سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه - کراپ‌شده

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آمریکایی‌ها با تحریم ایران فقط خودشان را به زحمت می‌اندازند، چون اگر قرار بود ایران با این تحریم‌ها و فشارها به زانو در بیاید،‌ تا حالا در آمده بود.

به گزارش مشرق، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران و طرح کنگره برای تجمیع این تحریم‌ها گفت: آمریکایی‌ها یک بار کل ملت ایران را تحریم کردند، بعد از دل ملت ایران، تک تک اعضای ملت ایران و مسئولان ما را دوباره تحریم می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

توضیحات موسوی درباره سفیر آلمان در تهران

*آمریکایی‌ها خودشان را به زحمت می‌اندازند

وی با بیان اینکه متوجه نمی‌شویم وقتی ملتی را تحریم کردند می‌خواهند ۸۴ میلیون ایرانی را به اسم تک تک تحریم کنند و این به خودشان مربوط است، یادآور شد: همه تحریم‌هایی که الان اعلام می‌کنند، قبلا انجام شده و تحریم‌ها را جز جز و دسته بندی و طبقه بندی می‌کنند، خودشان را به زحمت می‌اندازند. اگر ایران قرار بود با این تحریم‌ها و فشارها به زانو در بیاید تا حالا آمده بود.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: به آنها توصیه می‌کنیم از کارهای یکجانبه و غیرقانونی و بازی با قواعد و مقررات دست بردارند، هر چند این تحریم‌های بی اثر داخلی خود آمریکایی‌هاست و هیچ پشتوانه بین‌المللی ندارد و تحریم یکجانبه غیرقانونی است و بیشتر از آنکه تحریم علیه ما باشد، علیه متحدان و تجارت آزاد جهانی است.

موسوی خاطرنشان کرد: دنیا باید به خودش بیاید و مانع این گونه تحریم‌های یکجانبه و فراسرزمینی و تسری این تحریم‌ها به سایر کشورها بشود که امیدوارم آن روز فرا برسد.

*نیروهای انتظامی ایران با هرگونه ورود غیرقانونی مماشات نخواهند کرد

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره حوادث پیش آمده برای اتباع افغانستانی از جمله حادثه هریرود و یزد عنوان کرد: برای هر کشوری امنیت آن کشور، امنیت مرزها و جلوگیری از قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و جلوگیری از ورود تروریست‌ها به کشورش مهم است و یک مسئله مهم داخلی و امنیت ملی است.

وی یادآور شد: فارغ از اینکه ما چه روابطی با کشورها داریم، اما در این زمینه طبیعی است هم ما  و هم نیروهای امنیتی و انتظامی ما مماشات نکنند. در این بین شاهد بودیم برخی اتباع کشورهای همسایه و حتی غیرهمسایه که در این قالب سعی می‌کنند به صورت قاچاقی به کشور وارد شوند، به اشکال مختلف به صورت قاچاق انسان و مواد مخدر یا اقدامات خلاف نظم و امنیت داخلی ما اقداماتی را صورت دهند که طبیعی است با واکنش نیروهای ما مواجه شود.

موسوی ادامه داد: قاچاقچیان و کسانی که سعی می‌کنند کارهای غیرقانونی کنند خودشان می‌دانند وقتی به صورت غیرقانونی، قاچاقی و شیوه‌های بسیار خطرناک غیرقانونی وارد کشوری می‌شوند در آن کشور هیچ وقت مورد استقبال قرار نمی‌گیرند و ممکن است انواع و اقسام خطرها متوجه آنها بشود و طبیعی است نیروهای انتظامی با آنها برخورد کنند.

این دیپلمات ایرانی عنوان کرد: این اتفاقی که برای چند تن از اتباع افغانستان که اتباع غیرافغان نیز ظاهرا در بین آنها بودند، نشان می‌دهد برای حفظ نظم و قانون در کشور ما و مسائل داخلی نیروهای امنیتی ما و انتظامی ما مماشات نخواهند کرد و جلوی هرگونه ورود غیرقانونی را خواهند گرفت چون به مسئله داخلی و امنیت ملی و نظم عمومی ما مربوط است.

موسوی که با خبرگزاری صدا و سیما گفت‌وگو می‌کرد، در این باره گفت: طبیعتا اگر در این برخوردهایی که صورت می‌گیرد، اقدام خلافی انجام شود بررسی می‌شود، ولی قاچاقچیان باید بدانند که وقتی به صورت غیرقانونی و غیررسمی وارد جایی می‌شوند، هر خطری ممکن است در کمین آنها باشد.

*سفر ظریف به یکی دو کشور 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره سفرهای محمدجواد ظریف گفت: شرایطی که کرونا به وجود آورده رفت و آمدهای دیپلماتیک را تحت تاثیر قرار داده است و کشورها و مقامات خارجی و داخلی ما ترجیح دادند از طریق ویدیو کنفرانس و دیپلماسی از راه دور سیاست خارجی را دنبال کنند، اما در این شرایط هم سعی شد تا جایی که امکان دارد و شرایط اجازه بدهد سفرهایی انجام شود که سفر برخی مقامات ایران به افغانستان و سفر ظریف به سوریه را شاهد بودیم.

سفر به یکی دو کشور در دستورکار وزارت امور خارجه است و اگر شرایط مهیا شود آقای ظریف انشاءالله به یکی دو کشور سفر خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    4 1
    مطمئنی فقط خودش رو به زحمت میندازه؟ یعنی شما اوکی هستی دیگه؟!
  • CA ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    1 1
    دقیق حرفهایش نیست. نفهم خودت. بی شعورخودت
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    0 2
    امریکا را ما مردم هر روز لعنت میکنیم باعث این همه بدبختی رو و هر روز آرزوی بدترینهارو براشون در این دنیا و اون دنیا داریم که مارو مجبور به اینجور زندگی کردن
  • DE ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۲
    0 0
    ظریف به زودی به دو کشور همسایه سفر می‌کند... ظریف قصد سفر کرده.... یادش بخیر روزهای منتهی به انقلاب اسلامی .....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس