کمک غذایی آمریکا

بر اساس یافته‌های یک نظرسنجی در آمریکا بیش از ۹ میلیون خانوار این کشور به دلیل بیکاری و اوضاع خراب اقتصادی در پی بجران کرونا «به هیچوجه مطمئن نیستند» که طی یک ماه آینده قادر به تهیه مواد غذایی باشند.

سرویس جهان مشرق - پایگاه آمریکایی «کامن دریمز» در گزارشی نوشت: بر اساس نظرسنجی جدیدی که اداره آمار آمریکا منتشر کرده است حداقل ۹ میلیون خانوار آمریکایی داری فرزند مطمئن نیستند طی چهار هفته آینده بتوانند مواد غذایی مورد نیاز خود را تهیه کنند. میلیون‌ها خانوار دیگر نیز در طول همه‌گیری ویروس کرونا با ناامنی در حوزه مسکن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

در این گزارش آمده است: در قالب نظرسنجی هفتگی اداره آمار آمریکا موسوم به «نبض خانوارها» از شرکت‌کنندگان درباره از دست دادن شغل، امنیت غذایی، سلامت، و دیگر مسائلی که در جریان همه‌گیری بیماری در برابر خود می‌بینند، سؤال شد. بر اساس داده‌های نظرسنجی، بیش از ۹ میلیون خانوار «به هیچوجه مطمئن نیستند» که طی یک ماه آینده قادر به تهیه مواد غذایی باشند و بیش از ۱۸ میلیون خانوار نیز در خصوص امنیت غذایی خود صرفاً «تا حدودی مطمئن هستند».

مادری به همراه فرزندش در حال حمل بسته کمک‌های غذایی که از بانک غذای فلوریدای مرکزی دریافت کرده است

در ادامه این گزارش آمده است: همچنین از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی سؤال شد آیا تا قبل از روز ۱۳ مارس ناامنی غذایی را تجربه کرده بودند. ۱۳ مارس روزی است که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا همه‌گیری ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد و مدارس در سرتاسر کشور تعطیل شدند. بیش از دو میلیون نفر گفتند حتی پیش از آنکه همه‌گیری بیماری موجب شود اقتصادهای ایالتی و محلی تعطیل شوند، «اغلب» غذای کافی برای خوردن نداشته‌اند. پس از تعطیلی کسب‌وکارها نیز خانواده‌ها کمک اقتصادی چندانی از دولت فدرال دریافت نکردند.

در بخش دیگری از این گزارش عنوان شده است: از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در آمریکا در ماه مارس، بانک‌های غذا از افزایش سریع تعداد آمریکایی‌های وابسته به این خدمات خبر داده‌اند، از جمله بسیاری از افرادی که تا قبل از آن هیچگاه برای تهیه غذا نیازمند کمک نبودند. در شرایطی که ۷۴ درصد خانوارهای آمریکایی به حقوق ماهیانه خود وابسته هستند ــ از جمله یک چهارم از خانوارها که سالانه حداقل ۱۵۰۰۰۰ دلار درآمد دارند ــ همه‌گیری بیماری و بی‌میلی دولت فدرال مبنی بر پرداخت مبلغی بیش از ۱۲۰۰ دلار در قالب کمک مالی مستقیم موجب شده تا میلیون‌ها نفر یک شبه درمانده و مستأصل شوند.

همچنین نظرسنجی مذکور نشان داده یک چهارم شرکت‌کنندگان در نظرسنجی قادر به پرداخت اجاره یا وثیقه خود در ماه مه نبودند یا نگران بودند که در ماه ژوئیه قادر به اینکار نباشند.

ریچل کوهن خبرنگار نشریه اینترسپت در رسانه‌های اجتماعی خاطرنشان ساخته که بلاتکلیفی اقتصادی گسترده ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا بر سلامتی و تندرستی مردم آمریکا تأثیر گذاشته است. ریچل کوهن در رشته توئیتی اعلام کرد:

- بیش از ده میلیون نفر در پاسخ به سؤال نظرسنجی گفتند که «مطمئن نیستند» بتوانند اجاره ماه بعد را بپردازند.

- آنها حتی اگر در نهایت بتوانند غذا تهیه کنند، باید در نظر داشت که زندگی توأم با این نوع ترس و نگرانی با چه پیامدهای ذهنی و جسمی همراه است و این امر به چه نحو بر روابط، کار، سلامت، و هر چیز دیگری تأثیر می‌گذارد.

بر اساس یک نظرسنجی که اوایل ماه جاری صورت گرفت، نشان داد که یک سوم آمریکایی‌ها علائم اضطراب بالینی یا افسردگی را از زمان شروع همه‌گیری کرونا از خود نشان داده‌اند.

لازم به ذکر است بسیاری از بانک‌های غذا در سرتاسر آمریکا در تلاشند تا تقاضا برای مواد غذایی که بواسطه تعطیلی کسب‌وکارها و افزایش بیکاری ‌در نتیجه شیوع بیماری کووید-‌۱۹ به سرعت افزایش یافته است را برطرف سازند اما هر روز به تعداد افرادی که به غذای رایگان نیاز پیدا می‌کنند افزوده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    4 3
    آمریکاییها آماده تجزیه و ضعف و نابودی باشند این قاعده تاریخ است./ نامه تمام
  • علی IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    8 5
    خدا غم لبنان و فلسطین کم بود حالا بایست غصه آمریکا هم بخوریم
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    5 2
    10 میلیون از 350 میلیون رقم بسیار کمی است. گل بخودی زدی مشرق
    • جواب ۹:۳۹ IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
      4 4
      گفته ۱۰ میلیون خانواری که دارای فرزند هستند. همین میشه حدود ۵۰-۶۰ میلیون یا بیشتر. تو که ۳ هیچ از خودت عقبی :))
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    7 4
    ایرانی ها غذای یک وعده هم نمی تواننند تهیه کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس