شهید سلیمانی تراز جدیدی از مسئولیت‌پذیری را تعریف کرد

وزیر کشور گفت: امروز شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی تراز جدیدی از مسئولیت و مسئولیت پذیری را تعریف کرده که باید به آن سمت حرکت کنیم.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی وزیر کشور شامگاه امروز(سه شنبه) در اجلاس  منتخبین دوره ششم شورای عالی استانها که در وزارت کشور برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه(س) و تبریک و تسلیت سالگرد شهادت سردار سلیمانی اظهار داشت: امروز شهید بزرگوار ما تراز جدیدی از مسئولیت و مسئولیت پذیری را تعریف کرده که باید به آن سمت حرکت کنیم.

وی افزود: ویژگی مهم شهید سلیمانی این است که برای همه حجت است و می‌تواند در مسئولیت خود آنچنان بدرخشد که آسمانیان و ملائکه او را به سمت خود بکشند و زمینیان اینگونه در فراق او ناله کنند و این اتفاقات منحصر در جمهوری اسلامی است چون کار برای مردم و خداپرستی در این نظام معنا پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه شورای عالی استانها یکی از نمودهای مردم سالاری دینی است و باید بتواند در همین تراز خود را معنا کند گفت: شوراها نمود جریان یافتن مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی است و اولین مسئله آن این است که دو عنصر آن دین و مردم است.

وحیدی با طرح این سوال که چگونه باید این را در قالب تحقق عملی اجرایی دینی آنچنان که مردم مزه آن را بچشند اجرایی کنیم، گفت: اگر مجلس شورای اسلامی را نمودی از مدون سالاری بدانیم که مسائل را در سطح ملی حل کند شوراها در شرح محلی مسائل را حل می‌کنند و اگر شوراها نتوانند به وطایف خود عمل کنند، نمایندگان مجلس مجبورند به مسائل محلی ورود کنند و باید این حلقه و زنجیره را حل کنیم تا کارکردش به نقطه اصلی برگردد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه مردم باید در اداره روستا و شهر احساس مشارکت واقعی کنند، بیان داشت: این رکن مهم را در مردم سالاری دینی باید خیلی پاس بداریم و پاس داشتن آن به نوع حرکتی هست که انجام می شود چون مردم روی این مسائل حساس هستند.

وحیدی ضمن تاکید بر اینکه نباید اجازه داد اندک نفراتی جایگاه عطیم شوراها را تضعیف کنند گفت: حفظ این منزلت بیش از همه به عهده شوراها و شورای عالی است.

وی بیان داشت: مدیریت در ترازی که شهید سلیمانی ترسیم نموده از این ناحیه است که از وجود حضرت زهرا(س) مدد جوییم تا این گفت و شنودها به سمتی باشد که رضایت امام زمان در آن باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی.. IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    0 0
    تقریبا دوسال از ترور ناجوانمردانه سردار دلها و عروج ملکوتی اش به دست شقی ترین مردمان گذشت . ما همچنان منتظر پاسخ سخت در مقام خونخواهی آن دو شهید والا مقام هستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس