کد خبر 1085014
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
روسیه: "قانون قیصر" آشکارا مردم عادی سوریه را هدف قرار داده است

وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد، "قانون قیصر" و تحریم‌های جدید آمریکا علیه سوریه در حقیقت مردم عادی این کشور را هدف قرار داده، مانع ارائه کمک‌های انسان دوستانه به سوری‌ها و واردات دارو و تجهیزات پزشکی به آنجا می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «تاس»، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، «قانون قیصر» و تحریم‌های جدید علیه دولت سوریه که از تاریخ 17 ژوئن (28 خرداد ماه) در ایالات متحده به اجرا درآمده، در حقیقت مردم عادی در سوریه را نشانه گرفته است.

بیشتر بخوانید:

آمریکا به خاطر سوریه، امارات را تهدید کرد

واکنش دمشق به «قانون قیصر»

واکنش وزارت خارجه به تحریم سوریه توسط آمریکا

در این بیانیه آمده است: «"قانون سزار" که در ظاهر با هدف "حمایت از مردم غیرنظامی سوریه" اجرا می شود، در واقع مردم عادی در این کشور را مورد حمله قرار داده است. مقامات واشنگتن کاملاً آگاه هستند که تحریم‌های یک جانبه ایالات متحده که چندین سال است در حال اجرا بوده و محدودیت‌های جدیدی به آن افزوده شده، تا حدود زیادی باعث کاهش ارزش لیر سوریه و افزایش قیمت سوخت، مواد غذایی و لوازم ضروری زندگی در این کشور شده است. در نتیجه این محدودیت‌ها، هزاران نفر از مردم عادی سوریه، به اعتراف نمایندگان سازمان‌های تخصصی فعال در زمینه مسائل انسان دوستانه در سازمان ملل، به معنای واقعی کلمه، در آستانه بقاء قرار گرفته‌اند.»

وزارت خارجه روسیه یادآور شده است که به موازات آن، آمریکایی‌ها به طور فعال از ارائه کمک‌های انسانی بزرگ خود دم می‌زنند، در حالی که درباره اقدام نظامیان این کشور در فروش غیرقانونی مواد نفتی سوریه، "مسدود شدن" دارایی‌های بانک‌های سوریه و ممانعت از اختصاص بودجه‌های بین المللی به این کشور سکوت می کنند.

این وزارتخانه تأکید کرد: «ضمن اینکه آنها فراموش نمی کنند که به سیستم کارآمد معافیت‌های انسان دوستانه اشاره کنند، که ظاهراً مانع از ارائه کمک‌های بشردوستانه به سوریه نشده و منجر به تحریم های فرامرزی می شود که بر اساس قوانین بین المللی، محکوم شده هستند.»

در این سند تاکید شده است: «بر کسی پنهانی نیست که محدودیت‌های یک جانبه در خارج از چارچوب شورای امنیت سازمان ملل، وارد کردن دارو به سوریه، از جمله مواد اولیه تولید داروهایو بیهوشی، رایانه و دستگاه‌های پیشرفته (اسکنر پرتوی ایکس، تنفس مصنوعی، دستگاه‌های دیالیز و پرتودرمانی) و همچنین کودها، سیستم‌های تصفیه آب، تجهیزات ساختمانی، ژنراتور برقی و بسیاری مواد و تجهیزات ضروری دیگر را نیز شامل می شود.»

وزارت امور خارجه در پایان یادآور شد که در سال 2018  "ادریس جزایری" گزارشگر ویژه سازمان ملل در گزارشی پس از بازدید خود از سوریه درباره تأثیرات منفی اقدامات محدود کننده یکجانبه، به صراحت گفت که تحریم‌های چند سطحی مانع ارائه کمک‌های انسان دوستانه بوده و نقض حقوق مردم سوریه تلقی می شود. این مسئله مشخص است که از آن زمان تاکنون هیچ چیز تغییر نکرده و فقط تحریم‌های واشنگتن علیه سوریه گسترش یافته و شدیدتر شده است.

لازم به یادآوری است، بسته تحریم‌های جدید علیه سوریه تحت عنوان «قانون قیصر» است که از اسم مستعار یک سرباز سوری گرفته شده که در سال 2013 از این کشور گریخت و گویا عکس‌هایی از خشونت علیه زندانیان در زندان‌های سوریه به مدافعان حقوق بشر غربی ارائه کرده است.

این سند در تاریخ 20 دسامبر سال 2019 توسط "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا به تصویب رسید و مقررات مربوط به اعمال تحریم‌هایی علیه بخش‌های مهم اقتصاد سوریه، بانک مرکزی سوریه، مقامات ارشد این کشور، از جمله شخص رئیس جمهور و همچنین تمامی سازمان‌‌های دولتی یا خصوصی اعم از سوری و خارجی را در بر می گیرد که با مقامات دمشق همکاری دارند، را مشخص کرده است.

وزارت امور خارجه سوریه تشدید تحریم‌ها از سوی دولت آمریکا را "تروریسم اقتصادی و بخشی از جنگ خونین آغاز شده علیه مردم سوریه" نامیده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    4 3
    روسیه فقط حرف می زند ولی هیچ اقدامی انجام نمی دهد
  • سید حسن نصرالله IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
    1 0
    مرگ بر آمریکا جنایتکار و دروغگو وغربزده ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس