قدس اشغالی

رام‌الله به تصمیم رژیم صهیونیستی برای تخریب ۲۰۰ مرکز تجاری و صنعتی در قدس اشغالی واکنش نشان داد و آن را در راستای پروژه استعماری تل‌آویو دانست.

به گزارش مشرق، نهاد موسوم به کمیته برنامه‌ریزی و ساخت وساز رژیم صهیونیستی اعلام کرده، قصد دارد ۲۰۰ مرکز تجاری و صنعتی را در منطقه «واد الجوز» قدس اشغالی تخریب کند.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، وزارت خارجه فلسطین این تصمیم را محکوم کرد و گفت: این اقدام به معنای اشغالگری اسرائیل در تنها منطقه صنعتی ویژه فلسطینی‌هاست؛ منطقه‌ای که تاسیسات تجاری، رستورانها و گاراژهای ویژه تعمیر خودرو در آن قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

نتانیاهو: من و خانواده‌ام را تهدید به قتل کرده‌اند

در بیانیه وزارت خارجه تشکیلات خودگردان آمده است، این تصمیم رژیم صهیونیستی در راستای پروژه استعماری یهودی رژیم صهیونیستی گرفته شده که تغییر هویت قدس را دنبال می‌کند.

از سوی دیگر، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند، حکم‌های تخلیه صادر شده از سوی رژیم صهیونیستی و طرح این رژیم برای اشغال بخش‌های بیشتری در کرانه باختری از دره اردن کاملا با یکدیگر تطابق دارد؛ زیرا حکم‌های مذکور و دستورهای تخریب و مصادره از ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۸ کاملا در منطقه دره اردن متمرکز بوده است.

رژیم صهیونیستی صبح دیروز نیز چهار منزل در حال ساخت فلسطینی‌ها در شهر «الطیره» در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ را به بهانه ساخت‌وسازی بدون مجور تخریب کرد.

نیروهای پلیس ابتدا این منازل را محاصره و به صاحبان آنها اجازه وورد به منطقه را ندادند، سپس بلدوزرهای این رژیم شروع به تخریب منازل کردند. اهالی این منطقه بیم آن دارند که با توجه به شرایط فعلی، رژیم صهیونیستی به سیاست تخریب منازل در اراضی اشغالی ۱۹۴۸ شدت دهد.

«محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان، امروز (دوشنبه)، در جلسه هفتگی تشکیلات گفت: «اسرائیل عملا اجرای طرح الحاق اراضی فلسطین را آغاز کرده است».

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی»، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان ضمن درخواست مداخله کشورهای جهان برای جلوگیری از اشغال کرانه باختری، گفت در پاسخ به طرح «الحاق»، بررسی طرح متوقف کردن همکاری با تل‌آویو کامل خواهد شد.

پیشتر، محمد اشتیه اعلام کرده بود که به دنبال اجرای طرح اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری، این تشکیلات هماهنگی‌های امنیتی خود را با تل‌آویو «متوقف» کرده است.

محمد اشتیه «به علت خطرات عظیم ناشی از طرح الحاق بر مردم، سرزمین فلسطین... و امنیت منطقه، مقابله با تصمیم الحاق اسرائیل و منع اجرای آن را» خواستار شد.

از سویی دیگر، اشتیه از تل‌آویو خواست که سیاست شلیک به ملت فلسطین و کشتار مردم این کشور را متوقف کند. 

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که طی دو روز گذشته، رژیم صهیونیستی با آتش‌گشودن به شهروندان فلسطینی دو تن از آنها از جمله یک جوان معلول را به شهادت رساند.

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان در ادامه با اشاره به نشست کشورهای کمک‌کننده به فلسطین که قرار است، فردا (سه‌شنبه)، به صورت ویدیوکنفراسی برگزار شود، زمان برگزاری و برنامه این نشست را بسیار مهم توصیف کرد.

اشتیه خاطر نشان کرد که در این نشست چهل کشور و نهاد بین‌المللی در سطح وزرا مشارکت خواهند داشت و تشکیلات خودگردان نیز در نشست یادشده گزارشی کامل از اوضاع مالی و اقتصادی فلسطین ارائه خواهد کرد.

وی افزود: «کشورهای کمک‌کننده اینجا با ما هستند تا از اقتصاد و نهادها در راستای برپایی کشوری فلسطینی بر پایه حاکمیت مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس و همچنین حق بازگشت آورگان بر اساس مشروعیت و حقوق بین‌الملل حمایت کنند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس