کد خبر 1082556
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۱
کرونا نمایه

یک شرکت سوییسی اپلیکیشنی طراحی کرده که مشخص می‌کند، کدام کاربر به کرونا مبتلا شده است.

به گزارش مشرق، یک اپلیکیشن سوییسی برای هشدار به کاربران طراحی شده که هر کاربر می‌تواند در آن به صورت خوداظهاری اعلام کند به کرونا مبتلاست و به سایر کاربران نیز هشدار می‌دهد که فاصله فیزیکی خود را حفظ کنند.

بیشتر بخوانید:

رونق اپلیکیشن‌های موعظه مسیحی

فراگیر شدن آزارهای آنلاین علیه گروه‌ها و افراد مذهبی

این اپلیکیشن  فعلا در مرحله آزمایشی است و از طریق بلوتوث ارتباط برقرار می‌کند و فاصله فیزیکی افراد را هشدار می‌دهد.

در حال حاضر برخی کاربران این اپلیکیشن را به صورت داوطلبانه نصب کرده‌اند. نصب این نرم افزار موبایلی نیازی به شماره تلفن ندارد.

این اپلیکیشن، داده‌های تلفن هوشمند کاربران را به مدت ۲۱ روز ذخیره می‌کند و در صورت نزدیک شدن با افراد آلوده به ویروس کرونا، به آن‌ها اطلاع می‌دهد.

انتظار می‌رود این اپلیکیشن در پایان ماه ژوئن در دسترس عموم قرار گیرد و به عنوان ابزاری برای جلوگیری از موج دوم احتمالی کووید ۱۹ در کشور سوییس استفاده شود.

سوییس تاکنون حدود ۳۱ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا و بیش از ۱۶۶۰ مرگ و میر ناشی از این ویروس را گزارش کرده، اما به تدریج دولت این کشور محدودیت‌های گسترده در زندگی عمومی را کاهش داده است؛ زیرا تعداد موارد جدید به شدت کاهش یافته است.

این اپلیکیشن بخشی از استراتژی مقامات بهداشتی سوییس برای ردیابی مبتلایان به کرونا، قرنطینه بیماران و قرنطینه افرادی است که پس از تماس نزدیک با یک فرد آلوده در معرض خطر قرار دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس