اجرای قانون آمریکایی موسوم به «سزار» علیه سوریه خبر داد.

این در حالی است که طرف‌های متعدد منطقه‌ای و بین المللی وضع قانون تحریمی موسوم به سزار علیه سوریه را اقدامی خلاف قوانین بین المللی و مبانی انسانی دانستند و آن را محکوم کردند؛ جمهوری اسلامی ایران هم تاکید کرده است در شرایطی که جهان درگیر همه گیری کرونا است، اعمال این قبیل تحریم‌های غیرانسانی، تنها رنج و آلام مردم سوریه را تشدید خواهد کرد.

ایران تاکید کرده است که هیچ گونه اعتباری برای این قبیل تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه که از روی قلدرمابی وضع و اجرا می‌شود، قائل نیست و آن را تروریسم اقتصادی علیه مردم عادی سوریه و در مسیر تداوم تلاش‌های آمریکا برای بی ثبات کردن آن کشور قلمداد می کند و تهران همانند گذشته به همکاری‌های اقتصادی خود با ملت مقاوم و دولت سوریه ادامه خواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
    0 0
    آمریکای احمق
  • IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
    1 4
    شیاومی دوربین خوبی داره خخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس