کد خبر 1080951
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲
کتائب سید الشهداء

گروه مقاومت «کتائب سیدالشهداء» از طرف مذاکره کننده عراقی با آمریکا خواست که جدول زمانی خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق را در صدر اولویت‌های گفت‌وگو قرار دهد.

به گزارش مشرق، کتائب سید الشهداء  روز یکشنبه به مذاکرات میان عراق و آمریکا که قرار است دهم ماه جاری (سه روز دیگر) برگزار شود، واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید:

عملیات انتقام قاسم سلیمانی تازه آغاز شده است

«کاظم الفرطوسی» سخنگوی کتائب سید الشهداء در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: «مذاکره‌کننده عراق باید از جمله اولویت‌های خود را در گفت‌وگو با آمریکا، جدول زمانی خروج نیروهای آمریکایی از عراق قرار دهد».

الفرطوسی بر ضرورت مشخص شدن نوع و ماهیت رابطه میان عراق وآمریکا در جریان گفت‌وگوی راهبردی تاکید کرد و گفت: «تلاش واشنگتن برای اعمال شروط بر عراق  درباره حضور آن یا ماهیت رابطه کاملا مردود خواهد بود».

برخی تحلیل‌گران امور سیاسی عراق معتقدند برخلاف این ادعا که مذاکرات میان واشنگتن و بغداد در ماه ژوئن آینده درباره عقب‌نشینی و خروج نهایی آمریکا از عراق است، این مذاکرات، تلاشی از سوی آمریکا برای دور زدن طرح مصوب پارلمان عراق و خریدن زمان بیشتر برای بهانه‌تراشی‌های جدید در راستای تداوم اشغالگری است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس