اخبار ویژه روزنامه ها

نماینده اسبق مجلس از طیف اصلاح‌طلبان، ضمن رد سخنان خاتمی گفت: دوره سرگرم کردن مردم با تحلیل‌های شیک و روشنفکربازی گذشته است.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

**********

کیهان

مجلس یازدهم باید پاسخگوی وعده‌های برجامی ما باشد(!)

وکیل‌الدوله حامی دوآتشه برجام در مجالس قبلی می‌گوید: منتقدان برجام اکنون باید پاسخگو باشند(!)

حشمت‌اله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با نامه‌نیوز و درباره مذاکره میان ایران و آمریکا - که تا همین اواخر حمایت می‌کرده - اظهار داشت: «در موضوع تبادل زندانیان حتی اگر یک ارزیابی شود از نفعی که دو طرف بردند داشته باشیم به این نتیجه خواهیم رسید که ترامپ بیشترین سود را برد. بعد از اینکه دو ضربه اساسی به دولت وی وارد شد و چهل میلیون بیکار روی دست او ماند - تنها شاخصی که ترامپ روی آن تاکید می‌کرد، کاهش نرخ بیکاری به ۳/۵ درصد بود - زندانیان مبادله شدند و ترامپ سعی دارند که از این موضوع برای خود یک دستاورد بسازد».

این نماینده پیشین مجلس در پاسخ به این پرسش که سیاست ایران در مقابل این رویکرد ترامپ باید چه باشد؟ گفت: «جمهوری اسلامی باید فارغ از اینکه چه کسی در آمریکا حکومت می‌کند، در قالب برجام سیاست‌های خود را پیش ببرد. اگر تحریم‌هایی که آمریکا به صورت ناعادلانه علیه ایران اعمال کرده شکسته شود، امکان این که فضای مذاکره آن هم در قالب برجام و نه در قالب مناسبات دوجانبه شکل بگیرد، فراهم است. می‌دانید که آمریکا علاوه بر بازگرداندن حدود ۹۰۰ تحریمی که با برجام برداشته شده بود، بیش از هفتصد تحریم دیگر را هم به ایران تحمیل کرده است. علاوه بر آن به شهادت رساندن سردار سلیمانی هم یک اقدام خصمانه بی‌سابقه بود لذا آنچه در زمان ترامپ بین ایران و آمریکا شکل گرفت به معنای تنش نیست و به معنی دشمنی است که با یک مذاکره محدود رفع نخواهد شد»

فلاحت‌پیشه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه مجلس یازدهم و دولتی که بعد از روحانی روی کار خواهد آمد چه رویکردی نسبت به مذاکره در قالب برجام خواهد داشت، گفت: «منتقدان برجام تاکنون در جایگاه نقد بودند و در کشور ما هم نقد خیلی راحت است اما الان در جایگاهی هستند که باید به مردم پاسخ دهند.

به هر حال تا کنون حداقل‌های قانون برنامه ششم انجام نشده است. مثلا در موضوع پرداخت‌ها که دولت‌ها موظف بودند حقوق بازنشستگان و طبقات پایین جامعه را تا ۵۰ درصد افزایش دهند و نتوانست. از این موضوع گرفته تا بی‌ثباتی‌هایی که در عرصه اقتصادی وجود دارد همه مسائلی است که باید به آن پرداخته شود.

البته من معتقدم که بعد از چند سال از خروج ترامپ از برجام، نمی‌توان همه مسائل را به گردن تحریم انداخت اما یک واقعیتی وجود دارد و آن هم این است که هم اکثریت مجلس کنونی و کسانی که سعی می‌کنند به تبع شرایط سیاسی کشور که معمولا هر کسی مجلس را ببرد، دولت را هم می‌برد در انتخابات آتی پیروز باشند باید منطبق با واقعیت‌های جهانی کار کنند.»

دستپاچگی آقای فلاحت‌پیشه برای بدهکار کردن مجلس یازدهم در حالی است که وی در دوره‌های گذشته مجلس و در اغلب رویدادهای مهم به‌ویژه برجام، به توجیه سیاست‌های دولت روحانی پرداخته است. به عبارت دیگر، او در حالی از مجلس یازدهم با عمر دو هفته‌ای می‌خواهد پاسخگوی وضعیت موجود باشد که خود و طیف متبوعش در دولت و مجلس سابق، مسبب وضعیت اقتصادی فعلی هستند.

او توضیح نمی‌دهد چرا برجام را به نحوی عجولانه و غیرحقوقی نگاشتند که طرف مقابل توانست توافق را زیر پا بگذارد و تحریم‌ها را برگرداند. اما دولت نتواند مقابله به مثل کند؟ آیا منتقدان هشدار نمی‌دادند و همین واقعیت را پیش‌بینی نمی‌کردند و مورد استهزای شیدائیان برجام قرار نمی‌گرفتند؟ آیا حالا نیز همین طیف منتقد باید پاسخگوی برعکس از آب درآمدن وعده‌های برجامیان و وعده‌های آورده‌ای که قرار بود داشته باشد، باشند؟!

کنایه یک اصلاح‌طلب به خاتمی /دوره سرگرم کردن مردم گذشته است

نماینده اسبق مجلس از طیف اصلاح‌طلبان، ضمن رد سخنان خاتمی گفت: دوره سرگرم کردن مردم با تحلیل‌های شیک و روشنفکربازی گذشته است.

روزنامه آرمان از داریوش قنبری پرسید: «چندی پیش رئیس دولت اصلاحات به نکته‌ای اشاره کرد که اصلاح‌طلبان درخصوص جامعه‌محوری و بازگشت به مردم برنامه عملی ارائه دهند؛ اساسا بدون حضور در قدرت چگونه می‌توان در کنار مردم بود و مطالبات آنها را پیش برد؟»

قنبری در پاسخ گفته است: معلوم نیست که منظور رئیس دولت اصلاحات از بیان این مسئله چیست و باید واضح‌تر بیان شود اصلاحات جامعه‌محور و اینکه کلا از جامعه جدا شویم بحث جدایی است، اما اکنون صحبت این است که بالاخره می‌خواهید کجا را اصلاح‌ کنید؟ اگر مشکل در ساختار است باید تلاش کنند که در ساختار نیز جایگاهی داشته باشند و اصلاح کنند.

اینها اصلا در مقابل هم نیست و من هم چندان موافق این مباحث کش‌دار ذهنی نیستم. مسائل را باید خیلی عینی نمود و بحث کرد. دوره سرگرم کردن مردم با تحلیل‌ها و مباحث شیک گذشته است. عملی کردن آن نیز بدین حالت است که اگر دوستان می‌خواهند سیاست‌ورزی کنند خود این مسئله ساختار، چارچوب و هزینه‌های خود را دارد. اما اگر بخواهند روشنفکربازی درآورند آن هم شرایط و ساختار خود را دارد.

به گزارش جهان‌نیوز، این نماینده اسبق مجلس می‌افزاید: اصلاح‌طلبان باید تکلیف را روشن کنند که آیا سیاست‌ورز عملی‌اند یا صرفا می‌خواهند نظریه‌پردازی روشنفکرانه کنند؟ ایستادن میان این دو، مشخص نبودن سمت‌گیری جریان و حضور در هر یک از این رویکردها باید تمام شود. اگر در سیاست هستند سیاست چارچوب خود را دارد و بالاخره باید عضو یک سازمان سیاسی بود و به مردم پاسخگو بود و شفاف و صادقانه صحبت کرد.

گفتنی است پس از رشد نارضایتی‌های عمومی از ناکارآمدی دولت روحانی، عملکرد مجلس دهم و در نهایت شکست سنگین در انتخابات مجلس یازدهم، دعواهای درونی جریان اصلاحات تشدید شده است. تا جایی که صادق زیباکلام خبر از مرگ اصلاحات در دوم اسفند داد و حتی برخی افراد نظیر کرباسچی از امکان حذف خاتمی و عارف سخن به میان آوردند.

صلاح نبوده جلسه هماهنگی اقتصادی ۳ قوه برگزار شود؟!

جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا به دنبال تشکیل مجلس جدید، متوقف شده و تشکیل نیافته است. این جلسه در دو هفته اخیر منعقد نشده است.

روزنامه شرق در این زمینه نوشت: دو هفته و دو سال از تشکیل «شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا» گذشته است؛ شورایی که با تاکید مقام معظم رهبری بر «تشکیل اتاق جنگ اقتصادی» ایجاد شد و تاکنون ۵۰ بار تشکیل جلسه داده است. سران قوا در آن روز، حجت‌الاسلام حسن روحانی، آیت‌الله آملی لاریجانی و علی لاریجانی بودند، جمعی که از آنان فقط حسن روحانی همچنان رئیس مانده است.

آیت‌الله آملی لاریجانی، ۱۶ اسفند ۹۷ جای خود را به ابراهیم رئیسی داد و از ۸ خرداد نیز محمدباقر قالیباف به جای علی لاریجانی روی صندلی سبز ریاست پارلمان نشسته است. آخرین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا که همیشه شنبه‌ها برگزار می‌شود، سوم خرداد با خداحافظی علی لاریجانی و تقدیر روسای قوه مجریه و قضائیه از او همراه بود.

از آن روز ۲ «شنبه» گذشته اما جلسه پنجاه‌ویکم با حضور عضو جدید یعنی قالیباف هنوز برگزار نشده است. همین باعث شد تا خبرنگار «شرق» در نشست خبری سخنگوی دولت از او بپرسد: «دلیل تاخیر برگزاری این شورا چیست؟»

علی ربیعی در پاسخ گفت: «جلسه ستاد براساس نیاز تشکیل می‌شود؛ کمیسیون فرعی ستاد کماکان فعال است و به محض اینکه دستور جلسه جدیدی داشته باشیم، جلسه تشکیل خواهد شد و امیدواریم هم‌افزایی بسیار بالایی را در تصمیمات شاهد باشیم. گاهی اوقات ما شاهد بودیم جلسه ستاد یک ماه هم تشکیل نشده است».

شرق البته سعی کرده تشکیل جلسه سران سه قوه با ترکیب جدید را با تیتر «جلسه رقبای ۹۶ چه زمانی برگزار می‌شود؟» به بیراهه ببرد اما واقعیت این است که جلسه مذکور برای هماهنگی‌های اقتصادی بوده و نه کنار هم‌نشینی رقبا یا رفقا و یا مصلحت دیدهای عجیب و غریبی که بعضاً مورد توقف طولانی مدت جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی و... شده است.

مفسدان دانه‌درشت در حاشیه امن فضاسازی شما فربه شدند

روزنامه‌های زنجیره‌ای همچنان درصدد انحراف افکار عمومی از اهتمام قوه قضائیه در زمینه مبارزه با فساد دانه‌درشت‌ها هستند.

برخی از این روزنامه‌ها از جمله شرق و ایران در گزارش‌هایی، به جای گرفتار شدن دانه‌درشت‌ها در چنگال عدالت، «فرار دانه‌درشت‌ها» را در تیتر و گزارش خود برجسته کردند.

شرق و ایران در گزارش‌های خود از این متهمان فراری فساد نام برده‌اند: محمودرضا خاوری، سالار آقاخانی، محمدرضا مظلومین، رحمت‌اله باختری، سمانه حضرتی آشتیانی، مجید سعادتی، مرجان شیخ‌الاسلامی، علی‌اکبر یقینی، محمدرضا نصیری، مصطفی نیازآذری و چند نفر دیگر.

آنچه روزنامه دولت و روزنامه شرق و نشریات زنجیره‌ای به عمد لاپوشانی می‌کنند این است که اغلب این متهمان فراری، در دوره مدیریت ائتلافی مدعیان و اصلاحات و به واسطه جاده‌صاف‌کنی برخی مدیران آلوده مرتکب فساد شده و اگر هم گریخته‌اند باز هم باید نهادهای امنیتی ذی‌ربط دولتی باید پاسخگوی ماجرا باشند.

در مجموع تلاش نشریات زنجیره‌ای برآن است که در شرایط مبارزه قاطع و فراگیر دستگاه قضایی با مفسدان دانه‌درشت، مانع از جلب امید و اعتماد مردم شوند! این طیف طبق نظرسنجی‌ها مطلع هستند که محبوبیت و اقبال دستگاه قضایی در یک سال اخیر به خاطر درگیری جدی و همه‌جانبه با مفسدان یقه سفید و دانه‌درشت بسیار بالا رفته و بنابراین، سعی می‌کنند مردم را از اصل موضوع مبارزه منحرف و ناامید سازند؛ ضمن این که در طول دو دهه اخیر، هر گاه موضوع مبارزه با فساد جدی شده، یا مستقیماً ردپای این طیف در پرونده‌ها وجود داشته یا به واسطه آلودگی سعی کرده‌اند برای مفسدان مظلوم‌نمایی کنند. چنان که درباره برخی مفسدان ادعا کردند آنها کارآفرین نمونه بوده‌اند یا به جای این که بگوییم مرتکب اختلاس شده‌اند، بگوییم بدهی معوقه دارند و...!

همچنین گفتنی است مفسدان دانه‌درشت در حاشیه امنیتی که نشریات زنجیره‌ای به واسطه سرگرم کردن مردم و مسئولان با دوقطبی‌های سیاسی انحرافی و مجادلات سیاسی بی‌محتوا فراهم کردند، توانستند به زد و بند و فساد بپردازند.

ایران

توئیت نماینده مجلس کار دست بازار بورس داد

   خبر اول اینکه، احسان خاندوزی، نماینده تهران در مجلس در توئیتی از جمع‌آوری امضا برای تهیه طرحی خبر داد که تأثیرات سوء آن خیلی زود بر بازار سرمایه مشاهده شد. به گزارش جماران، ادعای جمع‌آوری امضا برای طرح اخذ مالیات بر عایدی سرمایه و انتشار متن این طرح توسط یک خبرگزاری باعث ایجاد تلاطم در بازار بورس شد، چراکه عده‌ای با شنیدن این خبر درصدد بیرون کشیدن سرمایه خود از بازار بورس برآمدند.

تأثیر توئیت این نماینده آن هم بر اساس طرحی که تاکنون اعلام وصول نیز نشده است، باعث انتقاد برخی کارشناسان از تجربه نداشتن برخی نمایندگان و عدم اطلاع آنان از تبعات اظهارات خود شد. البته پس از این اظهارات مسئولان سازمان بورس و  محمدرضا پورابراهیمی دیگر نماینده مجلس، طرح مالیات عایدی بر بازار سرمایه را رد کردند که انتظار می‌رود بازار پس از دو روز به روال عادی خود برگردد.

  ۱۶ خردادماه عباس گلرو نماینده سمنان در اهواز خطاب به استاندار خوزستان گفته بود: «من اگر به جای استاندار خوزستان بودم، درِ اینجا را به روی دولت تخته می‌کردم و اجازه نمی‌دادم که منافع اینجا به جای دیگری برود.» ۱۷ خرداد در ستون درنگ به بهانه تبعات همین سخنان نسنجیده از ضرورت خود مراقبتی در بهارستان نوشتیم و اینکه مجموعه سیاسی حامی اکثریت بهارستان در بیرون مجلس و باتجربه‌ها و ژنرال‌های داخل مجلس باید مراقب این قبیل اظهار نظرها و پیشنهادهای پوپولیستی و تبعات آن باشند. حالا این توئیت بحث برانگیز هم مصداق «آفتاب آمد دلیل آفتاب» شد و ضرورت خود مراقبتی را عیان‌تر کرد.

واعظی: جمهوریخواهان به فکر رفع نژادپرستی در امریکا باشند

  دست آخر اینکه، وزارت خزانه‌داری امریکا در تازه‌ترین اقدام تروریستی علیه مردم ایران، ۱۲۵ کشتی و نفتکش مرتبط با جمهوری اسلامی ایران را در فهرست تحریم‌های منع اشاعه هم قرار داد. به گزارش ایرنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری امریکا روز دوشنبه با اعلام لیست این کشتی‌ها و نفتکش‌ها اعلام کرد، اصلاحیه انجام شده برای آن است که این کشتی‌ها در موضوع منع اشاعه تسلیحات اتمی و همچنین تحریم جامع امریکا علیه ایران نیز طبقه‌بندی شوند.

این اقدام پس از آن انجام می‌شود که جمهوری اسلامی ایران با نادیده گرفتن تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه امریکا، پنج نفتکش خود را در هیاهوی رسانه‌ای به ونزوئلا اعزام و به این ترتیب برنامه تروریستی امریکا علیه ونزوئلا را هم خنثی کرد. همزمان برخی رسانه‌های امریکایی گزارش دادند که نمایندگان جمهوریخواه کنگره یک بسته تحریمی جامع را علیه ایران تدوین کرده‌اند و طی روزهای آینده آن را ارائه خواهند کرد. به نوشته وبگاه «واشنگتن فری بیکن»، بر اساس این بسته تحریمی جدید، دولت امریکا از رفع تحریم‌های ایران بدون رضایت مجلس نمایندگان و سنا منع می‌شود.

در زمینه رفع تحریم‌های تسلیحاتی نیز این طرح تحریم‌های تازه‌ای را بر صنایع تسلیحاتی کشورهایی چون روسیه و چین در صورت فروش سلاح به ایران  و همچنین بانک‌هایی که به ایران در این زمینه تسهیلات می‌دهند، در نظر خواهد گرفت. محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری در واکنس به این طرح نوشت: «جمهوریخواهان کنگره امریکا به‌جای تهیه طرح جامع تحریم علیه ملت ایران به فکر تهیه طرحی برای رفع بی‌عدالتی و نژادپرستی ساختاری در امریکا و ایجاد آرامش و امنیت برای ملت این کشور باشند.»

خراسان

باز هم تقصیر منشی جهانگیری بود؟

در حالی  اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور طی روزهای اخیر مصوبه ای از هیئت وزیران را در خصوص اختیارات وزیر ورزش برای نظارت بر فعالیت های برخی فدراسیون های ورزشی به دستگاه های مربوط ابلاغ کرده که سوابق این مصوبه نشان می دهد در مهر سال ۹۸ به تصویب کابینه رسیده و زمان تصویب تا ابلاغ رسمی آن، حدود هشت ماه به طول انجامیده است.

مجوز ویژه دولت برای برداشت  از حساب بانک های دولتی

یک مسئول مهم اجرایی در ابلاغیه روزهای اخیر خود به اعضای اقتصادی کابینه، با اشاره به تاکیدات تبصره ۹ ماده واحده قانون بودجه امسال مبنی بر سامان دهی هزینه های مربوط به امور پژوهشی مجموعه های دولتی، متذکر شده در صورتی که شرکت ها و بانک های دولتی مبالغ اعلامی را در مهلت مقرر به حساب خاص تعیین شده در خزانه واریز نکرده و اسناد آن را ارائه نکنند، به خزانه کل کشور اجازه داده می شود رأسا این مبالغ را از منابع آن ها برداشت و به حساب تعیین شده واریز کند.

آرمان

سرنوشت ارائه یک درس در مدارس

حسن ملکی معاون وزیر آموزش و پرورش درباره سرنوشت ارائه یک کتاب درسی در مدارس گفت: ‌نمی‌توانیم به موضوع تربیت جنسی که یکی از ابعاد تربیت است، بی‌اعتنا باشیم و آن را نادیده بگیریم؛ اما ابهاماتی در اینجا وجود دارد که این ابهامات تا حدی مانع کار می‌شود. به طور مثال به علت مواجهه‌ای که در تربیت اجتماعی و سیاسی داریم شاید نتوانیم آن را شفاف، واضح و روشن بیان کنیم. بحث تربیت جنسی در مدارس اصلا مورد غفلت ما نیست، اما در این باره یکسری خط قرمزهایی وجود دارد، اما نباید خیلی هم در این قضیه محتاط حرکت کنیم.

بازگشت بدهی ۳ هزار میلیاردی

دادستان تهران در جلسه شورای عالی قضایی با ارائه گزارشی درباره پرونده یک ابربدهکار بانکی که بیش از ۳ هزار میلیارد تومان به بانک‎های مختلف بدهی داشته است، اعلام کرده که با پیگیری‌ها و اقدامات صورت گرفته، کل مبلغ بدهی این شخص در مرحله دادسرا به بانک‎‎های عامل بازگردانده شده است. با این حال اشاره‌ای به نام این بدهکار کلان بانکی نشده است. این در حالی است که آیت‌‎ا... رئیسی ضمن تقدیر از دادستان تهران و سازمان اطلاعات سپاه به عنوان ضابط پرونده، از دادستان کل کشور و سازمان بازرسی خواسته است که با استفاده از ظرفیت شورای پول و اعتبار و انجام اقدامات پیشگیرانه مانع از شکل‌گیری معوقات بانکی شوند.

دفاع از کاندیداتوری میرسلیم

حسن غفوری فرد، فعال سیاسی اصولگرا در دفاع از کاندیداتوری میرسلیم گفت: موتلفه از همان اول اعلام کرده اگر یک مجلس قوی با درصد مشارکت بالا تشکیل شود ولو یک نفر از ما هم رأی نیاورد، ما خودمان را موفق می‌دانیم. هیچ نقطه تاریکی در زندگی میرسلیم نیست و کاملا از وی حمایت می‌کنم. درست است میرسلیم رئیس مجلس یازدهم نشده است، اما ما هم از انتخاب قالیباف خوشحال هستیم و به او تبریک می‌گوئیم، این را نقطه ضعف حزب موتلفه نمی‌دانم چراکه در انتخابات نظر اکثریت نمایندگان چیز دیگری بود و ما به آن احترام می‌گذاریم.

درگذشت یک جانباز در کرمانشاه

اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی بروز حادثه خودسوزی یکی از جانبازان عزیز در کرمانشاه توضیحاتی ارائه کرده است. در این باره روابط عمومی بنیاد شهید وامور ایثارگران تصریح کرده است: درگذشت یکی از جانبازان عزیز کشورمان در حادثه‌ای ناگوار را به خانواده و بازماندگان این عزیز تسلیت عرض نموده و اعلام می‌دارد رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به محض اطلاع از حادثه دستور صریحی برای پیگیری این موضوع صادر کرده است. در دستور رئیس بنیاد تصریح شده است «در اسرع وقت هیأتی منتخب برای بررسی ابعاد موضوع به محل اعزام شده و با همکاری مسئولان قضائی، اجرائی و نظارتی گزارشی دقیق و شفاف تهیه گردد.»

پیام درفشان بازداشت شد

وکیل مدافع پیام درفشان از بازداشت موکلش خبر داده است و گفت: پیام درفشان بازداشت شده و آنچه که حائز اهمیت است این است که پرونده جدید برای وی تشکیل شده، اما تاکنون هیچ جزئیاتی از دلیل بازداشت در اختیار ما قرار نگرفته است. سعید دهقان وکیل مدافع پیام درفشان افزود: این پرونده در شعبه ۲ دادسرای امنیت اوین مطرح است. وکیل مدافع پیام درفشان در ادامه بیان کرد: از آنجا که حکم قبلی موکلم تعلیقی است و تعلیق نیز قطعی است، بازداشت وی هیچ ارتباطی با حکم قبلی ندارد. همچنان منتظریم تا جزئیات دلیل بازداشت را در اختیارمان قرار دهند.

علت دعوای فدراسیون با ویلموتس

تمام دعوای فدراسیون فوتبال ایران با مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی در دو حرف خلاصه می‌شود؛ «or» کلمه‌ای است که ممکن است ایران را به پرداخت ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو محکوم کند! این در حالی است که مهم‌ترین و خبرسازترین بخش قرارداد مارک ویلموتس مربوط به بند فسخ قرارداد این مربی است. در این بخش آمده است چه سرمربی قرارداد را فسخ کند چه فدراسیون باید سه ماه مبلغ به عنوان غرامت پرداخت شود یا (or) یک مبلغ مشخص. گفتنی است تاج در واکنش به اینکه کلمه or می‌تواند پاشنه آشیل قرارداد باشد و منجر به محکومیت ایران بشود، ابتدا تفسیر عجیبی از این کلمه دو حرفی داشته و گفته است که اگر مثلاً ویلموتس فاکتوری را برای هزینه‌هایش در تیم ملی ارائه کرده، باید پولش را بدهیم و کلمه or در واقع همین را می‌گوید!

فروش یخچال ۲۵۰ میلیونی

چند سالی می‌شود که واردات لوازم خانگی از جمله یخچال به منظور افزایش توان تولید ممنوع شده است. این در حالی است که پس از آن تولیدکنندگان لوازم خانگی مشغول تولید لوازم‌های داخلی شدند تا به خودکفایی کامل این محصولات برسیم. اما در این بین تولیدکنندگان به مشکلاتی نیز برخورده‌اند که یکی از آنها گرانی مواد اولیه است. ممنوعیت واردات و کیفیت پایین برخی از محصولات باعث شده است بسیاری به سمت قاچاق محصولات خارجی بروند. در این راستا با چرخی در فضای مجازی می‌توان به راحتی هر وسیله‌ای را با قیمت‌های متفاوت بخریم. اما مساله‌ای که وجود دارد افزایش سرسام‌آور قیمت برخی از لوازم‌هاست که دود را از کله متقاضیان بلند می‌کند. یخچالی با برند خارجی که به قیمت ۱۶۰ تا ۲۵۰میلیون تومان به فروش می‌رسد درست هم قیمت یک خودرو!

شناسایی قاتل با شهادت طوطی!

دادگاهی در آرژانتین اقدام به بازجویی و پذیرش شهادت یک طوطی کرده است که هنگام قتل صاحبش، مکالمات رد و بدل‌شده را شنیده و آن را حفظ کرده بود. در این رابطه دادگاهی در آرژانتین اقدام به بازجویی و پذیرش شهادت یک طوطی کرده که هنگام قتل صاحبش، مکالمات رد و بدل‌شده را شنیده و آن را حفظ کرده بود. دیلی‌میل در این باره خبر داده است: زنی در بوئنوس‌آیرس یکی از اتاق‌های منزل خود را به سه مرد اجاره داده بود اما توسط این افراد مورد تعرض قرار گرفت و بعد از آن کشته شد. این در حالی است که تحقیقات پلیس نشان داده است، ۲ مستاجر ۵۱ و ۶۲ساله این زن ۴۶ساله را به قتل رسانده‌اند، در حالی که مستاجر سوم توانسته است دلایل قاطعی راجع به اینکه در زمان وقوع جنایت در مکان دیگری حضور داشته به دادگاه ارائه کند.

انهدام باند جعل در آمل

فرمانده انتظامی استان مازندران درباره انهدام باند جعل در آمل گفت: در پی طرح شکایتی از سوی نماینده حقوقی یکی از بانک‌های استان گلستان، علیه افرادی اهل و ساکن شهرستان آمل، مبنی بر جعل اسناد رسمی و کلاهبرداری میلیاردی از بانک، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفته است. سردار مرتضی میرزایی در این باره تصریح کرد: با انجام تحقیقات گسترده کارآگاهان پلیس آگاهی دریافته‌اند، فردی اهل و ساکن شهرستان آمل پس از دریافت وام میلیاردی از این بانک، سند یک واحد آپارتمان را به عنوان ضمانت وام نزد بانک قرار داده است. سردار مرتضی میرزایی، فرمانده انتظامی استان مازندران افزود: این فرد پس از دریافت وام از پرداخت اقساط وام به ارزش ۱۱ میلیارد ریال خودداری کرده و با همکاری اعضای باند جعل و کلاهبرداری اقدام به جعل اسناد و تهیه سند المثنی برای این واحد آپارتمانی کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس