محسن رضایی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولتمردان باید سفره خود را با مردم یکی کنند جدایی سفره دولتمردان با مردم مرام و مکتب شهدا نبوده است.

به گزارش مشرق؛ محسن رضایی عصر امروز در همایش بصیرتی قوای مسلح تربت‌جام که در مصلای الغدیر نور برگزار شد، با اشاره به اینکه این شهرستان با تقدیم ۶۳۱ شهید و حضور دائمی در دفاع مقدس، انتخابات، راهپیمایی‌ها و سبقه فرهنگی کارنامه درخشانی در انقلاب دارد، اظهار کرد: مردم، مسئولان، علمای شیعه و اهل سنت، قوای مسلح و بسیج مردمی در این دستاورد عظیم همگی پای‌کار بودند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، امنیت، اقتدار، عزت، هویت و قدرت بین‌المللی ایران اسلامی را مرهون مجاهدت، فداکاری و ازخودگذشتگی‌ها همه اقشار جامعه برشمرد و افزود: امروز همه دنیا روی قدرت و نفوذ حقیقی ایران حساب بازکرده و همه معادلات و سیاست‌های بین‌المللی بدون حضور ایران پیش نمی‌رود.

وی با اشاره به جنگ جهانی دوم که سران قدرت‌های جهانی آن روز مانند آمریکا، انگلیس و روس پادشاه ایران را در جلسه تهران راه ندادند، بیان کرد: امروز ایران به‌واسطه مذاکرات هسته‌ای یک‌طرف و همه قدرت‌های جهانی طرف دیگر بر سر یک میز نشستند و این عزت و اقتدار مرهون صبر و استقامت خانواده شهدا، ایثارگران، آزادگان و نعمت ولایت‌فقیه است.

رضایی با بیان اینکه یک عده‌ای نباید با جناح‌بازی و قبیله‌گرایی به تقسیم غنائم مشغول شوند، گفت: امروز به نیمه این راه رسیدیم و زمان متوقف شدن نیست، نیمه دوم این مسیر پرافتخار یعنی درست کردن اقتصاد و فرهنگ و دستیابی به علم و فناوری است، این مسئولیتی است که شهدا بر روی دوش تک‌تک این ملت بصیر و مقاوم نهاده و دولتمردان نیز باید به خواسته‌های به‌حق مردم احترام بگذارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ثروت‌های عظیم از جمله داشتن معدن، مرز، امام و مردم خوبی که در این شرایط تحریم اقتصادی دندان روی جگر گذاشتند، اضافه کرد: این گرانی بی‌حساب‌وکتاب، تورم لجام‌گسیخته و اوضاع نابسامان بورس همه از ناکارآمدی برخی دولتمردانی است که ۵ ساله نسبت به ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب غافل شده‌اند.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم سرعت ما کند و متوقف نشود باید همانند شهدا راه صدساله را یک ‌شبه بپیماییم، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه در شهرستان مرزی تربت‌جام یک مرکز تجاری بزرگ به نام بنادر خشک به‌عنوان مرکز لجستیک با ده‌ها سوله احداث و میلیون‌ها کالا از افغانستان، ترکمنستان و آسیای میانه جابه‌جا و موجب رونق اقتصاد منطقه و کشور شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه چطور می‌توانیم خرمشهر را آزاد کنیم، موشک‌های نقطه زن با برد ۲ هزار کیلومتر به تولید انبوه برسانیم، پهبادهای پیشرفته بدون سرنشین را بالای سر اسرائیل برای گرفتن فیلم و عکس بفرستیم بعد نتوانیم اقتصاد خودمان را درست کنیم؟، گفت: این حرف‌ها به شعار نیست بلکه به عمل و همت مسئولان بستگی دارد، امیدواریم در سال ۱۴۰۰ دولتی قوی، کارآمد، مسئولیت‌پذیر و پاسخگو بر سرکار بیاید.

وی عنوان کرد: سال اول جنگ تحمیلی ایران، عراق هر حمله‌ای ‌کرد به شکست انجامید ولی در سال دوم ظرف ۹ ماه سرزمین‌ها آزاد شدند، دهه پنجم انقلاب شبیه اول انقلاب است و باید متحول شود مردم دولتمردان کارآمد و قوی می‌خواهند.

رضایی ادامه داد: دولتمردان باید سفره خود را با مردم یکی کنند جدایی سفره دولتمردان با مردم مرام و مکتب شهدا نبوده است، خدمت‌رسانی را از زندگی مردم جدا کردند که اتفاق خطرناکی است و سرمایه‌داری لجام‌گسیخته وارد کشور شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رهبری و اصل ۴۴ باید عمل کرد، اکنون سفره دولت و مردم از هم جدا شده است، نباید وقت مردم را گرفت و فرصت‌ها را از دست داد، شهدا با دست‌خالی سرزمین‌ها را آزاد کردند.

 وی بیان کرد: هیچ لذتی بالاتر از این نیست که از ۴۰ سال انقلاب درس بگیریم و راه امام و شهدای انقلاب را به‌درستی ادامه دهیم.

رضایی با اشاره به وحدت تربت‌جام افزود: وحدت مردم شیعه و اهل سنت این شهرستان  شعار نیست، بلکه یک سرمایه بزرگی است که در حوزه‌های مختلف از این وحدت باید بهره برد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز کرد: دولت، مجلس و قوه قضاییه باید جلو بیوفتند و نیمه دوم راه را مانند دهه اول به‌پیش ببریم، در زمینه‌های سرزمینی مانند فتح خرمشهر که موفق شدیم، در کنترل‌گرانی و مقابله با تحریم‌ها نیز موفق می‌شویم.

وی با بیان اینکه امروز ترکش‌های تحریم و تورم در زندگی مردم مشهود و کشاورزی و زندگی مردم در معرض خطر است، اظهار کرد: آینده درخشانی جلوی ملت است‌ باید با حضور جوانان علاقه‌مند و پرشور مشکلات از سر راه مردم برداشته شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    14 0
    فقط دولتمردان باید سفره خودشون رو با مردم یکی کنند؟؟؟؟!!!!!!
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
      0 0
      موافقم
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    12 0
    فقط دولتمردان؟بقیه چی اونها سفره شون رنگین باشه ننگین نیست؟
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    4 2
    دولتمردان عمرا" مزاجشون با فلافل سازگارباشه!!!!!خخخخخخخخخ
  • CO ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    6 2
    اصل 44 برابر با خصوصی سازی است که همان فروختن اقتصاد کشور به کلان سرمایه داران سفارش شده است.
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    1 0
    اگر همه دولت مردان در مرکز تهران حوالی انقلاب یا راه آهن مسکن گزیدند و با حقوق کارگری زندگی خود را تنظیم کردند آنگاه حرفها و شعار هایشآن را می پذیرند
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    این اتفاق هیچوقت نخواهد افتاد
  • فدایی رهبر IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    درودبه اینده روشن با دکتر رضایی عزیز❤

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس