محسن رضایی نمایه

دبیر مجمع تشخیص با بیان اینکه ارسال سوخت به ونزوئلا نماد تحول است، گفت: وقتی ما کشتی فرستادیم، برخی گفتند که نروید که جنگ می‌شود. اما سپاه تصمیم گرفت که دوری بالای کشتی آمریکایی بزند.

به گزارش مشرق،  محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز (پنج‌شنبه) در نشست شورای عالی استان‌ها که در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهارداشت: شوراهای شهر و شوراهای استانی بخشی از حاکمیت جمهوری اسلامی است و به حل مشکلات کشور کمک می‌کنند و از این رو از طرف خودم و مجمع، باید از شوراها تشکر کنم.

وی ادامه داد: شوراها پیشرفت خوبی داشته و دست روی مشکلات مهمی گذاشته تا کارایی جمهوری اسلامی را در مدیریت کشور بالا ببرد.

بیشتر بخوانید:

محسن رضایی:حوادث‌ آمریکا رونمایی از ماهیت نظام‌های لیبرال دموکراسی است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: ما نیازمند تحول هستیم و ساختار مدیریتی کشور در اقتصاد و فرهنگ باید تغییر یابد. در بخش نظامی و امنیتی ما شاهد حکمرانی مردمی هستیم ولی در اقتصاد و فرهنگ این گونه نیست.

رضایی افزود: حکمرانی پیش از این جناحی بود و در مدت ده الی پانزده سال اخیر، محفلی شده است و باید مراقب بود که این مدیریت محفلی، تبدیل به مدیریت شخصی نشود. ما که میراث دار گذشتگان هستیم، باید کاری کنیم که جمهوری اسلامی پایبند این ارزش‌ها باشد.

وی عنوان کرد: ما نیازمند حکمرانی مردمی در فرهنگ، اقتصاد، شهر و روستا هستیم. برخی متأسفانه فلسفه جمهوری اسلامی را با فلسفه غربی‌ها یکی می‌دانند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت اضافه کرد: جمهوری اسلامی آمده تا هم اراده خدا و هم مردم را در اداره کشور ترکیب کند. در غرب اراده خدا حذف شده است. برخی نیز پیش از آن اراده مردم را حذف کرده بودند. جمهوری اسلامی آمده تا با مردم‌سالاری دینی ولایت را حاکم کند.

رضایی تصریح کرد: حضور ارزش‌های الهی، در کنار اراده و تصمیم مردم باید در اداره کشور کنار هم باشد. هنوز عده‌ای هستند که این فلسفه را درک نکرده اند و اگر هم درک کرده اند، هنوز ذهنیتشان با آن متفاوت است.

شوراهای شهر و روستا نمادی از حکمرانی مردمی است

وی تاکید کرد: شوراهای شهر و روستا نمادی از حکمرانی مردمی است. موانع باید پیدا شود و چرا دولت، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، مجلس و یا دیگر نهادها نمی‌گذارند، شوراها کار کنند و باری از حل مشکلات کشور بر دوش شوراها منتقل نشود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: برخی هنوز باور به شوراها و حکمرانی مردمی ندارند. شوراهای استانی باید بر تصمیم گیری در استان‌ها نظارت کنند؛ برخی نمی‌گذارند. این از تفکر غرب نشئت گرفته است. همانگونه که رهبری فرمودند، باید کشور متحول شود. تحول در این است که مردم نقش واقعی پیدا کنند.

رضایی افزود: دولت مرکزی باید به شهرها و استان‌ها مسئولیت بدهد و این جایگاه دادن به مردم است. ایالت‌های اقتصادی، تاکید می‌کنم ایالت‌های اقتصادی می‌تواند تحول ایجاد کند. اگر می‌خواهیم در کشور انقلاب بزرگی در اقتصاد رخ دهد، باید مسئولیت و اختیار در اختیار شوراها قرار گیرد و دولت هم کمک کند. باید منابع تخصیص یابد تا منابع پایدار در شهر و روستا شکل بگیرد.

وی عنوان کرد: هیچ شهر و روستایی نیست که منابع نداشته باشد. هیچ شهر و روستایی نیست که فاقد استعداد باشد. دفاع مقدس این موضوع را نشان داد. حضور حاج قاسم در جنگ و تبدیل شدن به یک نماد بین المللی نشانه همین است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت اضافه کرد: مدیریت محلی و منطقه‌ای باید متحول شود. اگر این موضوع به خواست عمومی تبدیل شود، همه تلاش می‌کنند تا تحول رخ دهد.

رضایی تصریح کرد: وقتی رهبری در ۱۴ خرداد می‌فرمایند که تحول باید صورت گیرد و دست روی عدالت می‌گذارند، باید این کار را انجام دهیم. باید تحول در فرهنگ و اقتصاد کشور صورت دهیم. اگر بتوانیم مدیریت منطقه‌ای و محلی را دچار تحول کنیم، نتیجه می‌گیریم.

قبل از رسیدن کشتی‌های سوخت به ونزوئلا، مابه ازای آن وارد کشور شد

وی تاکید کرد: ارسال سوخت به ونزوئلا نماد همین تحول است. جمهوری اسلامی تصمیم گرفت به یکی از دوستانش که ونزوئلا است و تحت شدیدترین تحریم است سوخت بدهد. با اینکه ما در خلیج فارس با آمریکا مواجه هستیم، تصمیم گرفتیم هم برادری خود را اثبات کنیم و هم اینکه پول آن را زودتر گرفتیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: ما اقتصاد و برادری را با هم ترکیب کردیم. قبل از رسیدن کشتی‌های ما، مابه ازای آن وارد کشور شد. ما مانند خوی استعمارگری بعضی نیستیم که چند سلاح قدیمی به کشوری بدهد و پول از آن بگیرد.

رضایی افزود: وقتی ما کشتی فرستادیم، برخی گفتند که نروید که جنگ می‌شود. تهدید هم کرده بودند. اما سپاه تصمیم گرفت که دوری بالای کشتی آمریکایی بزند. جلسه در کاخ سفید تشکیل شد و حتی به ناخداهای کشتی گفتند که به شما پول می‌دهیم تا در آن بندر پهلو نگیرید.

وی عنوان کرد: جمهوری اسلامی همین است. در جمهوری اسلامی هم تدبیر و هم شجاعت وجود دارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت اضافه کرد: شما شوراهای شهر هستید و نماینده و اراده مردم هستید. باید مشکلات مردم را بگویید و حل کنید. ما هم پیگیری می‌کنیم تا مشکلات مردم را با هم حل کنیم. اما نباید از پیگیری منفعل نشوید.

رضایی تصریح کرد: امیدواریم تحولی که در سیاست، امنیت و مسائل نظامی شکل گرفته، در بخش اقتصاد و فرهنگ هم شکل بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 21
  • امیر NL ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    من نمی دونم در این مملکت چرا هر اتفاق خوبی میوفته همه میگن من کردم ولی اتفاق بد همه میندازن گردن اون یکی مگه این مملکت چندتا رئیس جمهور داره ؟ تازه فرستادن این نفتکش ها به غیر از این که کلی تحریم دیگه نصیبمون کرد چی داشت ؟ سانسور ممنون
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
      56 2
      باسلام.اگر یکم تحقیق کنی متوجه میشی! هرچند اگر صبر کنی! به زودی تاثیراتش و تخریبش روی دشمن رو خیلی خوب حس خواهید کرد! .(شکست دوباره ابهت پوشالی .. ازادی در تجارت.. و خیلی مسائل دیگر). تحریم که از 40 سال پیش تا به الان بودن... بنظر میاید بیشتر یک چیز تبلیغاتی.. در هر صورت تفاوتی چندانی برای ما نمیکنه..
    • سعید IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
      90 19
      چنتا تحریم دیگه؟؟؟ مگه تحریمی مونده؟؟ در ضمن اگه این کشتی ها نمیرفتن و پولش نمیومد تو مملکت, شکم وامونده تو و امثال تو رو با چی پر میکردن؟؟
    • سجاد الوندی IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
      62 10
      خفه شو بابا تو چی میدونی که این نفتکش ها چه افتخاری برای ایران به وجود آورد
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
      32 5
      هنوز داری میسوزی نفتکش ها یک ازهفته پیش در حال برگشتن تو هنوزم میسوزی
    • مهدی IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
      15 9
      با بخش اول سخنان شما کاملا موافق م و واقعیت دارد دقیقا مثل تیم ملی فوتبال وقتی موفق میشه همه میگن ما بودیم وقتی گند می زنه همه میندازن گردن همدیگه . البته تحریمهای جدید آمریکا بیشتر نمایشی و از سر استیصال است چون قبلا سه بار همین تحریمها رو انجام داده و بی تاثیر هست اینا
    • میلاد IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
      16 8
      حالا حالا مونده تا بفهمی چی شد
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
      9 5
      آقای امیر این بنده خدا نگفته من کردم به عنوان یک کسی که هم در سپاه و هم در مجمع همه ی خبرها به خصوص اخبار امنیتی بهش میرسه داره مطلبی را اعلام میکنه از طرفی این ارسال کدام تحریم را اضافه کرده ، هرچه تحریم هست از سالها قبل بوده بلکه این ارسال سوخت که بر خلاف تحریمهای آمریکا هم بوده در واقع خودش شکستن تحریم هاست
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
      25 3
      قبل اینکه نفتکش بره ما تحریم بودیم آمریکا فقط مونده منو تحریم کنه. رفتن نفتکش به ونزوئلا نشون داد آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه اگه غربگداها بهش تنفس مصنوعی ندن.
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
      14 7
      همین که دماغ اربابت را به خاک مالید و بیخ گوشش هیچ شکر قهوه ای نتونست بخوره همون کفایته
    • علی IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
      10 5
      هرچی باشه از برجام شما احمقا ی اصلاح طلب بهتر بود که
    • IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      0 0
      ای نادان
    • خطاب به نوکرواقعی IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      0 0
      خطاب به 16:48 ازکجا معلوم که آمریکا ارباب شما نیست! چطور بفهمیم که آمریکا ارباب کیه؟ ازریش داشتن.ازنمازخوندن یا پینه بستن پیشانی>ازمعاون رئیس بودن ازچه علامتی باید فهمید که چه کسی نوکر اربابشه
  • هادیرود IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    38 10
    افرین
    • CO ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
      30 2
      هنگامیکه آقای احمدینژاد رییس جمهور بود و رابطه و نفوذ ایران را در ونزوئلا گسترش میداد ، همین آقای رضایی از مخالفان سرسخت اش بود.
  • سجاد IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    44 1
    لطفا حرف مفت نزنید فرستادن نفتکش ها نشان دهنده این بود که ایران از آمریکا خرسی نداره کدام تحریم ها فایده داشته که این دومیش باشه
    • FR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
      1 13
      الان اگه خرسامون تو امریکا بودند همشون از گشنگی تلف شده بودند. مرگ بر امریکای خرس دزد
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    4 0
    این یک قاعده کلی است من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    2 6
    12:56آغا سجاد "خرسی" نه ترسی گل گفتی-
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    4 2
    تا حالا این بشر جز حرف چه نفعی به حال این کشور داشته ولی در عوض از میراث خواران بزرگه....
    • IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      0 0
      ایشون رئیس جمهور میشد طرح و برنامه زیادی برای اقتصاد داشت.ولی مردم شعار زده متوهم به روحانی رأی دادند و کشور رو به خاک سیاه نشاندند.!
    • ایرانی IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      0 0
      دمت گرم گل گفتی.. ایشان که همیشه یک پای ثابت و متاسفانه بی بهره انتخابات ریاست جمهوریه از الان دارن برای سال دیگه تمرین می‌کنند.اگر اینجوری ادامه بده انشاالله شاید رکورد زد و بالاخره به مرز500هزار رای برسه!!!!
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    22 3
    دم سپاه گرم وگرنه اصلاح طلبای امریکایی عرضه نداشتن یک پیت نفت صادر کنن از عملکرد زنگنه اون وزیر فرسودشون معلومه
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    21 4
    ما از اول انقلاب تحریم بودیم و هستیم درود بر شرافت ایرانی. با هر تفکر و مذهب و دینی .
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    6 7
    افرین ب این تصمیم افرین ب این شجاعت.ما امریکا را ب خاک ذلت خواهم نشاند.ما امریکا را ب انسان تبدیل خواهیم کرد.ما این کار را خواهیم کرد و شرافت عزت و درستکار بودن مردم ایران عزیز را برای همیشه در لوحه تاریخ مینویسم.امریکا ما را تحقیر کرد ما عزت خودمان را ب او تحمیل میکنیم.و روزی افتخار این موضوع برای همه ملت ایران خواهد بود حتی برای انهای ک امروز برای آن یاغی کف میزنند.تا پایان این بازی چند راند بیشتر نمانده است و این ملت با شرف ایران است ک آخرین ضربه را خواهد زد و ناک اوت خواهد کرد.
  • CO ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    6 10
    اعلاحضرت فرم.دند : "وقتی ما کشتی فرستادیم ..." ایشان یک جوری حرف میزنند انگار همه از ایشان دستور میگرفتند برو بابا !!
    • IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      0 0
      نه لابد از حسن جون و اسحاق جون دستور گرفتن
  • صفر IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    5 7
    این نظرها بیفایده ست چون مردانه نیست .مخالفین جمهوری اسلامی ۴۰ ساله هر کاری انجام بشه نظر مخالف میدن
  • online19894 IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    8 25
    خدا رو شکر کشوری تو سرخور و ذلیل تری وجود داره 4 گالون بنزین از ما بخره ی پنجاه هزار تومن میدادین به سالار عقیلی ی آهنگ میخوند برای نفتکشا
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
      0 0
      شما ابو بریز اونجا که میسوزه
  • عبدالله IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    5 2
    همیشه ضربه را همین اشباه الناسی به مملکت زده اند، که مردم را از خطر جنگ ترسانده اند.ولی الحمدلله رب العالمین به زباله دان تاریخ خواهند رفت.
  • حسام IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    جناب آقای رضایی وقتی عربستان چهار کشتی ایران در دریای سرخ ومقابل بنادر خود را زد و به گروگان گرفت باید تلافی می کردید. آمریکا پیشکش
  • محسن IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    آقای رضایی یادت نره با احمدی نژاد جه کردی.مایادمون هست وخواهدبود.
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    شوراهای شهر و روستا یکی از فشل ترین و ناکارآمدترین نهادها تو این کشورند .شدن محلی واسه زد و بند و بالا کشیدن بودجه ی عمرانی شهر
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    0 0
    قبول دارید، آقا محسن مدتیه فعال‌تر شده. مشرق و فارس و تسنیم هم شده تریبون. نکنه برای 1400 دارن زمینه چینی می کنند. مشرق نداشتیم، ها ;-)
  • محمد باقری IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
    0 0
    با سلام جناب سردار رضایی ما چطور باید با جنبعالی ارتباط پیدا جهت مشکلات مردمی چقدر باید این پیام تکرار بکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس