کد خبر 1063643
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
زوم

در حالی که شیوع کرونا سبب شده بسیاری از مراسم و مناسک مذهبی به صورت مجازی برگزار شود، آزاهای دیجیتال و حملات آنلاین علیه افراد و گروه‌های مذهبی نیز تشدید شده است.

به گزارش مشرق، در حالی که شیوع کرونا سبب شده بسیاری از مراسم و مناسک مذهبی به صورت مجازی برگزار شود، آزاهای دیجیتال و حملات آنلاین علیه افراد و گروه‌های مذهبی نیز تشدید شده است. در آخرین نمونه، اپلیکشین «زوم» که استفاده از آن با رشدی تصاعدی روبرو شده، شاهد حملاتی از نژادپرستان آمریکایی علیه یهودیان است.

بیشتر بخوانید:

تنظیم وای فای برای ردیابی تلفن همراه

اپلیکشین زوم که اجازه برقراری ارتباط تصویری تا ۱۰۰ نفر را فراهم می‌کند، پیش از این نیز دچار اشکالات فنی و حقوقی شده بود. حمله به زوم که اینک با «Zoombombing» شناخته می‌شود، به ورود هکرها یا ترول‌ها به جلسات تصویری و ارتباطات آنلاین و پخش محتواهای نامناسب و توهین‌آمیز گفته می‌شود.

اتحادیه ضدافتراء که مأموریت خود را مقابله با یهودستیزی معرفی کرده، اعلام کرده است دیگرستیزی هرگز متوقف نمی‌شود. اما زوم که تنها برای ارتباط کسب و کارها تعریف شده، پس از شیوع کرونا ناگهان فراگیر شد و برای برگزاری جلسات آموزشی و حتی درمانی به کار گرفته شد؛ به گونه‌ای که از دسامبر ۲۰۱۹ تا آوریل ۲۰۲۰، نصب این نرم‌افزار که روزانه ۱۰ میلیون بود، به ۲۰۰ میلیون رسید.

«اریک یوان» مدیرعامل شرکت زوم در مصاحبه با بلومبرگ گفته است هرگز تصور نمی‌کرده یک شبه محصولش را همه دنیا استفاده کنند. هک جلسات و ارتباطات تصویر زوم کار دشواری نیست. نژادپرستان آمریکایی با شناسایی مراسم و مناسک مذهبی دیگر ادیان مثلاً موعظه کلیساها یا تشییع جنازه‌های یهودیان به ارتباطات تصویری این جلسات حمله می‌کنند و با انتشار محتواها یا تصاویر توهین‌آمیز، خشم مذهبی‌ها را برمی‌انگیزند.

منبع: ادیان نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس