محسن رضایی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عمل نمی‌شود؛ باید به آن‌ها گفت شما متهم هستید که با عمل نکردن به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نگذاشتید ولایت در اقتصاد جاری شود.

به گزارش مشرق، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح امروز (سه‌شنبه ۱۸ شهریور) در افتتاحیه اولین دوره تربیت مدرس شهید مریم فرهانیان با محوریت زن و خانواده در حکمرانی اسلامی که در مدرسه حکمرانی شهید بهشتی برگزار شد، گفت: باید از مقام معظّم رهبری تشکر کنیم که عنایتی به نسل‌های بعدی انقلاب داشتند و  برای اینکه حکمرانان آینده از این نسل باشند، دستور تشکیل این مدرسه را دادند.

وی ادامه داد: یکی از خلاءهایی که ما دیر متوجه آن شدیم، انتقال بین نسلی است. نظام‌های سیاسی اگر بخواهند پایدار بمانند، باید به قواعدی پایبند باشند. یکی از این قواعد، انتقال به موقع مسئولیتها از نسلی به نسل دیگر است.

رضایی افزود: این انتقال مسئولیت‌ها از نسلی به نسل دیگر باید به‌موقع و با کارآمدی همراه باشد. اگر دیر صورت گیرد یا توام با کارآمدی نباشد، آسیب‌هایی را متوجه کل حاکمیت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:


 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه انتقال کارآمد مسئولیت‌ها از نسلی به نسل دیگر یکی از قواعد ماندگاری هر نظام است، تصریح کرد: ما متأسفانه این کار را به موقع انجام ندادیم و ده سال آینده حتی اگر نسل دوم انقلاب در قید حیات باشند، نمی‌توانند نقش موثری در اداره کشور ایفا کنند.

رضایی ادامه داد: ده سال زمان کمی است که جامعه آماده انتقال‌پذیری بین نسلی باشد. این موضوع، بیست - سی سال زمان می‌خواهد. مثل هر کاری که مدتی برای سرمایه‌گذاری وقت نیاز است و چندسال دیگر برای بهره‌برداری.

وی با بیان اینکه تربیت حکمرانان به‌معنای تولید کادر است که نیاز به سرمایه گذاری دارد، گفت: ما در این موضوع تأخیر داریم و در ده سال، هم باید کادرسازی کنیم هم انتقال بین نسلی انجام دهیم.

رضایی با بیان اینکه در مجلس این انتقال بین نسلی شروع شده، گفت: تعدادی از نمایندگان کنونی از نسل سوم انقلاب هستند. اکثریت وزرای دولت آینده هم باید از نسل سوم باشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ولایت در یک شخص منحصر نمی‌شود، بلکه یک سامانه‌ای است که در حکمرانی کشور جاری می‌شود، گفت: عده‌ای می‌خواهند رهبری شبیه پاپ شود و ولایت را منحصر در یک فرد کنند. درواقع این افراد، می‌خواهند ریسمان ولایت که از بالا به پایین می‌آید را قطع کنند، به همین دلیل است که سیاست‌های کلی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اجرا نمی‌شود.

رضایی ادامه داد: ولایت یک آب زلال است که از بالا جاری می‌شود و در پایین‌دست، محصول‌هایی چون شهید قاسم سلیمانی را به بار می‌آورد. ولی در فرهنگ و اقتصاد، عده‌ای دنبال این هستند که از رهبری، پاپ بسازند. 

وی تاکید کرد: وقتی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عمل نمی‌شود و مشکلاتی برای جامعه ایجاد می‌شود، انگشت اتهام را به‌سمت رهبری نشانه می‌روند. باید به آن‌ها گفت شما متهم هستید که با عمل نکردن به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نگذاشتید ولایت در اقتصاد جاری شود. شما اجازه ندادید همان‌طور که ولایت در امنیت و دفاع جاری شد، در اقتصاد جاری شود، حالا چرا انگشت اتهام را به سمت نظام گرفته‌اید؟

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • بدبخت دهه شصت IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    4 3
    با اصلاح اشتباه ماده 44 قانون مدیریت خدمات کشوری که با مبنا قرار دادن و اولویت دادن به بومی گزینی شهرستان و حذف بومی گزینی استان دیگر امیدی به تشکیل زندگی و خانواده نیست زیرا تنها امیدمان مخصوصاً ما بی کاران دهه شصت این بود که با شرکت برای شغل محل شهرستانی که در آن بومی نیستیم و تنها 1 ظرفیت استخدامی برای کل یک استان مانند سمنان است کار پیدا کنیم. مجلس محترم شورای اسلامی یک تبعیض ناعادلانه ایجاد کرده است که خلاف شایسته سالاری است. و متأسفانه نمایندگان مجلس بدون مشورت با اندیشکده یا پژوهشگری دست به این کار زده اند. جان مادرتان بارگذاری کنید.
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    3 8
    صداوسیما ضعیف کار می کنه.. صداوسیما اگر آگاهی بخش و جسور بود ..مثل فاکس یا سی.ان.ان کشور در باتلاق برجام فرو نمی رفت....!! رسانه یابد افق ها و فرصت ها را ببیند ...نه روزمرگی داشته باشد...و البته صداوسیما صادرات زیادی به اونور آب داشته است.... صداوسیما گرفتار ظاهرگرایی و عافیت طلبی هست.....
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    8 1
    خخخخخخ
  • واقع بین IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    1 7
    فدایی داری حاجی
  • هوشیار CO ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    5 2
    همه سخنان آقای رضایی یک سری شعار های انتخاباتی است و برای اینکه کسی از او انتقاد نکند در لابلای گفته هایش مقام رهبری را مطرح میکند در حالیکه مقام معظم رهبری در انتخابات گذشته از خود ایشان و شعار های پوپولیستی و قوم گرایانه و تفرقه افکنانه آقای رضایی، غیر مستقیم سخت انتقاد کردند و از ایشان فاصله گرفتند.
  • madman AE ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    8 0
    دنیا تموم بشه آخر سر هم معلوم نیست این عده ای ،دسته ای، گروهی ،برخی ،بعضی و ... کیا هستن.
  • ش. AE ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    2 4
    سردار خسته نباشید مقام معظم رهبری که نباید نامه به هر کسی بده چرا نیروهای انقلاب صحنه رو بعد از جنگ خالی کردن ؟؟؟ چرا افراد مخلص کنار نشستن ؟؟؟؟ این کشور سرزمین بچه های فاطمه زهرا سلام الله علیه هست دست فاسدان باید کوتاه کرد ۸ سال گوشت و استخوان در برابر سلاح دادیم چرا باید الان شونه خالی کنیم ؟؟؟؟ مگر این ها از کل دنیا که ایران در ۸ سال دفاع مقدس از خود دفاع کرد بزرگتر هستن
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    9 0
    عوام فریبی!
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۸
    0 1
    این یکی را خوب و درست آمدی
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    2 2
    این آقایان نماینده بودند که در ۲۰ دقیقه کلیات برجام را در میان فریادهای چند نماینده ولایت مدار تصویب کردند و آقای رئیس مجلس وقت که خود را برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ آماده می کند فقط گفت تصویب شد و به خیال خام خودشان مصلحت دیدند.باید گریست بر این قوم افساد طلب
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    1 0
    تو لطفا...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس