کد خبر 1128106
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳
توافق اسلو پیمان اسلو

معاون دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با تأکید بر لزوم لغو توافقاتی مانند اسلو، گفت که باید در برابر رژیم صهیونیستی مقاومت کرد.

به گزارش مشرق، «ابو احمد فؤاد» معاون دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، بر لزوم اتحاد گروههای فلسطینی و مبارزه با رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

بیشتر بخوانید:

انتفاضه فلسطینی‎ها؛ پاسخ به اقدام ننگین «امارات و بحرین»

فؤاد با بیان اینکه بین جنبش فتح و جبهه مردمی پیوندهای بسیاری وجود دارد، گفت که این پیوندها بر اساس مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و وحدت ملی است.

وی به پایگاه خبری العهد گفت که این وحدت می‌تواند به بازسازی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) بر اساس اصول دموکراسی و سیاسی منجر شود؛ اصولی که با اصول کنونی به ویژه در زمینه توافق اسلو متفاوت است.

این مسئول فلسطینی در واکنش به سفر هیأت فتح به دمشق برای دیدار با گروههای فلسطینی حاضر در سوریه خاطر نشان کرد، فرصت برای تکمیل نتایج نشست دبیران کل گروههای فلسطینی که در بیروت و رام الله برگزار شد، فراهم است و تلاش خواهد شد که مشکلات موجود بر سر راه اتحاد، پایان بخشیدن به اختلافات و تداوم مقاومت از جمله مبارزه مسلحانه رفع شود.

وی با تأکید بر لزوم تکمیل گفت‌وگوی گروهای فلسطینی، خبر داد که توافق شده است گفت‌وگوی ملی فراگیری با حضور همه گروههای فلسطینی در قاهره برگزار شود.

فؤاد هدف از این نشست را بررسی مسائل مربوط به اتحاد ملی، بازسازی ساف، انواع مقاومت و نحوه تشکیل فرماندهی ملی واحد عنوان کرد.

بیشتر بخوانید:

نامه ۴۲ شخصیت جهانی در رد توافق ابوظبی-تل‌آویو

معاون دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین ضمن ابراز امیدواری درباره تکرار این سفرها و دیدارها، تصریح کرد، توطئه کشورهای عربی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کردند، غیر قابل پذیرش است.

وی با اشاره به اتفاق نظر گروههای فلسطینی علیه عادی‌سازی و مسئله اشغال کرانه باختری و طرح صلح تحمیلی موسوم به معامله قرن، تأکید کرد: «این زمینه مناسبی برای هم‌افزایی و آغاز فعالیت میدانی علیه اشغالگری است».

فؤاد در پایان خاطر نشان کرد، توافقاتی مانند اسلو برای سامان بخشیدن به وضعیت فلسطین مناسب نیست و چنین توافقاتی باید لغو شود.

اسلو در ۱۳ سپتامبر سال ۱۹۹۳ در آمریکا به امضا رسید و قرار بود پس از گذشت سه سال از امضای این قرارداد، سایر مسائل از جمله قدس، آوارگان، شهرک‌های صهیونیستی، تدابیر امنیتی، مرزها، روابط و همکاری با سایر همسایگان بررسی شود، ولی این توافق هیچ سودی برای ملت فلسطین نداشت

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    0 0
    احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس