تحریم نمایه

روسیه و چین رسما به خواسته آمریکا برای بازگشت تحریم‌های ایران در قالب مکانیسم ماشه «نه» گفتند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، در نامه‌ای به اعضای شورای امنیت سازمان ملل و دبیرکل سازمان ملل که به تازگی منتشر شده تلاش‌های آمریکا را «زیاده‌خواهی» توصیف کرده است.

لاوروف در قسمتی از نامه خود به حکم دادگاه کیفری بین‌المللی در سال ۱۹۷۱ استناد کرده که بر اساس آن اگر طرف قرارداد، تعهدات خود را واگذار و یا از تکمیل آن خودداری کند دیگر نباید انتظار حفظ حقوق خود را داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

آمریکا با تحریم ایران فقط خودش را به زحمت می‌اندازد

وانگ‌یی وزیر خارجه چین هم با ارسال نامه به ۱۵ عضو شورای امنیت و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، مخالفت خود را با فعال شدن مکانیسم ماشه برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اعلام کرده است.

وزیر خارجه چین در نامه خود استدلال کرده که آمریکا دیگر عضوی از توافق هسته‌ای نیست و حق اجرای مکانیسم ماشه را ندارد.

به گزارش دویچه وله، محافل آمریکایی تا پیش از این تصور می‌کردند اختلاف آمریکا با کشورهای دیگر از جمله چین و روسیه، درباره ایران تاکتیکی است اما اظهارات وزرای خارجه چین و روسیه از یک اختلاف اساسی حکایت دارد و به نظر می‌آید تاکتیکی نیست.

اگرچه هنوز چهار ماه به پایان تحریم تسلیحاتی مانده ولی مقامات آمریکایی نگران برداشته شدن تحریم‌های تسلیحاتی ایران هستند، پیشتر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده بود آمریکا حتی با پایان گرفتن تحریم‌های سازمان ملل به ایران اجازه نخواهد داد سلاح بخرد.

تحریم تسلیحاتی ایران حدود چهار ماه دیگر به پایان می‌رسد و آمریکا تهدید کرده است که در صورت عدم تمدید تحریم تسلیحاتی ایران «مکانیسم ماشه» را فعال خواهد کرد. دیپلمات‌ها ولی گفتند که عملی کردن این خواسته آمریکا مشکل خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس