کد خبر 1084872
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
تشکیلات خودگردان

عضو کمیته مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» از توقف هماهنگی رام‌الله با رژیم صهیونیستی برای ثبت جمعیت فلسطینی‌ها خبر داد و آن را رهایی از کنترل تل‌آویو خواند.

به گزارش مشرق، «تیسیر خالد» عضو کمیته مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» اعلام کرد، تشکیلات خودگردان که بر اساس توافق «اسلو» برای ثبت جمعیت با رژیم صهیونیستی هماهنگی داشته است، این هماهنگی را متوقف کرده است.

بیشتر بخوانید:

الحاق کرانه باختری پروژه صهیونیسم را به پرتگاه می‌برد

اعلام آمادگی ۸ کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین

بر اساس گزارش روزنامه «القدس العربی»، خالد در اظهاراتی تصریح کرد،: با این اقدام، ثبت جمعیت فلسطینی‌ها از نظارت و کنترل اسرائیل آزاد شد.

وی در ادامه گفت، این اقدام نمادی از حاکمیت کشور فلسطین بر شهروندان خود است که شامل صدور گواهی ولادت، وفات، کارت‌های شخصی، گواهینامه، گذرنامه و هر چیزی مربوط به آنها می‌‎شود.

خالد ضمن دعوت به عدم نگرانی نسبت به این موضوع که مقامات صهیونیست، اسناد شخصی صادر شده از سوی تشکیلات خودگردان را به رسمیت نمی‌شناسند، افزود: این اقدام، پنجره را به روی عصیان مدنی علیه رژیم اشغالگر باز می‎‌کند.

تشکیلات خودگردان که به موجب توافق اسلو در سال  ۱۹۹۴ تأسیس شد در ماه گذشته میلادی لغو توافقنامه‌های دوجانبه با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که رژیم صهیونیستی از قصد خود برای اجرای طرح اشغال اراضی کرانه باختری از ابتدای ژوئیه خبر داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس